رفتن به مطلب

sarbakhshian

Members
  • تعداد ارسال ها

    8
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

درباره sarbakhshian

  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

615 بازدید پروفایل

دستاوردهای sarbakhshian

  1. sarbakhshian

    مشکل تحلیل پی دلتا در ایتبس

    با سلام خدمت اساتید گرامی بنده یک مدل از یک ساختمان بتنی دارم که بهنگام تحلیل آن در ایتبس فرایند تحلیل تا دو در صد ادامه پیدا میکنه و بهنگام تحلیل های مربوط به اثر پی دلتا پس از مدت نسبتن طولانی نرم افزار بدون هیچ اخطاری تحلیل رو متوقف میکنه. جالب اینجاست که وقتی اعمال اثر پی دلتا رو از فرایند تحلیل حذف میکنم (حالت none) مدل بطور عادی تحلیل میشه و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد. بنده همین مشکل رو یکبار هم قبلن در یک پروژه سازه فولادی داشتم که مجبور شدم سازه خودم رو از نو مدل کنم. درباره این مشکل در برخی از انجمنها بحث به میان آمده ولی راه حلی برای آن ارائه نشده. بنده فایل مدل رو اینجا قرار میدم تا دوستان ببینند مشکل از کجاست! آیا بازم مجبورم سازه رو از نو مدل کنم؟ فایل اصلی.rar
  2. کاملن درسته، دیشب بعد از کلی تحقیق و تفحص به این موضوع بسیار ساده پی بردم، شاید برای خیلی از دوستان اتفاق بیفته، وقتی فرمت عدد گذاری ویندوز فارسی هستش ایتبس ممیز اعداد موجود در فایلهای xml رو بصورت فارسی (اسلش) اکسپورت میکنه و بهنگام فراخوانی دوباره دچار مشکل میشه
  3. با سلام مجدد خدمت شما، از توجهتون به سوال بنده بسیار سپاسگزارم، میتونید روش دوم رو بر روی شکلی که ترسیم کردم دوباره توضیح بدید تا کاملن متوجه بشم چطوریه؟! در واقع در روش دوم، شما عکس العمل تکیه گاهی تیرچه ها رو با توجه به بارگذاری وارد بهشون (همون بار دیوار) باید به صورت دستی حساب میکنین و به تکیه گاه ها که همون تیرهای اصلی هستن وارد میکنین فرض کنید که تیرAB و CD تیرهایی هستن که تیرچه ها بر روی اون ها قراردارند ، پس کل بار سقف در این پانل به صورت ثقلی به این دو تیر میرسه که شامل بار دیوار MN هم هست بارهای گسترده که به نسبت مساوی بین دو تیر پخش میشن (که البته خود نرم افزار حساب میکنه) اما بار دیوار رو شما باید به صورت دستی وارد کنید برای اینکه سهم هر تیر از بار دیوار رو حساب کنید کافیه عکس العمل های یه تیر دو سر مفصل (تیرچه) رو که بار در فاصله L1 از یکی از تکیه گاه ها هست رو حساب کنین که میشه سهم تیر AB برابر با L2/(L1+L2 و سهم تیر CD برابر با L1/(L1+L2 حالا تنها کاری که باید بشه اینه که بار کل دیوار رو در نسبت سهم هر تیر که مشخص شده ضرب کنین و در محل خودش روی تیر (فاصله M تا N) به تیرها وارد کنید از توضیحات کاملتون بسیار سپاسگزارم کاملن روش معقولی هستش
  4. از توجهتون بسیار سپاسگزارم. فایل مربوط به مقطع IPE200 رو پیوست کردم. IPE200.xml
  5. sarbakhshian

    مشکل ایمپورت فایلهای xml در ایتبس 2015

    با سلام خدمت مهندسین گرامی بنده بهنگام ایمپورت و اکسپورت کردن مقاطع در ایتبس 2015 به مشکل برمیخورم. برای مثال فایل xml یک مقطع در ایتبس رو اکسپورت میکنم و بهنگام ایمپورت کردن همون فایل به ارور زیر برخورد میکنم. (آدرس فایل مورد نظر)\:error number 5 occurred reading file E content cannot be converted to the type double. line 18, position 19 the XML file has not been processed میخواستم ببینم کسی از دوستان به این ارور برخورد کرده؟ راه حلش چی هست؟ ضمنن عکسی از خطای اشاره شده رو در پیوست ارسال میکنم
  6. با سلام خدمت مهندسین گرامی بنده بهنگام ایمپورت و اکسپورت کردن مقاطع در ایتبس 2015 به مشکل برمیخورم. برای مثال فایل xml یک مقطع در ایتبس رو اکسپورت میکنم و بهنگام ایمپورت کردن همون فایل به ارور زیر برخورد میکنم. (آدرس فایل مورد نظر)\:error number 5 occurred reading file E content cannot be converted to the type double. line 18, position 19 the XML file has not been processed میخواستم ببینم کسی از دوستان به این ارور برخورد کرده؟ راه حلش چی هست؟ ضمنن عکسی از خطای اشاره شده رو در پیوست ارسال میکنم
  7. با سلام مجدد خدمت شما، از توجهتون به سوال بنده بسیار سپاسگزارم، میتونید روش دوم رو بر روی شکلی که ترسیم کردم دوباره توضیح بدید تا کاملن متوجه بشم چطوریه؟!
  8. بر اساس مبحث ششم مقررات ملی میدونیم اگر بار تیغه بندی کمتر از 200kg/m2 باشه میتونیم این بار رو بصورت بار معادل زنده بر روی سقف مدل کنیم. حال سوال بنده اینه که اگر بار تیغه بندی بیشتر از 200 باشه و تیغه مورد نظر در وسط سقف قرار بگیره یعنی روی تیرهای اصلی نباشه بار مرده خطی ناشی از اینگونه تیغه هارو چگونه و در کجا باید اعمال کرد؟

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...