رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

پست های پیشنهاد شده

با سلام

در مدلسازی شمع در نرم افزارsafe (در یک ساختمان بتنی) که شمع را به صورت فنر مدل می کنیم 1- آیا سختی چرخشی هم واجب است؟چرا؟ 2- سختی چرخشی چگونه محاسبه می شود؟

با تشکر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قاعدتاً اگر شمع را عضوی با طول به اندازه کافی در نظر بگیرید به گونه ای که نسبت عمق قرارگیری به کوچکترین بعد افقی آنها لااقل برابر 10 باشد تبعاً این شمع فقط تحت نیروی محوری است و خمش قابل توجهی به آن منتقل نمیشود و سختی خمشی هم تبعاً برای ان به نظر میرسد که نیازی نیست 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

قاعدتاً اگر شمع را عضوی با طول به اندازه کافی در نظر بگیرید به گونه ای که نسبت عمق قرارگیری به کوچکترین بعد افقی آنها لااقل برابر 10 باشد تبعاً این شمع فقط تحت نیروی محوری است و خمش قابل توجهی به آن منتقل نمیشود و سختی خمشی هم تبعاً برای ان به نظر میرسد که نیازی نیست 

از توضیحات شما خیلی متشکرم

اگر برای یک ساختمان 6 طبقه شمعی به طول 3 متر و قطر 1 متر در نظر بگیریم، و سختی خمشی را از فرمول  AES2/L بدست آوریم، S در این فرمول فاصله مرکز شمع تا مرکز ستون می شود؟یعنی صفر می شود؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نکته ای رو چند روز پیش از استادی شنیدم البته خودم امتحان نکردم
از ایشون پرسیدم که در مواقعی که دیوار برشی داشته باشیم میلگردهای خمشی پی خیلی زیاد میشه و حتی با شمع هم جوابگو نیست
ایشون فرمودند اگر اثر سختی خمشی شمع که به صورت درجا ریز ساخته میشه رو هم در سختی فنر لحاظ کنین مقدار میلگردها هم کم میشه

از نظر تئوری که درست به نظر میاد ولی اینکه چطور باید این سختی رو محاسبه کرد برای من هم سواله

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

قاعدتاً اگر شمع را عضوی با طول به اندازه کافی در نظر بگیرید به گونه ای که نسبت عمق قرارگیری به کوچکترین بعد افقی آنها لااقل برابر 10 باشد تبعاً این شمع فقط تحت نیروی محوری است و خمش قابل توجهی به آن منتقل نمیشود و سختی خمشی هم تبعاً برای ان به نظر میرسد که نیازی نیست 

از توضیحات شما خیلی متشکرم

اگر برای یک ساختمان 6 طبقه شمعی به طول 3 متر و قطر 1 متر در نظر بگیریم، و سختی خمشی را از فرمول  AES2/L بدست آوریم، S در این فرمول فاصله مرکز شمع تا مرکز ستون می شود؟یعنی صفر می شود؟

 

فکر میکنم اگر قرار است سختی خمشی لحاظ کنیم باید شمع را مثل یک ستون ببینیم. میتوانیم مثلاً یک ستون دو سر گیردار بگیریم که طول این ستون به اندازه ارتفاع شمع از زیر پی تا زیر شمع باشد. تبعاً هر چقدر طول شمع بیشتر شود سختی خمشی کمتر میشود. با فرض حالت دو سیرگیر دار قاعدتاً سختی 4EI/L میشود که I ممان اینرسی مقطع شمع و L ارتفاع شمع میشود. فکر میکنم باید ممان اینرسی شمع در حالت ترک خورده محاسبه بشود و تبعاً مثلاً باید یک ضریب 0.7 هم لحاظ گردد.  البته این بحث میزان ترک خوردگی مقطع به نظر یک مقدار نیاز به بحث بیشتر دارد. شاید لازم باشد میزان ترک خوردگی بر اساس لنگر و نیروی محوری شمع در انتهای طراحی پی کنترل گردد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در در 13 دی 1396 در 21:40، admin گفته است :

قاعدتاً اگر شمع را عضوی با طول به اندازه کافی در نظر بگیرید به گونه ای که نسبت عمق قرارگیری به کوچکترین بعد افقی آنها لااقل برابر 10 باشد تبعاً این شمع فقط تحت نیروی محوری است و خمش قابل توجهی به آن منتقل نمیشود و سختی خمشی هم تبعاً برای ان به نظر میرسد که نیازی نیست 

باسلام خدمت مهندس جعفری عزیز.سوالی که برای من پیش اومده اینه که در اینصورت وقتی که ما در اغلب موارد لنگر خمشی و نیروی برشی قابل توجه داریم این نیروها چگونه به شمع وارد میشود در حالی که اغلب شمعها در مدلسازی و طراحی فقط اثر بار محوری و سختی محوری آن لحاظ میگردد.آیا میشود فرض کرد که لنگر خمشی توسط فونداسیون تحمل میشود و شمع فقط وظیفه افزایش باربری قائم را بر عهده دارد؟ همچنین نیروی برشی باعث کاهش ظرفیت باربری شمع نمی گردد؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
در 5 ساعت قبل، hbcivil گفته است :

باسلام خدمت مهندس جعفری عزیز.سوالی که برای من پیش اومده اینه که در اینصورت وقتی که ما در اغلب موارد لنگر خمشی و نیروی برشی قابل توجه داریم این نیروها چگونه به شمع وارد میشود در حالی که اغلب شمعها در مدلسازی و طراحی فقط اثر بار محوری و سختی محوری آن لحاظ میگردد.آیا میشود فرض کرد که لنگر خمشی توسط فونداسیون تحمل میشود و شمع فقط وظیفه افزایش باربری قائم را بر عهده دارد؟ همچنین نیروی برشی باعث کاهش ظرفیت باربری شمع نمی گردد؟

سلام

عمدتاً لنگر خمشی به شمع منتقل نمیشود. به هر حال میتوانید در تعریف فنر معادل شمع ، سختی خمشی آن را نیز لحاظ کرده و لنگر منتقل شده را نیز به عنوان یک واکنش از نرم افزار استخراج و در طرح دستی شمع لحاظ کنید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

@admin فکر کنم در محل اتصال لنگر به وجود بیاد ولی با افزایش ارتفاع لنگر سریع به صفر برسه و عملا میشه از لنگر هم در مدل سازی سختی شمع صرف نظر کرد.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط admin
      نقش شمع در ایجاد روانگرایی به هنگام زلزله و اثرات آن بر روی سازه
      در فیلم یکی از سازه ها و دیگری فاقد شمع است
      فیلم به مدت تقریبی یک دقیقه

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      فایلهای ارائه سمینار نگرش نوین بر طراحی و اجرای پی های عمیق ( شمع ها )
      این سمینا ر در تاریخ 1 آبان 98 در سالن همایش محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران برگزار شده است و شامل مطالب زیر است :
      ظرفیت باربری وابسته به زمان شمع ها - محمدرضا خانمحمدی

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. مجموعه آزمایشهای یکپارچگی شمع - مجتبی احمدی

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. مقایسه پاسخ لرزه ای سیستم پی - شمع متصل با سیستم پی - شمع منفصل - محمدحسن بازیار

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. اثرات گسترش جانبی ناشی از روانگرایی بر پایداری پی های عمیق - سید محسن حائری

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. ظرفیت باربری محوری شمع ها بر مبنای قابلیت اطمینان - سارا حیدری گلفزانی

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. چکش های شمع کوب و مدل سازی کوبش شمع ها - سعید صالحی ملکشاه

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. ملاحظات اجرایی شمع در سکوهای دریایی - محمدرضا کمالی

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. آزمایش های بارگذاری دینامیکی و استاتیکی در طراحی و کنترل کیفیت شمع ها - کاظم فخاریان

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. توسعه و کاربرد بانک های اطلاعاتی پی های عمیق - Development and Applications of Databases in Deep Foundation Engineering - ابوالفضل اسلامی و سارا مشفقی

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. مدل فیزیکی و پی های شمعی خاص - مسعود مکارچیان

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      Piled Raft Foundation ، Case Study : Burj Khalifa piled raft
      فایل پی دی اف در20 صفحه در مورد شمع های برج خلیفه

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      آناليز شمع هاي تحت بار قائم فشاري در حالت الاستوپلاستيک نوع ارائه: مقاله نویسنده: Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. , Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.       عنوان مجمع: Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. نوع مجمع:  Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. حامی: سازمان بنادر و دريانوردي زمان:  1389, دوره 9       چکیده:  هدف در اين مقاله گسترش روش قطعه به قطعه (SSM)، ارائه شده توسط Ghazavi و همکاران در سال 1997، به حالت الاستوپلاستيک و تعيين رفتار بار-نشست شمع ها تحت اثر بار قائم در خاک همگن و لايه اي مي باشد. روش جديد SSM در حالت الاستوپلاستيک ارائه دهنده يک روش قابل اعتماد و در عين حال ساده براي تعيين توان باربري و رفتار بار-نشست شمع هاي فشاري مي باشد. اين روش با استفاده از روش هاي سنتي تعيين ظرفيت باربري جداري، انتهايي شمع و همچنين تنش برشي نهايي استفاده شده توسط [2] Lehane مي تواند رفتار بار-نشست و توان باربري کل شمع در حالت غير خطي و همچنين براي خاک همگن يا لايه اي را به دست آورد. برنامه تعيين توان باربري شمع تحت اثر بار قائم در حالت الاستوپلاستيک در MATLAB نوشته شده است. بر اساس اين برنامه شمع به n قسمت مساوي تقسيم مي شود و يک مقدار اوليه براي بار وارد بر سر شمع و يک مقدار تغيير شکل براي المان اول فرض مي شود. اين مقادير فرضي با استفاده از اصطکاک نهايي در طول جداره المان و حداکثر بار قابل تحمل در انتهاي شمع کنترل مي شوند. اين روند به صورت پيش رونده ادامه مي يابد تا در نهايت مقدار بار و جابجايي حداکثر قابل تحمل براي شمع به دست مي آيد.در روند اين برنامه مقدار بار متناظر با هر مقدار جابجايي اعمالي وارد بر سر شمع به دست مي آيد و بر اين اساس مي توان نمودار بار-جابجايي شمع را رسم کرد.
        كليد واژه: شمع، بار محوري، الاستوپلاستيک، خاک لايه اي

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      مروری بر پی های عمیق
      سازمان نظام مهندسی استان گیلان
      تهیه  و تنظیم : مهندس خدابنده با همکاری مهندس پیکرنگار

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.  

  • 113 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      9,564
    • بیشترین آنلاین
      5,013

    جدیدترین کاربر
    PARISAAA
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست

  • کاربران

    • ImanSafari1989

      ImanSafari1989 6

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,647

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • shmorteza

      shmorteza 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 20

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • miladsau

      miladsau 5

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • Alek2Lek

      Alek2Lek 13

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • omidreza57

      omidreza57 9

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • fardin

      fardin 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • kiani20090

      kiani20090 14

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • جدید...