رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

پرچمداران

  1. admin

    admin

    Administrators


    • امتیاز

      8

    • تعداد ارسال ها

      4,723


  2. bluesky

    bluesky

    Members


    • امتیاز

      5

    • تعداد ارسال ها

      126


  3. Mjd

    Mjd

    Members


    • امتیاز

      3

    • تعداد ارسال ها

      138


  4. mehdiaban

    mehdiaban

    Members


    • امتیاز

      2

    • تعداد ارسال ها

      11



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان شنبه, 26 خرداد 1397 در همه بخش ها

  1. 2 امتیاز
    کوپلینگ چیست ؟ وصله مکانیکی (Mechanical Splice) یک قطعه مکانیکی است برای ایحاد اتصال بین دو میلگرد که این امکان را فراهم می‌کند که آرماتور در ناحیه اتصال نیز رفتاری مانند میلگرد یک‌ پارچه داشته باشد، این نوع اتصال که میلگردها را به صورت سر به سر به یکدیگر متصل می‌کند، بسیاری از مزایای آرماتور یکپارچه را تامین می‌کند. مزایای اصلی کوپلر : -سهولت استفاده، قابلیت اطمینان، تمامیت ساختاری، و حداقل ازدحام میلگرد مزایای استفاده از سیستم اتصال مکانیکی هستند. -سیستم وصله مکانیکی ضوابط و مقررات آیین نامه های ملی و بین المللی را تامین می‌نماید. -اتصالات مکانیکی (کوپلر) به نسبت اورلپ بسیار قابل اعتمادتر هستند چون برای انتقال بار به بتن بستگی ندارند. -وصله‌های مکانیکی (کوپلر) یکپارچگی بیشتری را در سازه ایجاد می‌کند. -طبق آیین نامه‌های طراحی بتن کوپلر (وصله مکانیکی) باید مقاومت بیشتری نسبت به طول اورلپ معمول فراهم کند. این مقدار به طور معمول حدود 125% تا 150% مقاومت اورلپ می‌باشد. حل مشکل ازدحام میلگرد با کوپلر : اتصال اورلپ میزان ازدحام میلگرد را در محل اتصال به مقدار 2 برابر حالت معمول افزایش می‌دهد. که این امر عمده‌ترین دلیل گیر کردن دانه‌های سنگی و ایجاد حفره در بتن می‌باشد. کوپلرها (وصله های مکانیکی) از این ازدحام جلوگیری می‌کند .
  2. 1 امتیاز
    در این تاپیک فیلم های آموزشی نرم افزار آباکوس قرار داده میشود. این تاپیک ادامه تاپیک زیر در فروم قدیم سایت است : دانلود فيلمها و فايلهاي آموزشي نرم افزارهاي مهندسي عمران البته در آنجا غیر از آباکوس فیلمهای آموزشی نرم افزارهای دیگر هم قرار داده شده است ولی این تاپیک به طور ویژه به آباکوس میپردازد
  3. 1 امتیاز
    با سلام بنده احساس میکنم هزینه مخلوط ریزی و کوبیدن خاک با ارتفاع یک متر هزینه بیشتری داشته باشه تا اینکه ارتفاع ستون رو بخواین یک متر بیشتر کنین، ولو اینکه سایز ستون یک مقطع بالاتر بره
  4. 1 امتیاز
    خصوصیت سیمانهای پرتلند
  5. 1 امتیاز
    سلام. من اون موقع این مشکل که برایم پیش آمد حلش کردم: باید از تنظیمات ایتبس کیبورد را ریست نمایید. با راست کلیک روی نوار ابزار افقی بالا و Costumize
  6. 1 امتیاز
    جزئیات وال پست پیوست رسمی دفترچه نظام مهندسی تهران این جزییات برای سازه های بتنی و فولادی برای دیوارهای بدون بازشو یا با بازشو ارایه شده است. منبع دانلود از پیوست WallPost.dwg
  7. 1 امتیاز
    با اختلاف 4متر بهتر است دو سازه مجزا درنظر بگیرید و درز انقطاع بگذارید
  8. 1 امتیاز
    با سلام زمان اجرای سقف پس از اجرای ستون زیرین آن
  9. 1 امتیاز
    از جمله خواص و اثرات روان کننده های بتن می توان به موارد زیر اشاره نمود: 1-کاهش نسبت آب به سیمان در حدود 5 تا 12 درصد 2- افزایش اسلامپ یا کارایی بتن 3- بدست آوردن سطوح صاف و خوش نما برای بتن های اکسپوز و خوش نما 4- جلوگیری از به وجود آمدن ترک های سطحی 5-افزایش مدت زمان کارایی بتن 6-جلوگیری از خزش و انقباض بتن 7- سازگای با انواع سیمان های پرتلند 7-جلوگیری از آب انداختگی بتن مزایای استفاده از روان کننده های بتن
  10. 1 امتیاز
    تئوری کامل دیوارهای برشی کوپله (Coupled shear walls ) به همراه یک مثال کامل تحلیل و طراحی دستی و جداول و گرافهای مورد نیاز در تحلیل و طراحی منبع: جزوات درس سازه های بتن آرمه پیشرفته دکتر مرتضی زاهدی گردآوری توسط پیمان رجاییان فایل پی دی اف فارسی در 19 صفحه به صورت دستنویس به نقل از کانال تلگرام فایلهای انجمن سازه های فولادی ایران دانلود از پیوست Coupled shear walls.pdf
  11. 1 امتیاز
    اگه کیقیت بتن مطابق با نقشه و مفروضات طراحی هست به نظر من مشکلی نداره چون تا زمانی که در زیر سقف شمع ها وجود دارند بار اصلی به ستون ها نمیرسه . بتن هم پس از 7 روز به 70 درصد مقاومت خودش میرسه و با توجه به نبودن بار تیغه بندی و سربار زنده مشکلی بوجود نمیاد
  12. 1 امتیاز
    این موضوع اساساً فاقد اهمیت هست. اصلاح سختی اگر هم انجام گیرد به طور متوازن برای همه اعضا انجام میگیرد و این موضوع عملاً تاثیری روی توزیع نیروها نخواهد داشت از طرف دیگر در فایل 25 درصد نیازی به کنترل دریفت و یا هر کنترل دیگری جز مقاومت نیست و نوع توزیع نیروها نیز یا از توزیع متناظر با تحلیل استاتیکی و یا توزیع تحلیل دینامیکی در فایل اصلی پیروی میکند پس عملاً این سختی ها نمیتواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر رفتار سازه در فایل 25 درصد داشته باشد.
  13. 1 امتیاز
    شماره: 18029/ت55344هـ تاریخ انتشار: 1397/02/22 صادر کننده سند: هیات وزیران نوع سند: تصویب نامه تعیین حد نصاب معاملات سال ۹۷ تعیین حد نصاب معاملات سال ۹۷ موضوع ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات (تصویبنامه شماره ۱۸۰۲۹/ت۵۵۳۴۴هـ مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۲۲ هیات وزیران) هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ به پیشنهاد شماره ۵۶/۹۳۲۸ مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره (۱) ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات -مصوب ۱۳۸۳- و ماده (۴۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) -مصوب ۱۳۹۳- تصویب کرد: الف- حد نصاب معاملات سال ۹۷ موضوع ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات به شرح زیر تعیین می گردد: ۱- معاملات کوچک: معاملاتی که مبلغ معامله تا سقف مبلغ دویست و پنجاه میلیون (۲۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال باشد. ۲- معاملات متوسط: معاملاتی که مبلغ معامله بیشتر از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون (۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تجاوز نکند. ۳- معاملات بزرگ: معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون (۲٫۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال باشد. ب- نصاب معاملات موضوع بند (الف) به مواردی که معامله به صورت مزایده انجام می شود، تسری می یابد. اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور Nesab.pdf
  14. 1 امتیاز
    bluesky

    تسمه نقاله

    تسمه نقاله تسمه نقاله وسیله حمل و ریختن بتن است که از موانع و راهها عبور می نماید مانند بتن ریزی عرشه پل یا بتن ریزی اسکله از یک سمت و درمقایسه با سرعت خوب آن، قیمت آن در کارگاهها مقرون به صرفه خواهد بود برای بازدهی بهتر، باید اصول استفاده از آن را مد نظر قرار داد. تسمه نقاله ها دارای حداقل عرض 40 سانتی متر و حداکثر عرض 90 سانتی متر هستند اما عرض رایج آنها 60 سانتی متراست . حمل و ریختن بتن توسط این وسیله سریع و تقریبا ارزان است. حسن استفاده از تسمه نقاله این است که هم به صورت افقی و هم شیبدار و هم رو به پایین و هم رو به بالا استفاده می شود باید توجه داشت که تسمه نقاله برای استفاده مطلوب، محدودیت شیب دارد . بهتر است فاصله و طول مناسب در آن رعایت شود تا مواردی مانند جداشدگی در آن اتفاق نیفتد.
  15. 1 امتیاز
    چگونگی انجام آنالیز 25 درصدی نیروی جانبی زلزله توسط قاب های خمشی در سیستم های دوگانه ( مختلط ) - صمد آقازاده فایل پی دی اف در 21 صفحه منبع دانلود از پیوست Dual System Aghazade.pdf
  16. 1 امتیاز
    با سلام خدمت مهندسین محترم من یه سوال برای تکمیل اطلاعات شخصی خودم در زمینه بادبند داشتم. اگر به فرض برای مقطع بادبند به جای دوبل ناودانی از دوبل IPE (با شعاع ژیراسیونی بزرگتر از دوبل ناودانی) استفاده کنیم سازه در زلزله های متوسط چه رفتاری خواهد داشت؟ آیا به دلیل سختی زیاد بادبند نیروی بیشتری جذب میکنه یا به دلیل این سختی زیاد در زلزله های خفیف و متوسط، چون وارد حالت غیرخطی نمیشه مشارکت زیادی در زلزله نداره پس انرژی زلزله رو مستهلک نمیکنه؟ اصلا انتظار خارج شدن از حالت تسلیم انتظار درستیه؟ ممنون
  17. 1 امتیاز
    البته جواب دقیق سوال شما را نمیدانم. امیدوارم دوستان مسلط تر به تحلیل ها و رفتارهای غیرخطی سازه جواب کاملتری به سوال شما بدهند. ولی علی الحساب چیزی که به نظر من میرسد را بیان میکنم. استفاده از مقاطع دوبل IPE معمولاً برای بادبندها مناسب و بهینه نیست ؛ چون لاغری بادبند در دو جهت به هم نزدیک نیست. تبعاً این مقطع باعث بالا رفتن سایز مقطع بادبندها و سختی محوری آنها در مقایسه با مثلاً حالتی است که مقطع دوبل ناودانی استفاده شود. البته به حد شکلپذیری سازه هم بستگی دارد. اگر حد شکلپذیری ویژه باشد مجبورید که متناسب با سنگین شدن بادبندها، سایز ستونهای متصل به آنها را هم افزایش دهید ولی برای حد شکلپذیری کم چنین موردی نیاز نیست. برای حالت بادبند EBF هم ستونها و تیرها متناسب با افزایش سایز بادبندها افزایش می یابد. تبعاً برای حالت ویژه CBF و EBF کلیت رفتار سازه نباید تغییر کند جز اینکه سایز عناصر مقاوم جانبی سازه در بادبندها و تیرها و ستونها بالا میرود و تبعاً کل باربری سازه نیز بالا میرود. اما برای حد شکلپذیری کم میشود حدس زد که تشکیل مفاصل پلاستیک در بادبند ها با تاخیر مواجه شود و قسمت الاستیک رفتار سازه بزرگتر شود. البته اگر فرض کنیم که نقطه نهایی باربری سازه تشکیل مفاصل در ستونها باشد عملاً در باربری نهایی سازه تغییر قابل توجهی احتمالاً رخ نمیدهد ولی در عوض محدوده غیرخطی رفتار سازه کوتاهتر میشود. سازه با این مشخصات به نظر میرسد که ضریب رفتار و اضافه مقاومت کمتری داشته باشد ولی باربری نهایی آن چندان نسبت به حالت عادی تغییر ننماید. تبعاً جذب انرژی سازه هم مقداری دچار کاهش خواهد شد. البته اینها به معنی مردود بودن سازه نیست و در هر صورت منعی برای استفاده از مقاطع دوبل IPE برای بادبندها وجود ندارد.
  18. 1 امتیاز
    با سلام و ممنون از دقت نظر شما. ۱- اون کد همونطور که فرمودین با ثابت نگه داشتن نسبتهای لاغری جان و بال در مقطع معادل شده (به صورت درست) و مقطعی که قرار است به ایتبز معرفی شود تا خود ایتبز محاسبه مساحت های برشی اون رو انجام بده و این مساحتها پس از محاسبه ایتبز مثل مقطع معادل شده (به صورت درست) شوند نوشته شده . البته برای ورژن .۳ بود که بدلیل اینکه ابعاد غیرمنطقی به مقطع میداد حذفش کردم. ۲- کنترل خیلی اولیه که مهندس نایینی اشاره کردن ناحیه صلب انتهایی هست که با اینکار غلط میشه. کنترل های دیگه هم هست که من تصمیم گرفتم کلا حذفش کنم. ۳- البته شاید یه راهکاری رو که دکتر حسین زاده توی جزوشون اشاره کردن برای نسخه بعدی ایجاد کنم. به این ترتیب کنترل فشردگی رو خود کاربر انجام میده (شاید هم تونستم نرم افزاری اضافه کنم) و بعد بعد جان و بال رو بر اساس مقطع واقعی و ضخامت ها رو بر اساس مساحت برشی بدست بیارم. باید بیشتر روش کار کنم. این روش ایرادی که داره اینه که معمولا ضخامت ها زیاد میشن و توی ایتبز فشرده یا فشرده لرز ه ای حساب میشن. بنابراین اگر کاربری مقطع لاغری رو بسازه شاید ایتبز اون رو فشرده بگیره. بنابراین در این قسمت باید کاربر دقت زیادی انجام بده. مگر اینکه از اول مثلا تمام مقاطع رو فرضا فشرده بسازه یا فشرده لرزه ای بسازه، بنابر سطح شکل پذیری سازه. ۴- خودم هم به این موضوع فکر کردم منتهی هنوز امتحان نکردم. اگر شما امتحان کردید و نتیجه رو مقایسه کردین لطفا اینجا قرار بدین.
  19. 1 امتیاز
    فایل مقاطع فولادی برای استفاده در نرم افزار ETABS 2015 شامل مقاطع تیرورق ، IPE ، 3IPE ، 2IPE ، IPE با ورق تقویتی ، 3IPE و 2IPE با ورقهای تقویتی و دوبل ناودانی تهیه کننده : مهندس شهرام اکبری منبع : [Hidden Content] دانلود: [Hidden Content] section-etabs-2015www.icivil.ir.rar
  20. 1 امتیاز
    من هم وبلاگ شما رو خوندم هم با نرم افزار مهندس عطری کار کردم و هم توصیه های مهندس نائینی رو مطالعه کردم از همه شما دوستان هم به تلاش های بسیار بسیار خوبی در این زمینه کردین واقعا سپاسگزارم اما متاسفانه فعلا ستون های صلیبی در برنامه هایی که نوشته شده ساپورت نمیشه و چون در حال حاضر روی پروژه ای کار میکنم که می بایست حتما از مقطع معادل ستون صلیبی استفاده کنم (بنا به دلایلی امکان تحلیل OMF و کنترل فشردگی دستی برای مقاطع وجود نداره و حتما باید به صورت ستون I شکل مدل کنم) در نظر دارم تا فقط برای مقاطعی که مورد استفاده در پروژه است مقطع معادل رو بسازم، و برای این کار از مشخصات بدست آمده در section designer برنامه ایتبس استفاده کنم (از پیچیدگی روابط مربوط به سختی پیچشی و ... رهایی پیدا کنم) با روش کلی کار آشنایی دارم اما روشی رو که شما برای اصلاح ظرفیت برشی استفاده کردین برام سوال شده، که مطمئنا در صورت جواب دادن برای کلیه مقاطع روش بسیار خوبی خواهد بود تا از دستکاری دستی مقاطع بدست آمده خودداری کنیم میشه در مورد این کدی که نوشتین بیشتر توضیح بدین که چطور عمل میکنه ؟ اینطور که به نظر میرسه نسبت هایی که در کنترل فشردگی مقطع آی-شکل کنترل میشن رو ثابت فرض کردین و با ثابت موندن این نسبت، مساحت برشی رو بر اساس عرض و ضخامت جدیدی پیدا کردین (البته جزئیات اینکه هر خط از برنامه شما چه کار میکنه هنوز برای من سواله ) در این صورت عرض و ارتفاع مقطع معادل با عرض و ارتفاع واقعی که وجود داره تفاوت پیدا میکنه آیا کنترل کردید که این مسئله در سایر کنترل های ایتبس (نحوه انتقال بار و لنگر، کنترل های چشمه اتصال و یا در نتایج تحلیل برنامه و ...) که ممکنه در برنامه از پارامتر های که عرض شد استفاده کنه ولی ما از جزئیات اون ها مطلع نباشیم؛ تاثیر میذاره یا نه؟ همچنین به عنوان یک پیشنهاد میشه برای خلاص شدن از انتخاب مقاطع پس از تحلیل و طراحی و تغییر در overwrite طراحی در قسمت تعریف مقاطع و در قسمت property modifier مساحت برشی راستای 2 و 3 رو در ضریب مورد نظر ضرب کنیم؟ درسته این روش نیز مستلزم تغییر دستی در مقاطع ساخته شده است ولی از انتخاب کردن مقاطع استفاده شده نیز جلوگیری میکنه
  21. 1 امتیاز
    انشالله توی هفته آینده کمی سرم خلوت میشه و اگه وقت کنم یکسری امکانات جدید به نرم افزار ساخت مقاطع اضافه میکنم. احتمالا مقاطع صلیبی رو هم وارد میکنم. نرم افزار IranPro تهیه شده توسط مهندس عطری هم هست. نمیدونم مقاطع صلیبی رو ایشون اضافه کردن یا خیر، ولی توی برنامشون بود که اضافه کنن. از جناب مهندس شهرام اکبری هم که زحمت تهیه فایلها رو کشیدن تشکر میکنم. قصد داشتم که قابلیت تولید انبوه مقاطع رو به نرم افزار اضافه کنم (که در ورژن های ابتدایی وجود داشت)، ولی فکر میکنم ساخت مقاطع برای هر پروژه و ذخیره اون در نرم افزار کار رو قابل فهم تر و اصطلاحا شسته روفته تر میکنه. یا علی.
  22. 1 امتیاز
    فایلی مشابه برای ستون های صلیبی وجود نداره ؟ و اگر بخوام خودم مقاطع صلیبی رو معادل مقاطع آی-شکل کنم برای پارامترهایی مثل ضخامت جان و ضخامت بال و ... چه عدد هایی رو باید منظور کرد ؟
  23. 1 امتیاز
    در خصوص سوال اول یک زلزله با دوره بازگشت 25 سال برابر است با احتمال وقوع رویداد 0/04 در یک سال در خصوص سوال دوم طیف های ضریب بازتاب آیین نامه ایران برای PGA=1 می باشد که ضربدر شتاب مبنای طرح برای هر شهر می شود. زلزله مبنای طراحی در ایران که به ان زلزله طرح گفته می شود دوره بازگشت 475 دارد که احتمال وقوع آن در یک سال برابر 0/0021 برای بدست آوردن طیف خطر یکنواخت می توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید که به روز ترین آن crisis 2007 است که می توان با استفاده از این نرم افزار طیف های طرح با پریودهای مختلف با دوره بازگشت های گوناگون را محاسبه و رسم کرد.و از آن طیف برای طراحی سازه ها استفاده نمود.
  24. 1 امتیاز
    با سلام. در اغلب آيين نامه هاي طراحي لرزه اي دو سطح خطر وجود دارد . سطح خطر 1 با دوره بازگشت 475 سال كه احتمال رخداد آن در 50 سال عمر مفيد سازه 10 درصد است (همان چيزي كه در 2800 با ان سر و كار داريم كه زلزله طرح است و طيف هاي پاسخ ارائه شده در آيين نامه نيز بر اين اساس استواراست) . زلزله سطح خطر 2 با دوره بازگشت 2475 سال ، كه احتمال رخداد آن در 50 سال عمر مفيد سازه 2 درصد است. در 2800 تنها زلزله سطح خطر يك ارائه شده است . براي سطوحي غير از سطوح ارائه شده بايد تحليل خطرپذيري براي سايت مورد نظر انجام شود. در اين پروسه شما تعيين ميكنيد كه دوره بازگشت چقدر باشد . موفق باشيد.
  25. 1 امتیاز
    برای این سوال جواب واحدی نمیتوان داد. برای رسیدن به طرح مناسب و انتخاب جهت تیرریزی مناسب بد نیست که به نکات زیر هم توجه داشته باشید: 1- اگر دهانه سمت کوتاه خیلی کوتاه باشد در صورت تیرریزی در این جهت نیاز به چندین تیر خواهید داشت که معمولا به دلایل اجرایی مجبور به استفاده از مقطعی دست بالا برای آن خواهید بود ( چون مثلاً مقطع کوچکتر که جوابگوی آن دهانه است در بازار موجود نیست). ضمن اینکه هر تیر نیاز به برش و اتصالات خاص خود در دو انتها دارد که در نتیجه تیرریزی در جهت کوتاه برای این حالت به صرفه نیست. 2- بعضاً یکی از دو جهت اصلی قاب خمشی است. در این حالت صرفنظر از اینکه کدام جهت بلند یا کوتاه است انداختن تیرهای فرعی روی تیرهای گیردار میتواند کمی اقتصادیتر باشد؛ به این دلیل که در این تیرها عمدتاً ترکیب بار زلزله حاکم است و در این ترکیب بار ضرایب بارهای مرده و زنده کمتر از ترکیب بار ثقلی است. ضمن اینکه بعضاً در سمت خمشی برای کنترل دریفت مجبور به استفاده از تیرهای قویتر هستیم که اگر بار ثقلی را به آن اضافه کنیم میتوانیم از آن ظرفیت اضافه تیر هم استفاده کنیم. البته باید توجه کنیم که وقتی این روش مناسب است که از نظر معماری مشکلی در بزرگ کردن سایز تیرهای سمت خمشی نداشته باشیم؛ چون اگر این افزایش سایز تیر اگر بدون افزایش ارتفاع آن باشد میتواند باعث مشکل در طرح اتصال گیردار تیر به ستون شود.همچنین اگر سیستم ویژه باشد ممکن است باعث عدم رعایت ضابطه تیر ضعیف ستون قوی گردد. 3- بعضاً استفاده از تیرریزی شطرنجی به انتخاب جهت بلند و کوتاه ارجحیت دارد. تیرریزی شطرنجی خصوصاً در قابهای مفصلی میتواند باعث نزدیک شدن سایز تیرهای اصلی به یکدیگر گردد. بزرگ بودن سایز برخی تیرها میتواند در اتصال آنها به ستون ایجاد مشکل نماید. ضمن اینکه ممکن است باعث استفاده از تیرورق به جای تیرهای نورد شده گردد. 4- اگر یکی از دهانه ها خیلی طول زیادی داشته باشد سایز و ارتفاع تیر فرعی به مقدار قابل توجهی بالا میرود و ممکن است نیاز به استفاده از تیرورق گردد که هزینه ساخت خواهد داشت یا ممکن است نیاز به تیرهای نورد شده با سایز بالا باشد که معمولاً قیمت آنها به مقدار قابل ملاحظه ای بالاتر از تیرهای با سایز پایینتر است. همچنین ممکن است در محل اتصال تیر فرعی به اصلی به دلیل اینکه تیر فرعی در سمت کوتاه قرار گرفته است و به همین جهت سایز کمی دارد اتصال تیر فرعی با ارتفاع زیاد به تیر اصلی با ارتفاع کوتاه با کمی مشکل مواجه شود و نیاز به زبانه کردن تیر فرعی باشد و نتوان برای نبشی اتصال ارتفاع کافی را تامین کرد. ضمن اینکه ارتفاع زیاد تیرهای فرعی چون از وسط فضاهای معماری عبور میکنند مشکل ساز شود و نیازمند به سقف کاذب شویم.


  • نظرسنجی در مورد قالب جدید انجمن گفتگوی ایران سازه   60 کاربر تاکنون رای داده است

    1. 1. قالب جدید انجمن گفتگوی ایران سازه را چگونه ارزیابی مینمایید؟


      • بسیار عالی
      • عالی
      • خوب
      • متوسط
      • ضعیف
      • بسیار ضعیف

    لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید. نمایش موضوع

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×