رفتن به مطلب

ارائه روش طراحي اتصال شمع فلزي به کوله بتن آرمه پل هاي يک پارچه بر اساس ظرفيت خمشي شمع فلزي


admin
 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators
ارائه روش طراحي اتصال شمع فلزي به کوله بتن آرمه پل هاي يک پارچه بر اساس ظرفيت خمشي شمع فلزي
 
 
نویسندگان:  

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
*,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 
 * دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه تبريز
 
چکیده: 

در پل هاي يک پارچه، درز انبساط بين عرشه و کوله حذف و اين کار باعث کاهش هزينه ساخت و نگه داري پل ها مي شود. پل هاي يک پارچه اغلب شامل يک رديف شمع فلزي در زير کوله هستند. براي انتقال تلاش هاي ناشي از حرکت روسازه در اثر دما يا زلزله، نوع اتصال شمع به کوله، نقش مهمي در مقاومت جانبي پل دارد. ميزان دفن شدگي شمع فلزي در داخل کوله، نيز نقش مهمي در مقاومت اتصال ايفا مي کند. در نوشتار حاضر، رابطه يي جهت پيداکردن طول گيرايي شمع فلزي در داخل کوله بر اساس مقاومت خمشي شمع بسط داده شده و اثر استفاده از خاموت دورپيچ در اطراف شمع بررسي شده است. براي ارزيابي کارآيي روش ارائه شده، مدل هاي اجزاء محدودي بر اساس نتايج آزمايشگاهي ساخته شده اند. نتايج حاصل از مدل هاي اجزاء محدود، نشان دهنده کارآيي روش ارائه شده است و همچنين استفاده از خاموت دورپيچ باعث افزايش ظرفيت خمشي تا ميزان %58مي شود.

 

كليد واژه: پل هاي يک پارچه، اتصال شمع فلزي به کوله بتن آرمه، مقاومت خمشي شمع فلزي، طول گيرداري شمع، خاموت دورپيچ

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

دانلود از پیوست یا

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 پل هاي يک پارچه

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,033
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    DannyGig
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...