رفتن به مطلب

 دو روش حل براي انتخاب و زمان بندي پروژه ها در مساله طراحي شبکه هاي حمل ونقل چنددوره يي


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators
 دو روش حل براي انتخاب و زمان بندي پروژه ها در مساله طراحي شبکه هاي حمل ونقل چنددوره يي
 
 
نویسندگان:  

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
*,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 
 * دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي شريف
 
چکیده: 

در نوشتار حاضر، به فرمول بندي وحل مساله طراحي شبکه هاي حمل ونقل چنددوره يي (MPNDP) پرداخته شده است. به عبارت دقيق تر با وارد کردن مساله زمان در مساله طراحي شبکه حمل ونقل به حل مساله طراحي شبکه همراه با زمان بندي بهينه پروژه ها به طور هم زمان اقدام مي شود. در حالت کلي، مساله طراحي شبکه چنددوره يي حمل ونقل در زمره مسائل بسيار پيچيده قرار دارد و روش هاي معمول و سنتي براي حل آن ناکاراست. در اين نوشتار از دو روش ابتکاري يکي بر اساس روش جستجوي ممنوعه و ديگري روش تندترين نزول براي حل مساله استفاده شده است. روش تندترين نزول از لحاظ رسيدن به جواب بهينه در مسائل با ابعاد کوچک، به مراتب قوي تر از روش ابتکاري جستجوي ممنوعه عمل مي کند، اما با بزرگ شدن ابعاد مساله، کارايي آن به شدت کاهش مي يابد. بنابراين، روش جستجوي ممنوعه مي تواند به عنوان روش عملي تر براي مسائل با ابعاد بزرگ معرفي شود. به عنوان مثال، در شبکه آزمايشي شهر سايوکس فالز وقتي تعداد پروژه ها از 3 به 6 عدد مي رسد، زمان حل در روش جستجوي ممنوعه از 2 به 8 دقيقه افزايش مي يابد، درحالي که زمان حل در روش تندترين شيب از 5 به 90 دقيقه مي رسد. در مثال مذکور، با افزايش تعداد دوره هاي زماني از 7 به 10 سال، زمان حل در روش جستجوي ممنوعه از 4 به 10 دقيقه، و در روش تندترين شيب از 25دقيقه به 118 دقيقه افزايش يافته است.

 

كليد واژه: طراحي شبکه، طراحي شبکه چنددوره يي، روش هاي ابتکاري، جستجوي ممنوعه، تندترين نزول

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

دانلود از پیوست یا

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,100
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    Bradleynib
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...