رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

با سلام مقداردرصد  آرماتور كششي حداكثر در مبحث نهم با عدد 0.025 و يك رابطه تعيين شده بود . اكنون با توجه به اصلاحيه شماره دو مبحث نهم عدد 0.025 حذف شده و فرمول نيز طبق عكس پيوستي تغيير كرده است . 3dkh_2016-07-30_030629.jpg

 

سوال من مشخصا اين است كه منظور از اپسيلن t كه تعريف شده كرنش خالص كششي در دورترين لايه آرماتور كششي چيست و چه تغييري در حداكثر درصد آرماتور يك مقطع بوجود مي آيد .

با توجه به تعريف عمومي كرنش خالص "کرنش کششی در نقطهٔ مقاومت نامی ، منهای کرنش ناشی از پیش‌‌‌تنیدگی مؤثر ، خزش ، جمع‌شدگی ، و یا دما." بايد اين مقدار را براي اپسيلن t  در نظر گرفت يا عدد ديگري حاصل از نيروي fs موجود در تير تقسيم بر E را بايد درنظر گرفت ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام. با این تغییر با میزان نسبت آرماتور حداکثر مقطع با ایین نامه aci منطبق شده است. حد پیشنهادی برابر با پایین ترین حد مجاز شکل پذیری مقطع می باشد؛ به نحوی که مقطع کنترل شده فشاری نشود.

برای محاسبه اپسیلون t در مرکز دورترین لایه آرماتورها   از سازگاری کرنش ها استفاده می شود. برای طراحی خمشی و خمشی-فشاری معمول نیاز به ورود به جزییات خاصی

نظیر آنچه ذکر فرمودید نیست. برای توضیحات بیشتر می توان به خود آیین نامه aci یا مراجعی مثل کتاب دکتر مستوفی نژاد مراجعه فرمایید. اما برای اینکه بدانیم میزان آرماتور حداکثر چه مقدار تغییر می کند

کافی است رابطه نسبت آرماتور بالانس مقطع اینبار به جای کرنش 0.002 براساس کرنش 0.004 نوشته شود. در اینصورت مقدار نسبت آرماتور حداکثر در حالت دوم نسبت به حالت قبل 0.72 خواهد شد ( نسبت 3/7 به 3/5)

که با تقریب خوبی با نسبت 0.75 نسبت آرماتور بالانس ویرایش های قبلی آیین نامه aci سازگار است. عدد 0.025 ویرایش قبلی نسبت آرماتور خیلی بالایی است و حذف آن به نظر من اقدام کاملا درستی به شمار می رود (البته نه از جهت زیاد بودن مقدار بلکه از این منظر که

وجود داشتن آن برای بتن های با مقاومت فشاری بالا محدود کننده بود و کاربرد رابطه اول را محدود می کرد ) نمونه ای از

این رویکرد aci پیوست می باشد.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و ممنون 

در اين مثال چر ا مقدار درصد آرماتور بالانس را چك نكرده است ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و ممنون 

در اين مثال چر ا مقدار درصد آرماتور بالانس را چك نكرده است ؟

در حقیقت کنترل شده است. وقتی میزان کرنش در دورترین تار کششی را بدست می آوریم و مقدار آن از 0.004 بیشتر باشد، این به این معنی است که مقدار آرماتور شما از مقدار متناظر با 0.004 کمتر است. این رویکرد جدید مبحث نهم است ( که همان رویکرد دهه گذشته آیین نامه aci است ) در مثال ذکر شده این مقدار خیلی بیشتر از 0.004 است و بنابراین میلگرد از میزان حداکثر فاصله قابل توجهی  دارد. می توان از جدول زیر هم که بر اساس این رویکرد تهیه شده است استفاده کرد:

rho_max.png

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 5 ماه بعد...

با سلام وعرض خسته نباشید خدمت همه مهندس ها. یه سوالی داشتم در مورد همین رابطه ای که عوض شده . می خوام فصل خمش در بتن بخونم کتابا ای که دارم همش ماله 1 ساله پیشه که تا اون موقع این رابطه عوض نشده بود الان فرق کرده . اگه از دوستان میدونن که الان چه فرمول های عوض شده در رابطه با فرمول جدید یا چه رابطه های هست که باید از این فرمول جدید استفاده کنیم و ما فقط برای پیدا کردن حداکثر مقدار آرماتور کششی از فرمول جدید استفاده میکنیم یا تو همه جا به جای fy/Es اپسیلن t میزاریم. اگه سوال یکم ناشیانه است عرض می خوام 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام. با این تغییر با میزان نسبت آرماتور حداکثر مقطع با ایین نامه aci منطبق شده است. حد پیشنهادی برابر با پایین ترین حد مجاز شکل پذیری مقطع می باشد؛ به نحوی که مقطع کنترل شده فشاری نشود.

برای محاسبه اپسیلون t در مرکز دورترین لایه آرماتورها   از سازگاری کرنش ها استفاده می شود. برای طراحی خمشی و خمشی-فشاری معمول نیاز به ورود به جزییات خاصی

نظیر آنچه ذکر فرمودید نیست. برای توضیحات بیشتر می توان به خود آیین نامه aci یا مراجعی مثل کتاب دکتر مستوفی نژاد مراجعه فرمایید. اما برای اینکه بدانیم میزان آرماتور حداکثر چه مقدار تغییر می کند

کافی است رابطه نسبت آرماتور بالانس مقطع اینبار به جای کرنش 0.002 براساس کرنش 0.004 نوشته شود. در اینصورت مقدار نسبت آرماتور حداکثر در حالت دوم نسبت به حالت قبل 0.72 خواهد شد ( نسبت 3/7 به 3/5)

که با تقریب خوبی با نسبت 0.75 نسبت آرماتور بالانس ویرایش های قبلی آیین نامه aci سازگار است. عدد 0.025 ویرایش قبلی نسبت آرماتور خیلی بالایی است و حذف آن به نظر من اقدام کاملا درستی به شمار می رود (البته نه از جهت زیاد بودن مقدار بلکه از این منظر که

وجود داشتن آن برای بتن های با مقاومت فشاری بالا محدود کننده بود و کاربرد رابطه اول را محدود می کرد ) نمونه ای از

این رویکرد aci پیوست می باشد.

مهندس کرنش 0.004 چه مبنایی دارد آیا همان کرنش تسلیم است و با توجه به اینکه مبحث 9 ویرایش 92 بر مبنای آیین نامه کانادا است آیا استفاده از آن صحیح است.در مثال حل شده این عدد را مبای رفتار تیر قرار دادید.باتشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,107
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    Anthonyadase
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...