رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

iray

Members
  • تعداد ارسال ها

    2
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره iray

  • درجه
    تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده
  1. سلام مهندس عزیز ممنون از پاسخگوییتون مشکل بنده اینه که طبق آنالیز سازمان برنامه و بودجه شما باید ردیف فهرست رو انالیز کنید بعد 35% نیروی انسانی رو حساب کنید این یک قسمت کار هست تا اینجا هیچ کسی باهاش مشکل نداره اما اشتباه اصلی در محاسبه قسمت هایی هست که در ادامه میگم و منطقی هست 1- اینکه شما طبق انالیز حمل مصالح دارید که نیروی انسانی درش دخیل هست و همچنین ماشین آلات که نیروی انسانی داره پس برای این باید نسبت نیروی انسانی رو بدست بیارید و 35% اون هم حساب کنید 2- اگر ساعت کاری شما طبق اداره کار برای شیفت شب از ساعت 22-6 باشه که هیچ ولی اکثر مجوزهای راهنمایی و رانندگی برای شب کاری از ساعت 24 تا5 صبح هست که اینجا شما 3 ساعت کاهش ساعت کاری داری داری و افت راندمان که اون هم باید مقدار درصد افت رو حساب کنید و درصد مصالح رو کم کنید و در درصد بقیه آنالیز ضرب کنید مشکل اصلی بنده اینکه نظارت عالیه این حرف رو با استدلال بنده قبول کرده ولی دنبال بخشنامه هست ولی متاسفانه هیچ بخشنامه یا دستور العملی وجود نداره و مشکل زمانی هست که تفاوت محاسبه شب کاری بنده و اون چیزی که نظارت عالیه فقط با بخشنامه اداره کار حساب میکنه نزدیک به 40 میلیون هست این روش محاسبه شب کاری که بنده محاسبه کردم همون روش محاسبه شبکاری در شرکتهای مشاور هست اونا خودشون این رو قبول دارن و مشکلی باهاشون نیست ولی نظارت عالیه میگه بخشنامه باید ضمیه باشه که متاسفانه هیچ بخشنامه ای نیست و این اجحاف در حق پیمانکارانی هست که شب کاری انجا میدن
  2. با سلام خدمت مهندسین عزیز بنده الان نزدیک به چهار ماه هست که برای محاسبه ضریب شبکاری با ناظر درحال بحث و گقتگو هستیم یکی از شرکتهای مشاور این ضریب رو محاسبه کرده به نحوی که 35% شامل نیروی انسانی شده بین 10 تا 70% شامل نیروی انسانی شاغل بر روی ماشین آلات شده و ضریبی به عنوان افت راندمان محاسبه کردن ولی مشکل اینجاست که بخشنامه خاصی برای محاسبه شبکاری نیست از دوستانی که قبلا تجربه داشتن میخواستم کمک کنن

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×