رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران
سازه 90 نرم افزار ترسیم نقشه سازه های بتن آرمه نرم افزار حسابداری و پیمانکاری ساختمانی

پست های پیشنهاد شده

با سلام مقداردرصد  آرماتور كششي حداكثر در مبحث نهم با عدد 0.025 و يك رابطه تعيين شده بود . اكنون با توجه به اصلاحيه شماره دو مبحث نهم عدد 0.025 حذف شده و فرمول نيز طبق عكس پيوستي تغيير كرده است . 3dkh_2016-07-30_030629.jpg

 

سوال من مشخصا اين است كه منظور از اپسيلن t كه تعريف شده كرنش خالص كششي در دورترين لايه آرماتور كششي چيست و چه تغييري در حداكثر درصد آرماتور يك مقطع بوجود مي آيد .

با توجه به تعريف عمومي كرنش خالص "کرنش کششی در نقطهٔ مقاومت نامی ، منهای کرنش ناشی از پیش‌‌‌تنیدگی مؤثر ، خزش ، جمع‌شدگی ، و یا دما." بايد اين مقدار را براي اپسيلن t  در نظر گرفت يا عدد ديگري حاصل از نيروي fs موجود در تير تقسيم بر E را بايد درنظر گرفت ؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام. با این تغییر با میزان نسبت آرماتور حداکثر مقطع با ایین نامه aci منطبق شده است. حد پیشنهادی برابر با پایین ترین حد مجاز شکل پذیری مقطع می باشد؛ به نحوی که مقطع کنترل شده فشاری نشود.

برای محاسبه اپسیلون t در مرکز دورترین لایه آرماتورها   از سازگاری کرنش ها استفاده می شود. برای طراحی خمشی و خمشی-فشاری معمول نیاز به ورود به جزییات خاصی

نظیر آنچه ذکر فرمودید نیست. برای توضیحات بیشتر می توان به خود آیین نامه aci یا مراجعی مثل کتاب دکتر مستوفی نژاد مراجعه فرمایید. اما برای اینکه بدانیم میزان آرماتور حداکثر چه مقدار تغییر می کند

کافی است رابطه نسبت آرماتور بالانس مقطع اینبار به جای کرنش 0.002 براساس کرنش 0.004 نوشته شود. در اینصورت مقدار نسبت آرماتور حداکثر در حالت دوم نسبت به حالت قبل 0.72 خواهد شد ( نسبت 3/7 به 3/5)

که با تقریب خوبی با نسبت 0.75 نسبت آرماتور بالانس ویرایش های قبلی آیین نامه aci سازگار است. عدد 0.025 ویرایش قبلی نسبت آرماتور خیلی بالایی است و حذف آن به نظر من اقدام کاملا درستی به شمار می رود (البته نه از جهت زیاد بودن مقدار بلکه از این منظر که

وجود داشتن آن برای بتن های با مقاومت فشاری بالا محدود کننده بود و کاربرد رابطه اول را محدود می کرد ) نمونه ای از

این رویکرد aci پیوست می باشد.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام و ممنون 

در اين مثال چر ا مقدار درصد آرماتور بالانس را چك نكرده است ؟

در حقیقت کنترل شده است. وقتی میزان کرنش در دورترین تار کششی را بدست می آوریم و مقدار آن از 0.004 بیشتر باشد، این به این معنی است که مقدار آرماتور شما از مقدار متناظر با 0.004 کمتر است. این رویکرد جدید مبحث نهم است ( که همان رویکرد دهه گذشته آیین نامه aci است ) در مثال ذکر شده این مقدار خیلی بیشتر از 0.004 است و بنابراین میلگرد از میزان حداکثر فاصله قابل توجهی  دارد. می توان از جدول زیر هم که بر اساس این رویکرد تهیه شده است استفاده کرد:

rho_max.png

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام وعرض خسته نباشید خدمت همه مهندس ها. یه سوالی داشتم در مورد همین رابطه ای که عوض شده . می خوام فصل خمش در بتن بخونم کتابا ای که دارم همش ماله 1 ساله پیشه که تا اون موقع این رابطه عوض نشده بود الان فرق کرده . اگه از دوستان میدونن که الان چه فرمول های عوض شده در رابطه با فرمول جدید یا چه رابطه های هست که باید از این فرمول جدید استفاده کنیم و ما فقط برای پیدا کردن حداکثر مقدار آرماتور کششی از فرمول جدید استفاده میکنیم یا تو همه جا به جای fy/Es اپسیلن t میزاریم. اگه سوال یکم ناشیانه است عرض می خوام 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام. با این تغییر با میزان نسبت آرماتور حداکثر مقطع با ایین نامه aci منطبق شده است. حد پیشنهادی برابر با پایین ترین حد مجاز شکل پذیری مقطع می باشد؛ به نحوی که مقطع کنترل شده فشاری نشود.

برای محاسبه اپسیلون t در مرکز دورترین لایه آرماتورها   از سازگاری کرنش ها استفاده می شود. برای طراحی خمشی و خمشی-فشاری معمول نیاز به ورود به جزییات خاصی

نظیر آنچه ذکر فرمودید نیست. برای توضیحات بیشتر می توان به خود آیین نامه aci یا مراجعی مثل کتاب دکتر مستوفی نژاد مراجعه فرمایید. اما برای اینکه بدانیم میزان آرماتور حداکثر چه مقدار تغییر می کند

کافی است رابطه نسبت آرماتور بالانس مقطع اینبار به جای کرنش 0.002 براساس کرنش 0.004 نوشته شود. در اینصورت مقدار نسبت آرماتور حداکثر در حالت دوم نسبت به حالت قبل 0.72 خواهد شد ( نسبت 3/7 به 3/5)

که با تقریب خوبی با نسبت 0.75 نسبت آرماتور بالانس ویرایش های قبلی آیین نامه aci سازگار است. عدد 0.025 ویرایش قبلی نسبت آرماتور خیلی بالایی است و حذف آن به نظر من اقدام کاملا درستی به شمار می رود (البته نه از جهت زیاد بودن مقدار بلکه از این منظر که

وجود داشتن آن برای بتن های با مقاومت فشاری بالا محدود کننده بود و کاربرد رابطه اول را محدود می کرد ) نمونه ای از

این رویکرد aci پیوست می باشد.

مهندس کرنش 0.004 چه مبنایی دارد آیا همان کرنش تسلیم است و با توجه به اینکه مبحث 9 ویرایش 92 بر مبنای آیین نامه کانادا است آیا استفاده از آن صحیح است.در مثال حل شده این عدد را مبای رفتار تیر قرار دادید.باتشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط farbodkhani
      شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در جلسه شماره 30 مورخ 23/4/95  این شورا، اصلاحیه شماره 2 تهیه شده توسط کمیته تخصصی مبحث نهم مقررات ملی ساختمان برای ویرایش 1392 مبحث مذکور را مصوب نمود. اصلاحیه مذکور در تاریخ 31/4/95 توسط وزیر محترم راه و شهرسازی جهت اعمال در مقررات ابلاغ گردید.
      اين اصلاحيه را بايد در مباحث خود اعمال نماييد چون طبق منابع آزمون جزو منابع آزمون شهريور 95 ميباشد . تغييرات مهمي نيز بوجود آمده است .

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.


  • نظرسنجی درآمد سال 97   86 کاربر تاکنون رای داده است

    1. 1. درآمد شما در سال 97 در هر ماه چقدر بوده است؟


      • فاقد درآمد
      • کمتر از ماهی 500 هزار تومان
      • بین 500 هزار تا یک میلیون تومان
      • بین 1 تا 2 میلیون تومان
      • بین 2 تا 3 میلیون تومان
      • بین 3 تا 4 میلیون تومان
      • بین 4 تا 5 میلیون تومان
      • بین 5 تا 10 میلیون تومان
      • بین 10 تا 20 میلیون تومان
      • بیشتر از 20 میلیون تومان

    لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید. نمایش موضوع
  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      7,615
    • بیشترین آنلاین
      1,150

    جدیدترین کاربر
    mohammad966
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست

  • کاربران

    • admin

      admin 1,485

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • askari36

      askari36 61

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • MojtabaAmini

      MojtabaAmini 5

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • kiani20090

      kiani20090 13

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ImanSafari1989

      ImanSafari1989 3

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 35

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • Member

      Member 17

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • javad917

      javad917 71

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • Alek2Lek

      Alek2Lek 7

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×