رفتن به مطلب

S30YAVASH

Members
  • تعداد ارسال ها

    3
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره S30YAVASH

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

1,588 بازدید پروفایل

دستاوردهای S30YAVASH

  1. با سلام واحترام بطور کلی میخواستم در رابطه به نحوه ترمیم روسازی آسفالتی وخرابی هایی که در سطح آسفالت ترمینال های کانتینری که تحت بارگذاری سنگین ( بار کانتینر و همچنین بارهای ناشی از ماشین آلات حمل و جابجایی کانتینر Reach Stacker) هستند صحبت کنیم و تجربیات اجرایی رو به اشتراک بگذاریم. یه توضیح اجمالی در رابطه با روسازی محوطه مورد بحث بدم: کاربری سایت انبار کانتینر خالی و پنبه هست. بر روی رقوم نهایی لایه بیس، بتن غلتکی به ضخامت 15cm و لایه آسفالت بیندر ( محوطه کانتینری سه لایه 6cm , محوطه پنبه یک لایه 6cm آسفالت بیندر) اجرا شده. سه مشکل عمده وجود دارد (تصاویر به پیوست): 1. نشست بستر : متأسفانه بدلیل عدم تراکم کافی BackFillها در فاصله بین منهول های برق و آب و همچنین اطراف خود منهول ها، تحت فشار ناشی از تردد ریچ استاکر نشست هایی در سایت ایجاد شده. (در رابطه با ترمیم این نشست ها میخواستم بحث کنیم) 2. از هم پاشیدگی سطح آسفالت. ( ترمیم سطح آسیب دیده آسفالت) 3. فرو رفتن سطح زیر کنج های کانتینر در اثر وزن کانتینر ( ترمیم فرو رفتگی ها)
  2. با عرض سلام و احترام می خواستم در رابطه با طرح مخلوط بتن آسفالتی و همچنین ارزیابی دلایل ایجاد خرابی و روش های پیشگیری از خرابی روکش آسفالت در بنادر و ترمینال های لجستیک در جنوب کشور (شهر بندرعباس) که تحت بارگذاری خیلی سنگین ازجمله تردد ماشین آلات جابجایی کانتینر ( ریچ استاکر، ساید لیفت ) هستند بحث و تبادل نظر داشته باشیم. در بندرشهید رجایی برای ترمینال کانتینری مطابق با طرح مهندسین مشاور نسبت به اجرای آسفالت بیندر با مصالح (25-0) میلیمتر به شرح ذیل اقدام گردید: - سه لایه 6 سانتیمتری بیندر (جمعا 18 سانتیمتر) برای منطقه نگهداری کانتینری - یک لایه 6 سانتیمتری بندر برای مسیرهای ارتباطی و مابقی فضاها که محل دپو متریال فله است. همینطور که در دیتایل مقاطع روسازی (بپیوست) قابل مشاهده است، لایه زیرین آسفالت بتن غلتکی (CBM4) با عیار 150 تا 200 کیلوگرم سیمان هست. محل کارخانه آسفالت هم در حدود 30 دقیقه از محل اجرای پروژه فاصله زمانی داره و تمامی مخلوط های آسفالتی نیز بصورت گرم در کارگاه وارد شده و پخش و متراکم شدن. (تصاویر بخشی از عملیات اجرایی پیوست می باشد) پس از اتمام عملیات اجرای روسازی آسفالت و گذشت حدود 6 ماه بهره برداری از ترمینال شروع شد و خرابی هایی در سطح آسفالت (تصاویر به پیوست) ایجاد شد. میخواستم در خصوص این نوع خرابی ها، علل ایجاد، روش تشخیص(آزمایشهای مورد نیاز) بمنظور فراهم نمودن مدارک مثبته جهت اینکه مشخص شود نقص ایجاد شده بر اثر کیفیت پایین اجرا بوده یا نوع متریال آسفالت و قیر یا اینکه طرح مخلوط آسفالتی مناسب نبوده بحث کنیم. با سپاس از قول سرپرست کارگاه پیمانکار آسفالت، خراب شدن بافت سطحی آسفالتی که تازه ریخته شده اجتناب ناپذیره (تصاویر Asphale defects1 و 2 ) لذا برای مدت معین نباید بارگزاری سنگین روی آسفالت تازه انجام بشه و به مرور پس از اینکه تردد روی آسفالت انجام شد ، بافت سطحی متراکم و سخت بقول خودشون سطح آسفالت صابونی میشه و هیچگونه پاشیدگی و خرابی در اثر بارگذاری سنگین ایجاد نخواد شد. میخواستم بدونم شن-نما شدن و از بین رفتن بافت سطح آسفالت میتونه بدلیل عدم پاشش پودر سنگ بر روی سطح آسفالت تازه ایجاد شده باشه ؟ با تشکر
  3. درود بر شما من ضریب بیمه (7.8 درصد) رو به شرح به قیمت ها اعمال می کنم: 100-7.8 = 92.2 92.2 / 100 = 0.922 قیمت با احتساب بیمه = قیمت خام / 0.922 واسه مالیات (4 درصد) هم بهمین صورت: 100-4= 96 96/100= 0.96 قیمت با احتساب مالیات = قیمت خام / 0.96

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...