رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators

بررسي ميداني تاثير کاريوگيشن ريل بر نويز غلتشي

نویسندگان: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
ميرمحمدصادقي سيدجواد*, هاشمي نژاد آراز

 

يکي از نکات مهم در زمان بهره برداري از خطوط راه آهن، آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از نويز مي باشد. علي رغم مطالعات چشمگير صورت گرفته در موضوع نويز راه آهن، در زمينه تاثير ناهمواري هاي ريل و به طور خاص کاريوگيشن ريل بر نويز غلتشي، تاکنون پژوهش مکفي صورت نگرفته است. اين نوع خاص نويز در محل تماس چرخ و ريل ايجاد مي شود که در آن، ناهمواري هاي سطحي و از جمله کاريوگيشن ريل مانع از حرکت روان چرخ بر روي ريل، تشديد ارتعاشات سازه اي در ناوگان ريلي و سازه خط و نتيجتا نويز مي گردند. از اين منظر، نويز راه آهن نياز به بررسي بيشتر دارد. در راستاي پاسخ گويي به نياز فوق، پژوهش حاضر با تمرکز بر نويز غلتشي، به بررسي تاثير کاريوگيشن ريل بر نويز غلتشي مي پردازد. اين تحقيق بر اساس آزمايش ها و سنجش هاي ميداني انجام گرفته است، به طوري که برداشت نويز در خط مستقيم و در قوس در قالب مجموعه اي از تست هاي ميداني و اندازه گيري کاريوگيشن ريل نيز بصورت يک روش غيرمستقيم و با استفاده از داده هاي ماشين اندازه گير خط EM50 انجام شده است. مطابق نتايج تحقيق، شدت کاريوگيشن ريل و احتمال وقوع و شکل گيري آن در قوس هاي تند راه آهن در مقايسه با خطوط مستقيم بيشتر است. علاوه بر اين، کاريوگيشن طول موج کوتاه ريل در خط مستقيم عامل اصلي نويز غلتشي در اين ناحيه شناسايي شد. نتايج تحقيق نشان مي دهد که نويز غلتشي در خط مستقيم به شدت به کاريوگيشن طول موج کوتاه ريل حساس و وابسته است. در مقابل، اين حساسيت نويز غلتشي به کاريوگيشن خستگي تماسي غلتشي در قوس وجود ندارد. بر اين اساس اهميت کنترل کاريوگيشن طول موج کوتاه ريل در خط مستقيم به عنوان عامل اصلي تشديد نويز غلتشي افزايش مي يابد.

كليد واژه: نويزغلتشي، کاريوگيشن طول موج کوتاه ريل، کاريوگيشن خستگي تماسي غلتشي ريل، تست هاي ميداني

منبع:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

دانلود:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,514
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    Henryfek
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...