رفتن به مطلب

mohsen6176

Members
  • تعداد ارسال ها

    15
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره mohsen6176

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

764 بازدید پروفایل
  1. با سلام خدمت همه دوستان یکی از پروژه های بنده به اتمام رسیده و الان قصد دارم پیگیراخذ پایانکار باشم منتها قصد دارم به یکی از دوستان این کارو محول کنم در واقع یک وکالت کاری به ایشان میدم که پایانکارو بعد از مدت زمان لازم به بنده تحویل بده البته تمام هزینه های عوارض و هر هزینه دیگه ای به عهده بندس و این دوست ما قرار نیست هیچ هزینه ای متحمل بشه. به نظر شما مبلغ منطقی واسه دستمزد این کار چقدره؟پروژه تو منطقه 6 تهران قرار داره و 6 طبقه مسکونی 1 واحدی و 1 طیقه پارکینگ داره و هر واحد 130 متر مربع زیربنا داره. ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.
  2. بسیار ممنون و سپاسگزارم از پاسخ شما
  3. با تشکر از توجه شما دوست عزیز بله فرمایش شما صحیحه ما هم تیرهای فرعی داریم و ستونک ها قراره به فواصل یک متر یک متر زیر این تیرهای فرعی نصب بشن منتها سئوال بنده اینه که این ستونک ها روی سقف پایین نصب میشن و در واقع کل بار سقف roofix از طریق این ستونک ها به سقف پایین وارد میشه و ممکنه سقف پایین در اثر این اضافه بار دچار مشکل بشه. باتشکر
  4. با سلام خدمت همه دوستان ما در پروژمون که اسکلت فولادی وسقف آن کاملاً اجرا شده قراره تغییر پلان و تغییر در ارتفاع طبقه پارکینگ داشته باشیم. کف پارکینگ قراه 1.5m بالا بیاد(قبلاً ارتفاع طبقه پارکینگ 4m بود). یکی از دوستان که مهندس محاسب قوی می باشند پیشنهاد دادن که از یک سری ستونک های فولادی(به ارتفاع تقریبی 1.2m) استفاده بشه و این ستونک ها که تعدادشون بایستی زیاد باشه(به عنوان مثال یک عدد در هر متر) بوسیله ورق های فولادی مناسب به کف قبلی پارکینگ متصل بشه و روی این ستونک ها از roofix استفاده بشه. آیا این روش میتونه برای سقف پارکینگ مناسب باشه و در واقع این سقف با این سیستم جوابگوی عبور و مرور ماشین ها هست؟ با تشکر
  5. mohsen6176

    سئوال در مورد تنظیمات طراحی Etabs

    با سپاس از پاسخ کاملتان به عنوان مثال اگر سازه من دو طرف قاب خمشی باشد و مابقی شرایط دیگه هم ایده آل باشن نیازی به ترکیب بار پیشرفته نیست در نتیجه ضریب اضافه مقاومت می بایست 1 وارد شود که در ترکیبات بار پیش فرض و دستی تأثیرگذار نباشد؟بنده این کار را کردم و با تغییر ضریب اضافه مقاومت هیچ تغییری در ترکیبات بار پیش فرض صورت نگرفت یعنی ضریب اضافه مقاومت چه 1 وارد شود چه هر عدد دیگری توی نتایج بی تأثیر است. با تشکر ترکیب بار پیش فرض ربطی به ضریب اضافه مقاومت ندارد. بله در ترکیب بارهای تشدید یافته تاثیر دارد که شما مستقیماً نمیتوانید این ترکیب بارها را در برنامه ببینید با تشکر خاطرم هست که قبلاً ترکیب بار تشدید یافته به صورت دستی وارد میشد یعنی در ترکیبات بار شامل نیروی زلزله این نیروی زلزله در جهت های مختلف در ضریب امگا صفر(اضافه مقاومت) ضرب میشد و تنها برای المان های بخصوصی شامل ستونهای اطراف بادبند و صفحه ستون و ... در نظر گرفته میشد.طبق فرمایش شما دیگر لازم نیست این ترکیب بارها به صورت دستی وارد شوند؟یعنی ضریب امگا صفر در قسمت تنظیمات بار در ترکیبات باری تأثیر گذار هستند که طبق فرمایش شما قابل مشاهده نیستند؟به نظر شما وقتی نیاز به ترکیب بار تشدید یافته نداریم ضریب امگا صفر مقدار 1 وارد بشه بهتر نیست؟یا در هر صورت ما نیاز به این ترکیب بار داریم؟ با تشکر در صورت انتخاب آیین نامه AISC360 ترکیب بار تشدید یافته به صورت خودکار اعمال میشود. در آیین نامه ما برای ستون ها و کف ستونها نیاز به ترکیب بار تشدیدیافته است و باید اعمال گردد پس ضریب اضافه مقاومت تنها برای ستونها وارد میشود و برای به عنوان مثال تیرها این ضریب برابر 1 وارد میشود هر چند ظاهراً هر عدد دیگه ای وارد کنیم در نتایج تیرها تغییری مشاهده نمیشود چون نرم افزار به صورت خودکار این ضریب را تنها برای ستون در نظر میگیرد و در واقغ طبق AISC360 ترکیب بار تشدید یافته فقط برای سنون است. با تشکر از پاسخ های شما
  6. mohsen6176

    سئوال در مورد تنظیمات طراحی Etabs

    با سپاس از پاسخ کاملتان به عنوان مثال اگر سازه من دو طرف قاب خمشی باشد و مابقی شرایط دیگه هم ایده آل باشن نیازی به ترکیب بار پیشرفته نیست در نتیجه ضریب اضافه مقاومت می بایست 1 وارد شود که در ترکیبات بار پیش فرض و دستی تأثیرگذار نباشد؟بنده این کار را کردم و با تغییر ضریب اضافه مقاومت هیچ تغییری در ترکیبات بار پیش فرض صورت نگرفت یعنی ضریب اضافه مقاومت چه 1 وارد شود چه هر عدد دیگری توی نتایج بی تأثیر است. با تشکر ترکیب بار پیش فرض ربطی به ضریب اضافه مقاومت ندارد. بله در ترکیب بارهای تشدید یافته تاثیر دارد که شما مستقیماً نمیتوانید این ترکیب بارها را در برنامه ببینید با تشکر خاطرم هست که قبلاً ترکیب بار تشدید یافته به صورت دستی وارد میشد یعنی در ترکیبات بار شامل نیروی زلزله این نیروی زلزله در جهت های مختلف در ضریب امگا صفر(اضافه مقاومت) ضرب میشد و تنها برای المان های بخصوصی شامل ستونهای اطراف بادبند و صفحه ستون و ... در نظر گرفته میشد.طبق فرمایش شما دیگر لازم نیست این ترکیب بارها به صورت دستی وارد شوند؟یعنی ضریب امگا صفر در قسمت تنظیمات بار در ترکیبات باری تأثیر گذار هستند که طبق فرمایش شما قابل مشاهده نیستند؟به نظر شما وقتی نیاز به ترکیب بار تشدید یافته نداریم ضریب امگا صفر مقدار 1 وارد بشه بهتر نیست؟یا در هر صورت ما نیاز به این ترکیب بار داریم؟ با تشکر
  7. mohsen6176

    سئوال در مورد تنظیمات طراحی Etabs

    با سپاس از پاسخ کاملتان به عنوان مثال اگر سازه من دو طرف قاب خمشی باشد و مابقی شرایط دیگه هم ایده آل باشن نیازی به ترکیب بار پیشرفته نیست در نتیجه ضریب اضافه مقاومت می بایست 1 وارد شود که در ترکیبات بار پیش فرض و دستی تأثیرگذار نباشد؟بنده این کار را کردم و با تغییر ضریب اضافه مقاومت هیچ تغییری در ترکیبات بار پیش فرض صورت نگرفت یعنی ضریب اضافه مقاومت چه 1 وارد شود چه هر عدد دیگری توی نتایج بی تأثیر است. با تشکر
  8. mohsen6176

    سئوال در مورد تنظیمات طراحی Etabs

    با سلام خدمت همه دوستان سئوالی در مورد برخی تنطیمات طراحی etabs 2015 داشتم اونم اینکه اگر ترکیبات بار به صورت دستی وارد بشه آیا ضرایب Sds ، R ، Omega0 و Cd همچنان تأثیر گذار خواهند بود؟وقتی ما توی فرمول ضریب زلزله C=ABI/R مقدار R را وارد کرده ایم چه دلیلی داره مجددا در قسمت تنظیمات وارد بشه؟همچنین ضریب رفتار I? ضریب بزرگنمایی Cd چه تأثیری در طراحی داره؟ کلاً اگه ممکنه توصیحی در رابطه با این ضرایب بدین با تشکر
  9. با سلام خدمت همه دوستان واسه کنترل دریفت طبق استاندارد 2800 بند 3-5-3 میشه از دوره تناوب تحلیلی سازه ( خروجی etabs )استفاده کرد یعنی T تجربی و 1.25T تجربی قابل استفاده نیستند.آیا این موضوعی که خدمتتون عرض کردم صحیحه یا بند و تبصره دیگه ای داره که بنده بی اطلاعم؟ همچنین واسه کنترل دریفت فقط باید Ex و Ey کنترل بشن یا هر بار زلزله دیگه مثل Ex+0.3Ey در تحلیل استاتیکی معادل و SP0 , SP15 و ...(اعداد نشان دهنده زاویه مورد نظر برای نیروی زلزله می باشد) در تحلیل طیفی نیز کنترل بشن؟چون در فرمول 3-11 استاندارد 2800 ِمقدار Deu برابر تغییر مکان جانبی نسبی طبقه زیر اثر زلزله طرح طبق فرمول V=CW می باشد و فکر میکنم فقط Ex و Ey کافی باشن. با تشکر
  10. با سلام و تشکر. اگر تیرهای اصلی به صورت کامپوزیت طراحی بشن روی جابجایی مرکز جرم دیافراگم صلب طبقات تأثیر میذاره(در صورت استفاده از سیستم قاب خمشی در برابر بارهای جانبی) و نسبت به زمانی که تیرها به صورت غیر کامپوزیت طراحی بشن مقدار این جابجایی کمتر بدست میاد.
  11. با سلام همانطور که دوستمان اشاره کردند در سقف کامپوزیت تیرهای اصلی هم به برشگیر احتیاج دارند.البته این موارد به فرضیات طراحی محاسب بستگی دارد. معمولا" در سقف کامپوزیت کلیه تیر ها با فرض مرکب بودن در نظر گرفته میشود. در سقف های تیرچه بلوک هم غالبا" خود تیر به تنهائی در نظر گرفته میشود و در این حالت احتیاجی به نصب برشگیر ندارد. IM00059901.JPG با سلام و تشکر از شما توی مبحث دهم که به این موضوع اشاره نشده که حتماً تیرهای اصلی الزاماً دارای برشگیر باشن. دوستمون فرمودن که نیروی دال باید به وسیله برشگیر به تیرهای اصلی منتقل بشه و سئوال من اینه که توی سقف تیرچه بلوک این نیرو چطوری از دال به تیر اصلی منتقل میشه؟ با تشکر
  12. ممنون از شما دوست خوب. دوستان دیگه نطری ندارند؟ اگه اینطور فکر کنیم باید تو سقف تیرچه بلوک هم روی تیرهای اصلی فولادی برشگیر نصب کنیم و این تیرها از نوع کامپوزیت طراحی بشن
  13. با سلام خدمت همه دوستان آیا در سقف کامپوزیت بر روی تیرهای اصلی نیز بایستی برشگیر نصب بشه یا فقط روی تیرهای فرعی اینکار انجام میشه؟بیشتر سازه هایی که دیدم این برشگیرها روی تیر اصلی جوش میشن و فکر کنم اشتباهه مگر اینکه توی مدل کامپیوتری طراحی این تیرها به مانند تیرهای فرعی از نوع composite beam design باشه. دوستان لطفاً نظر بدن. با تشکر
  14. با سلام خدمت همه دوستان یه ساختمون فولادی 11 طبقه محاسبه و اسکلت اون اجرا شده و بنده به سفارش کارفرما این سازه رو جهت بررسی صحت مقاطع در ایتبز مدل کردم و به این نتیجه رسیدم که دریفت در برخی طبقات جواب نمیده در صورت امکان دوستان یه بررسی اجمالی بفرمایند. سازه فولادی 11 طبقه که 3 طبقه زیرزمین و 8 طبقه روی زمین داره. سیستم قاب خمشی در دو طرف و اطراف ساختمان تا طبقه سوم از دیوار حائل استفاده شده. از تحلیل دینامیکی طیفی استفاده شده. اگه نتایجم درست باشه مجبوریم بهسازی لرزه ای انجام بدیم. با تشکرNew folder.rar
  15. با سلام خدمت همه دوستان میزان حق الزحمه تهیه نقشه وضع موجود در شهر تهران به ازای هر متر مربع چقدره؟ با تشکر

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...