رفتن به مطلب

PARAMETERS DESIGN AND ECONOMY STUDY OF AN ELECTRIC VEHICLE WITH POWERTRAIN SYSTEMS IN FRONT AND .


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators
  PARAMETERS DESIGN AND ECONOMY STUDY OF AN ELECTRIC VEHICLE WITH POWERTRAIN SYSTEMS IN FRONT AND REAR AXLE
S. Binbin, G. Song, W. Zhe and L. Junwei

Abstract    To achieve higher economy of the original driving scheme with single motor and settled gear ratio, new configurations with different powertrain systems in front and rear axle were designed. Firstly, according to the power and torque required by a micro electric vehicle (mEV) in various drive cycles, the parameters of a small and high power motor were determined. Secondly, for schemeⅠwith dual motor and one-speed gearbox, based on genetic algorithm (GA), theoptimal transmission and torque distribution were confirmed. Owing to the use of single-motor-drive mode (SMDM), the simulated energy consumption decreases by 4.01% compared with the original scheme, but the motor efficiency is still relatively low under low-speed conditions (0-1000r/min) due to the fixed transmission. Then, to solve this problem, scheme using two-speed gearbox to substitute the original one in rear axle was proposed. For this scheme, first of all, the explicit relation of energy consumption and the two-speed ratios was established based on response surface methodology (RSM); then hill climbing method was used to search the best ratios. ّFinally, economy performances of different schemes were discussed in simulation model and energy consumption of this scheme decreases by 7.55% compared with the original one.

Keywords    Micro electric vehicle, Dual motor, Powertrain system, Response surface methodology, parameters design

 

چکیده    برای رسیدن به اقتصاد بالاتر، طرح رانندگی اصلی با نسبت تک موتور و دنده، تنظیمات جدید با سیستم انتقال قدرت متفاوت در جلو و محور عقب طراحی شده بود. ابتدا، با توجه به قدرت و گشتاور مورد نیاز وسیله نقلیه الکتریکی میکرو (mEV) در دوره های مختلف رانندگی، پارامترهای یک موتور قدرتی کوچک و بالا مشخص شد. در مرحله دوم، برای طرح Ⅰ با موتور دوگانه و یک جعبه دنده سرعت، بر اساس الگوریتم ژنتیک (GA)، انتقال theoptimal و توزیع گشتاور تایید شد. با توجه به استفاده از حالت رانندگی تک موتور (SMDM)، مصرف انرژی شبیه سازی شده در مقایسه با طرح اصلی 01/4% کاهش یافت، اما راندمان موتور هنوز هم در شرایط کم سرعت (0-1000 دور بر دقیقه) به علت انتقال ثابت نسبتا پایین است. سپس، برای حل این مشکل، طرح با استفاده از گیربکس دو سرعته به جای یکی از گیربکس های اصلی در محور عقب پیشنهاد شده است. برای این طرح، اول از همه، رابطه صریح و روشن مصرف انرژی و نسبت دو سرعت بر اساس روش سطح پاسخ (RSM) تاسیس شد. پس از آن، روش بالا رفتن از تپه برای جستجوی بهترین نسبت استفاده شد. در نهایت، اجرای اقتصادی طرح های مختلف در مدل شبیه سازی مورد بحث قرار گرفت و مصرف انرژی این طرح در مقایسه با طرح اصلی 55/7% کاهش می یابد.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,036
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    DannyGig
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

  • کاربران

    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...