رفتن به مطلب

Member

Members
  • تعداد ارسال ها

    27
  • تاریخ عضویت

  • روز های برد

    6

Member آخرین باز در روز 8 اسفند 1396 برنده شده

Member یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره Member

  • تاریخ تولد 9 آذر 1378

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,089 بازدید پروفایل

دستاوردهای Member

  1. دستورالعمل نحوه جبران آثار ناشی از افزایش قیمت ارز در پیمانهاي ریالی فاقد تعدیل بخشنامه شماره 98/135588 مورخ 98/03/20 ماده 10 - درصورت عدم قصور پیمانکار در انجام تعهدات پیمان (به تشخیص کارفرما)، تأخیرات از 1396/10/01 تا 1397/07/18 که تصویر روشنی براي جبران آثار تغییر نرخ ارز وجود نداشت به عنوان تأخیر مجاز پیمانکار تلقی میشود. دستورالعمل جبران نرخ ارز۱۳۹۸.pdf
  2. مبلغ ارزش افزوده به مبلغ ناخالص کارکرد اضافه می شود . ارزش افزوده ، حاصلضرب کارکرد ناخالص در9% است که 6% مربوط به مالیات ارزش افزوده و 3% هم مربوط به عوارض می شود. مبلغ ارزش افزوده در صورت ارایه گواهینامه معتبر مالیات بر ارزش افزوده قابل پرداخت هست .
  3. بخشنامه شماره : 446861/ 97 تاریخ 97/08/22 موضوع : تبیین مواردي از بخشنامه شماره 1299188/ 96 مورخ 96/05/04 (بخشنامه سرجمع) تبیین بخشنامه سرجمع.pdf
  4. تهیه لایحه تاخیرات پروژه های عمرانی بر اساس شرایط عمومی پیمان نویسنده : حمیده ربیعی دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران تاخیر یکی از عوامل معمول در پروژه های عمرانی است که در تمامی مراحل یک پروژه امکان پدید آمدن آن وجود دارد و تا پایان پروژه و بعد از آن تاثیر گذار بوده و منافع دو طرف قرارداد را متاثر خواهد کرد. بنابراین بررسی تاخیر می تواند با اختلاف و تنش همراه باشد. از این رو در طرح و بررسی دیرکردها توسط ارکان پروژه، دانش تهیه لایحه تاخیر امری ضروری به نظر می رسد تا پیامد ریسک هر تاخیر، در حین ساخت وضوح بیشتر یابد و علاوه بر آن تنش های ناشی از اختلافات تمدید قرارداد کاهش یابد. در این مقاله تهیه لایحه تاخیر پروژه های عمرانی بر اساس شرایط عمومی پیمان بیان شده و بندهای تاخیرهای مجاز به تفکیک، بر اساس قوانین و بخشنامه های مربوط به آن آورده شده و در هر قسمت پیشنهاداتی ارائه گردیده است. منبع تهیه لایحه تاخیرات.pdf
  5. ارزيابي اقتصادي پروژه هاي BOT با يکپارچه سازي روش هاي شبيه سازي پويايي سيستم و منطق فازي نویسندگان: نصیرزاده فرناد، خانزای مصطفی، علیپور مجید چکیده: در سرمايه گذاري پروژه هاي BOT (ساخت، بهره برداري و اجرا)، يکي از مهم ترين تصميماتي که بايد توسط سرمايه گذاران بخش خصوصي اتخاذ گردد، انتخاب مناسب ترين طرح مي باشد. تحقيقات انجام شده قبلي براي تعيين بهترين پروژه ازلحاظ اقتصادي، با نقايص عمده اي مواجه مي باشند. از جمله، اثرات تمامي فاکتورهاي موثر بر ارزيابي اقتصادي پروژه در نظر گرفته نشده است و همچنين از اثرات ريسک هاي موجود در پروژه نيز صرف نظر گرديده است. در اين تحقيق ارزيابي اقتصادي پروژه هاي BOT با استفاده از يکپارچه سازي روش هاي شبيه سازي پويايي سيستم و منطق فازي انجام مي گردد. براي اين منظور ابتدا مقدار پارامترهاي ورودي به سيستم با درنظرگرفتن عدم قطعيت ها و ريسک هاي موجود به شکل اعداد فازي تعيين مي شود. در ادامه ارزش حاضر خالص پروژه (NPV) با توجه به کليه پارامترهاي اثرگذار بر آن شبيه سازي مي گردد. با استفاده از مدل شبيه ساز توسعه داده شده، مقدار NPV پروژه هاي مختلف با توجه به مقادير متغيرهاي ورودي که به شکل اعداد فازي تعيين گرديده اند، براي چرخه عمر پروژه به دست مي آيد. درنهايت با مقايسه گزينه هاي مختلف در پايان دوره قرارداد، اقتصادي ترين پروژه تعيين مي گردد. براي تعيين قابليت هاي مدل پيشنهادي، ارزيابي اقتصادي براي دو پروژه آزادراه نمونه انجام شده است. كليد واژه: شبيه سازي، ارزيابي اقتصادي، پروژه BOT، پويايي سيستم، منطق فازي، ارزش حاضر خالص منبع 7002813940407.pdf
  6. Member

    گردشگری سرعین – اردبیل

    گردشگری سرعین – اردبیل سرعین شهری کوچک در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل است. این شهر به علت چشمه‌های آبگرم شهرت فراوان دارد و یکی از مناطق گردشگری در استان اردبیل است. پیست اسکی آلوارس پیست اسکی آلوارس در دامنه‌های سبلان واقع شده است که بزرگترین پیست اسکی از لحاظ وسعت در ایران می‌باشد. این پیست اسکی در فاصله ۱۲ کیلومتری روستای الوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار گرفته است و از آنجائی که پیست فوق در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد به سبب بارندگی برف فراوان در طول پائیز و زمستان و به جهت دیر ذوب شدن برفهای این منطقه می‌تواند در حدود شش الی هشت ماه از سال مورد استفاده قرار گیرد که از این لحاظ در کشور حائز توجه است. چشمه های آب گرم بعد از گذراندن چند ساعت در پیست، هیچ چیز به اندازه یک حمام آبگرم و جکوزی نمی‌چسبد. شاید فکر کنید قرار گرفتن این دو در یک منطقه با فاصله کمتر از ۱۵ دقیقه رویایی و غیر ممکن است، اما چنین رویایی در سرعین یک واقعیت است. در ۳۰ کیلومتری اردبیل، شهر سرعین با چشمه‌های آبگرم فراوان، که همگی از یک منشا در کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند، در ارتفاع ۱۶۵۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
  7. طرح چالش ها در بررسی تاخیر پروژه های عمرانی و برخی مفاد شرایط عمومی پیمان نویسنده : حمیده ربیعی دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران خلاصه مقاله: تاخیر یکی از عوامل متداول در پروژه های عمرانی می باشد که علاوه بر بالا بردن هزینه ساخت، باعث به تعویق افتادن بهره وری پروژه می گردد و در میان دعاوی به وجود آمده باعث بروز اختلاف و تنش های بسیار در بین عوامل ساخت می شود. دیرکردهای ساخت، در بسیاری از پروژه ها گریز ناپذیر است. با توجه به اینکه در تصمیم گیری جبران تاخیرات در چارچوب قرارداد، شرایط عمومی پیمان و قوانین مربوط به آن حکمفرما است، وضوح قوانین نقش بسزایی در دعاوی و احقاق حق خواهد داشت. با توجه به ضرورت موضوع، در این مقاله بعضی ابهامات و تناقضات و گاهی کاستی های موجود در شرایط عمومی که در ارتباط با پروژه های عمرانی است مورد بررسی قرار گرفته و ماده ها ی 28 و 37 و 48 و 49 به طور موردی مطرح گردیدند. پس از طرح آن ها و یا نحوه ی در نظر گرفتنشان در شرایط عمومی پیمان، پیشنهاداتی ارائه شده است. کلمات کلیدی: پروژه عمرانی، شرایط عمومی پیمان، تاخیر، ادعا، تمدید قرارداد، هزینه تاخیر منبع طرح چالشها.pdf
  8. کتاب تحلیل داده های پرسشنامه ای به کمک SPSS مولفین : ابراهیم بایزیدی ، بهنام اولادی ، نرگس عباسی
  9. انتقال بار از طریق المانهای سازه ای 1- انتقال بار به دال: دال متحمل بارهای مختلفی همچون بار مرده ناشی از مصالح پوشش دهنده و پارتیشنها و بار زنده که قسمت عمده آن ناشی از حضور انسان است، میشود. 2- انتقال بار از دال به تیرها: معمولاً نیروها از دال به تیرها در یک راستا و یا دو راستا منتقل میشوند. کل سیستم کاملاً وابسته به ابعاد هندسی دال است. به طوری که اگر نسبت بزرگترین وجه به کوچکترین وجه کمتر از 2 باشد، دال دو طرفه و اگر این نسبت بزرگتر از 2 باشد، دال یک طرفه فرض میشود. 3- انتقال بار از تیرها به ستونها: از آنجایی که ستونها تکیه گاه تیرها محسوب میشوند، پس طبیعی است که بار از تیرها به ستونها منتقل خواهد شد. بارهای منتقل شده به ستونها غالباً محوری هستند و در ستونهای غیرمعمول بار به شکل لنگر به ستون منتقل میشود. توجه داشته باشید که در برخی موارد مثل دال تخت، دال مستقیماً بار را بدون دخالت تیرها به ستونها منتقل میکند. 4- انتقال بار از ستونها به فونداسیون: از آنجا که پایداری ستونها به واسطه فونداسیون تأمین میشود، طبیعی است که همه بارهای منتقل شده به ستونها نهایتاً به شکل نیروی محوری به فونداسیون انتقال داده شوند. در موارد غیرمعمول یا در مورد بارهای جانبی، انتقال بار به شکل لنگر و برش به فونداسیون صورت میگیرد. 5- انتقال بار از فونداسیون به خاک: تکیه گاه و پشتیبان فونداسیون خاک زیر آن است. تمام بارهای انتقال یافته به فونداسیون در نهایت به خاک منتقل میگردد. قابلیت تحمل بار در خاک را تحت عنوان ظرفیت باربری آن میشناسیم. خاکهای متفاوت ظرفیتهای باربری متفاوتی دارند. ظرفیت باربری خاک عاملی کلیدی در محاسبه ابعاد فونداسیون محسوب میشود.
  10. تستهای ساده بررسی کیفیت سیمان در محل بررسی تمام خواص سیمان در محل آسان نیست، اما تعدادی تستهای میدانی اولیه وجود دارد که میتواند تخمینی در مورد کیفیت سیمان به ما بدهد. تستهای ذکرشده ، تستهای ساده ای هستند که میتوانید به راحتی در محل برای فهمیدن کیفیت سیمان (بدون دستگاه) از آنها استفاده کنید. node_16876-how_to_check_quality_of_cement_on_site.pdf

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...