رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران
سازه 90 نرم افزار ترسیم نقشه سازه های بتن آرمه
نرم افزار حسابداری کاوش فردا

reza.s10

Members
  • تعداد ارسال ها

    23
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    1

آخرین بار برد reza.s10 در 10 تیر 1395

reza.s10 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

درباره reza.s10

  • درجه
    عضو عادی
  • تاریخ تولد تعیین نشده

آخرین بازدید کنندگان نمایه

358 بازدید کننده نمایه
  1. reza.s10

    طراحی فونداسیون با ایتبس 2016 ؟

    سلام. در صورت امکان فایل سیف و ایتبس خودتون را قرار دهید تا بررسی کنیم
  2. در مورد لنگر خمشی، این لنگر به دلیل خروج از مرکزیت پیچ اتصال جان خواهد بود که همکار گرامی نیز در شکل ضمیمه به درستی نمایش دادند. اما در مورد شکل ضمیمه شده در پست اول به نظر بنده نیروی برشی V را نباید بر تعداد تقسیم کرد. چراکه مجموعه نمایش داده شده به صورت مرکب عمل خواهند کرد و باید برای نیروی برشی V به تعداد مورد نیاز گل میخ طراحی کرد. در این راستا باید ضوابط گل میخ ها را نیز در نظر گرفت (همانند ضوابطی که برای اتصال دیوار بتنی به ستون فولادی خواهیم داشت). در مورد تعیین ابعاد ورق اتصال نیز بهتر است به موارد زیر توجه شود: 1- ابعاد تعیین شده به اندازه ای باشد که فضای کافی برای اتصال تیر فولادی به وزق مهیا گردد. 2- ابعاد در نظر گرفته شده به اندازه باشد که نیروی فشاری حاصل شده از خروج از مرکزیت اتصال، باعث خورد شدن بتن ناحیه فشاری نشود. 3- ابعاد صفحه باید برای جانمایی تعداد گل میخ ها در نظر گرفته شود.
  3. reza.s10

    مشکل تحلیل پی دلتا در ایتبس

    با سلام عمدتاً این چنین مشکل هایی به ناپایداری موضعی یک یا چند المان مربوط می شود. یا اینکه در مواقعی که به یک یا چند المان مقطع None اختصاص می دهید این مشکل دیده می شود. راه کار: اثر پی دلتا را غیر فعال کنید. سپس سازه را آنالیز کنید. پس از پایان آنالیز فرم تغییر شکل یافته قاب را به دقت تحت بار ثقلی و جانبی با مقیاس بالا مشاهده کنید. در این حالت احتمالا یک یا چند المان شما ناپایدار است و در انیمیشن نمایش داده شده به راحتی قابل تشخیص است. این المان ها را اصلاح کنید مشکل شما حل خواهد شد.
  4. اگر ستونهاتو هم اندازه باشه موردی نداره ستون ها به یک اندازه میباشد . بررسی نقشه به این موضوع ایراد گرفته و هر چی میگم تا 6% مجموع مشکلی نداره گیر داده میگه در محل وصله 3% همانطور که در پست قبلی گفتم، مطابق مبحث نهم 92، درصد آرماتور در خارج از محل وصله حداکثر باید برابر 3 درصد باید و در محل وصله می تواند برابر 6 درصد باشد. شاید منظور کنترل کننده، درصد آرماتور در خارج از ناحیه وصله می باشد. پس به نظر بنده نیز در ستون هایی که درصد آرماتور آنها بیشتر از 3 درصد شده است باید بازنگری صورت گیرد.
  5. مطابق مبحث نهم ویرایش 1392، در قاب های خمشی متوس در صورت استفاده از آرماتورهای S400 (آرماتورهای با تنش تسلیم 400 مگاپاسکال) حداکثر درصد آرماتور طولی در ستون ها در خارج از ناحیه وصله باید برابر 3 درصد منظور گردد. پاسخ دوستمون رو اصلاح میکنم در صورت استفاده از میلگرد S400 حداکثر میلگرد در خارج وصله 4.5% هست شکل ضمیمه را مشاهده بفرمایید. در ویرایش 92 حداکثر درصد آرماتور در صورت استفاده از آماتور S400 در خارج از ناحیه وصله برابر 3 درصد می باشد.
  6. مطابق مبحث نهم ویرایش 1392، در قاب های خمشی متوس در صورت استفاده از آرماتورهای S400 (آرماتورهای با تنش تسلیم 400 مگاپاسکال) حداکثر درصد آرماتور طولی در ستون ها در خارج از ناحیه وصله باید برابر 3 درصد منظور گردد.
  7. با سلام خدمت همکاران گرامی مقدمه و فهرست مطالب کتاب بتن ویرایش دوم را از طریق ضمیمه می توانید دانلود نمایید. با احترام etabsbeton2015.rar
  8. با توجه به اینکه قراره مبحث نهم به Aci تغییر داده شود، رویکرد ما ارائه ضوابط هر دو آیین نامه است. یعنی در هر بخش که توضیحات آیین نامه را شرح داده ایم، به هر دو آیین نامه مبحث نهم و ACI318-14 اشاره کرده ایم که اگر آیین نامه تغییر داده شد مشکلی نباشد و کاربر بتواند از کتاب همچنان استفاده کند.
  9. با تشکر از مهندس جعفری عزیز لازم به ذکر است که کتاب بر اساس آیین نامه ACI 318-14 در کنار مباحث نهم تدوین شده است. به عبارتی علاوه بر ضوابط مبحث نهم، در هر بخش به ضوابط آیین نامه ACI 318-14 و همچنین در یک فصل بر اساس آیین نامه CSA2014 اشاره شده است.
  10. به جای اعمال ضرائب اشاره شده، به راحتی می توانید بال فشاری (بال بالای مقطع) را به صورت ممتد با استفاده از گزینه Lateral Bracing مهیا نمود که به صورت خودکار مهار جانبی را به صورت مناسبی در نظر می گیرد.
  11. به چه علت نباید بارهای دینامیکی SX و SY همپایه شوند؟ این رویکرد کاملاً اشتباه است و تمامی بارهای دینامیکی باید به بارهای استاتیکی همپایه شوند
  12. به نظر نمی رسد نامعینی این ساختمن کم باشه. به هر حال ساختمان بتنی است و میزان نامعینی آن نیز زیاد است. البته ساختمان شما در راستای X مشمول نامنظمی سیستم های غیر موازی است و نامنظم در پلان تلقی می شود. شما در ابتدا rho را برابر یک در نظر بگیرید. بعد در آخر کنترل کنید که با حذف برخی از تیرها نامنظمی پیچشی شدید رخ می دهد یا خیر. که خیلی بعید است این حالت رخ دهد
  13. جناب مهندس جعفری عزیز ممنون از اطلاع رسانی شما بنده در مورد بند 2-1 مقداری ابهام برایم وجود دارد. امکانش هست یه توضیح مختصری از نظر آقای دکتر بفرمایید
  14. reza.s10

    پیچش زیاد تیر در مدل سازه با سقف شل در ETABS ؟

    کلا بهتره از المان شل برای مدل سازی سقف ها استفاده شود. (بر خلاف نظر دوستان) علت اینست که خود سقف ها دارای سختی های درون صفحه ای هستند و چرا ما با المان غشایی این سختی ها را از بین ببریم؟؟!! حتی در پروژه هایی که از سقف تیرچه بلوک استفاده می شوند، می شود از المان شل استفاده کرده که در این حالت باید حتما و حتما سختی درون صفحه و خارج از صفحه (در صورت مدل نکردن دیافراگم) را معادل با سختی درون صفحه و خارج از صفحه تیرچه بلوک کرد. در این حالت توزیع بار به صورت واقعی انجام می شود. المان غشایی فقط توزیع بار را انجام میدهد و سختی سقف که در واقعیت وجود دارد نادیده گرفته می شود.

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • جدید...