رفتن به مطلب

سوالات و حل تشریحی آزمون نظام مهندسی محاسبات پایه سه بهمن 94


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

سلام

 

دوستان فایل اعتراض رو اماده کردین؟

 

فقط همین سوالاتی که دوستمون علی زارع به اون ها اشاره کردن مورد شک هست؟

کسی از دوستان سوالی دیگر مدنظر ندارد؟

 

لطفا فایل ورد اون رو هم بزارین تا مشخصات خودمون رو بتونیم به اون اضافه کنیم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • تعداد پاسخ 261
  • زمان ایجاد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

پست های محبوب

admin

حل تشریحی آزمون نظام مهندسی محاسبات پایه سه بهمن 94 ( سوالات 1 تا 30) منبع:  Hidden Content Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. کانال تلگرام دکترمسعود حسین زاده اصل دانلود ازمنبع یا از پیوست     ---------------------------- دانلود سوالات آزمون محاسبات94 بهمن c303کد منبع: Hidden Content Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. &#

Fredcivil

متن پیشنهادی بنده: خواهشا مقدمه رو هر کس نامه نگاریش خوبه بنویسه من که هر چی مینویسم خوب در نمیاد.اما توضیحات سوالات: ۱.صورت سوال:در یک قاب ساختمانی ساده با مهاربندهای همگرای ویژه پس از اتمام عملیات تحلیل و طراحی و در هنگام تیپ بندی مقاطع اعضا افزایش مقطع کدامیک از اعضای قاب صحیح نیست؟(فرض کنید پس از تیپ بندی اعضا تحلیل و طراحی مجدد انجام نمی شود.همچنین فرض کنید سختی جانبی ستونها در برابر سختی جانبی مهاربندها بسیار ناچیز بوده و تغییر ابعاد اعضای قاب تاثیری در نحوه توزیع نیروی جانبی قاب بین عنا

Barazandeh123

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همکاران عزیزم لطفا هر سوالی رو که همگی به این نتیجه رسیدیم که ایراد داره و چند نوع برداشت از حل سوال میشده و مشکل از طراح سوال بوده رو هر چه زودتر جمع بندی کنیم و به صورت یه نامه تایپی یا دست نوشته فکس کنیم به دفتر مقررات ملی آقای محمدی مسئول آزمون ها تا رسبدگی بشه قبل از اینکه سازمان سنجش رسیدگی کلی رو انجام داده باشه..چون این حق همه ماست اینا همیشه و در هر آزمون چند تا سوال مبهم طرح میکنن تا وقت همه گرفته شه و درگیر اون سوالا شن و این اصلا انصاف نیست چون اگر وق

تصاویر ارسال شده

سلام

 

دوستان فایل اعتراض رو اماده کردین؟

 

فقط همین سوالاتی که دوستمون علی زارع به اون ها اشاره کردن مورد شک هست؟

کسی از دوستان سوالی دیگر مدنظر ندارد؟

 

لطفا فایل ورد اون رو هم بزارین تا مشخصات خودمون رو بتونیم به اون اضافه کنیم

 

سلام

این فایل ورد

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باتوجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

با توجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

باتوجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

با توجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

به سلامتی مبارک باشه. ان شاء الله با حذف 4 سوال بقیه دوستان هم قبول بشن.

سوال 1 رشته عمران (محاسبات) کد A:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 5-3-1 ب صفحه 69 و 70، حداقل برش پایه سازه غیرساختمانی غیرمشابه ساختمانها از روابط صفحه 70 تعیین می گردد که پاسخ در هیچ کدام از گزینه ها بر اساس هیچ یک از این روابط موجود نمی باشد.

هر قسمت از آیین نامه 2800 که حداقل برش پایه خواسته شود چه سازه غیرساختمانی فصل 5 و چه سازه­های فصل 3 تنها از فرمول حداقل استفاده می گردد (فقط در صورتیکه خود برش پایه خواسته شود مقدار آن مطابق رابطه 3-2 ص 28 محاسبه و با رابطه حداقلی مربوطه کنترل می گردد اما در سوال آزمون تنها حداقل برش یک سازه غیرساختمانی خواسته شده لذا تنها می بایستی از روابط ص 70 استفاده شود و طراح دچار اشتباه شده و کلمه حداقل با توجه به گزینه ها باید حذف می شد زیرا با هیچ کدام از روابط ص 70 به جواب نخواهیم رسید). هرچند که با محاسبه رابطه 3-2 نیز به عدد بزرگتری در مقایسه با فرمول حداقل سازه غیرساختمانی خواهیم رسید. بنابراین بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت عدم وجود گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین از دست داده شد به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 8 رشته عمران (محاسبات) کد A:

با توجه به این مطلب که چنانچه افزایش غیریکسان در مقطع مهاربند صورت پذیرد می تواند منجر به تغییر در سختی سازه شده و توزیع نیروها را به هم بزند و یا افزایش نامنظمی پیچشی سازه را به دنبال داشته باشد؛ همچنین نیروی طراحی اتصالات مهاربند تغییر می یابد و باید طراحی مجدد صورت پذیرد لذا افزایش مقطع مهاربند در این حالت مجاز نیست.

از طرفی در صورت تغییر مقطع ستون، اتصالات آن باید مجددا بررسی شود؛ چرا که ستون های متصل به بادبند لرزه ای بوده و با افزایش مقطع ستون بایستی وصله آنها مجددا طراحی گردد. لذا تغییر مقطع ستون نیز مجاز نمی باشد. بنابراین این سوال دو پاسخ صحیح داشته و بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

سوال 34 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس بند 9-23-4-5-2-2 صفحه 342 مبحث 9 مقررات ملی ساختمان، محاسبه مقاومت برشی نهایی مقطع وابسته به مقدار h/l می باشد که طبق توضیحات صفحه 316 مبحث 9 مقدار l برابر طول کل دیوار (4 متر) می باشد لیکن مقدار h در این صفحه برابر ارتفاع کل دیوار و همچنین ارتفاع قطعه ای از دیوار معرفی گردیده؛ لذا مقدار h/l را هم می توان برابر ارتفاع کل دیوار تقسیم بر طول( 4/11) و همچنین مطابق بند 9-23-4-5-2-3 برابر بیشترین مقدار در کل دیوار و در قطعه موردنظر (4/6) در نظر گرفته شود که در حالت اول به پاسخ 1695 (گزینه 2) و در حالت دوم به پاسخ 2015.4 (و نزدیک ترین گزینه به آن یعنی گزینه 3) می رسیم. با توجه به اشاره بند 9-23-4-5-2-3 ص 342 به نظر می رسد که گزینه 3 صحیح تر خواهد بود لیکن به دلیل تفاوت زیاد آن با گزینه ها در آزمون شبهه ایجاد شده و اشاره ص 316 به هر دو مقدار ذکر شده موجب تردید در پاسخگویی و ابطال وقت گردید لذا بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 50 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس جدول 7-4-5 صفحه 30 مبحث 7 مقررات ملی ساختمان، اگر مقدار نیروی 160 کیلونیوتنی (گزینه 2) را بر سطح پی منفرد تقسیم کنیم مقدار تنش متوسطی که محاسبه میشود برابر با 49.38 خواهد شود که از مقدار مجاز (یعنی 200 کوچکتر می باشد پس این گزینه می تواند درست باشد چون حداکثر نیرویی است که تنش محاسبه شده با استفاده از آن کمتر از مقدار مجاز می باشد، از طرفی اگر نیروی 650 کیلونیوتنی (گزینه 4) نیز بر سطح پی تقسیم شود مقدار تنش زیر پی کمی بیشتر از مقدار مجاز می شود و برابر با 200.6 می شود که این هم می تواند درست باشد چون تنش محاسبه شده کمی از مقدار مجاز بیشتر می شود. و به دلیل اینکه در صورت سوال نزدیک ترین پاسخ خواسته شده بود و این گزینه بسیار نزدیک بود ولی از طرفی بزرگتر از مقدار مجاز بود باعث سردرگمی در جلسه آزمون و تردید در پاسخگویی گردید. بنابراین با استفاده از تنش متوسط دو پاسخ صحیح می توان در نظر گرفت. 

همچنین جدول 7-4-5 که در آیین نامه متوسط تنش زیر پی را با ظرفیت باربری مجاز مقایسه میکند زمانی قابل استفاده است که ما خروج از مرکزیت نداشته باشیم. زمانی که خروج از مرکزیت نداریم در واقعیت تنش تمام نقاط زیر پی یکسان نیست به همین دلیل در مدلسازی خاک زیر پی سختی همه فنرها را نباید یکسان بگیریم. به همین دلیل برای ساده سازی یک تنش متوسط که همان نیروی کل تقسیم بر مساحت است را برای تنش زیر پی در نظر میگیریم ولی وقتی خروج از مرکزیت داریم تنش متوسط یک توزیع مثلثی است. و ما باید تنش حداکثر ناشی از خروج از مرکزیت را با تنش مجاز مقایسه کنیم. جدول موجود در آیین نامه برای زمانی است که خروج از مرکزیت نداریم و جواب درست برای نیروی حداکثر 320 است که با توجه به بعد پی (1.8) در هیچیک از گزینه ها نمی باشد. لذا با توجه به ابهام علمی سوال و عدم وجود گزینه صحیح بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 59 رشته عمران (محاسبات) کد A:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 3-3-2-2 صفحه 30، متن سوال 59 برای تعیین ضریب نامعینی ناقص بوده و یا باید اطلاعات بیشتری داده می شد و یا مستقیماً مانند سوالات گذشته ضریب نامعینی داده می شد .

ضریب نامعینی سازه در سوال 59 ممکن است برابر 1.2 شود اگر سازه در پلان منظم باشد و ضریب نامعینی براساس روش الف محاسبه شود، ضریب برابر 1.2 خواهد بود و نیروی زلزله محاسبه شده در ترکیب بارها باید به اندازه 20 درصد افزایش یابد. از طرفی همین سازه اگر با روش ب کنترل شود، ممکن است پس از محاسبات دقیق مقدار ضریب نامعینی آن برابر بدست آید.

بدین منظور باید بر اساس جدول 3-2 ص 30 یکی از بادبندهای ضربدری حذف شده و افت مقاومت سازه بررسی شود. با توجه به اینکه در هر راستا چهار بادبند قطری داریم، افت مقاومت بزرگتر از 0.25خواهد بود (که ممکن است از 0.33 کمتر یا بیشتر شود). همچنین سازه ممکن است دچار پیچش شدید بشود( و یا نشود). کنترل این موارد مستلزم اطلاعات بیشتر از جمله هندسه بادبندها، مقاومت فشاری و کششی آنها می باشد. در واقع در این ساختمان به علت آنکه هندسه بادبندها و مقاومت فشاری و کششی آنها مشخص نیست نمی توان مشخص کرد که آیا با حذف جزئی از سیستم باربر جانبی بر اساس جدول 3-2 ص 30 این آیین نامه کاهش مقاومت جانبی طبقه به میزان بیشتر از 33 درصد می شود و در طبقه نامنظمی شدید پیچشی ایجاد می شود یا خیر؟ در صورت پاسخ مثبت به این سوال ضریب نامعینی برابر 1.2 و در غیر اینصورت برابر با 1 می­شود. پس این سوال ابهام دارد زیرا داده های مساله برای تعیین ضریب نامعینی کافی نمی­باشد و هر کدام از گزینه های 3 یا 4 می­تواند پاسخ تست باشد. بنابراین بهتر است به علت ابهام موجود سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت وجود دو گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین و تردید در پاسخگویی به سوال از دست داده شد و می توانست صرف حل سوالات دیگر گردد، به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سلام دوستان نظرتون در رابطه با سوال 18 دفترچه A چی هست؟

 

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در سوال 59

 

شايد طراح استناد كرده باشد به موارد بند 3-2-3-3 كه اين ساختماني كه در صورت سوال گفته را نميتوان يك فرض كرد براساس آن بند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

باتوجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

با توجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

به سلامتی مبارک باشه. ان شاء الله با حذف 4 سوال بقیه دوستان هم قبول بشن.

 

سوال 1 رشته عمران (محاسبات) کد A:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 5-3-1 ب صفحه 69 و 70، حداقل برش پایه سازه غیرساختمانی غیرمشابه ساختمانها از روابط صفحه 70 تعیین می گردد که پاسخ در هیچ کدام از گزینه ها بر اساس هیچ یک از این روابط موجود نمی باشد.

هر قسمت از آیین نامه 2800 که حداقل برش پایه خواسته شود چه سازه غیرساختمانی فصل 5 و چه سازه­های فصل 3 تنها از فرمول حداقل استفاده می گردد (فقط در صورتیکه خود برش پایه خواسته شود مقدار آن مطابق رابطه 3-2 ص 28 محاسبه و با رابطه حداقلی مربوطه کنترل می گردد اما در سوال آزمون تنها حداقل برش یک سازه غیرساختمانی خواسته شده لذا تنها می بایستی از روابط ص 70 استفاده شود و طراح دچار اشتباه شده و کلمه حداقل با توجه به گزینه ها باید حذف می شد زیرا با هیچ کدام از روابط ص 70 به جواب نخواهیم رسید). هرچند که با محاسبه رابطه 3-2 نیز به عدد بزرگتری در مقایسه با فرمول حداقل سازه غیرساختمانی خواهیم رسید. بنابراین بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت عدم وجود گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین از دست داده شد به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 8 رشته عمران (محاسبات) کد A:

با توجه به این مطلب که چنانچه افزایش غیریکسان در مقطع مهاربند صورت پذیرد می تواند منجر به تغییر در سختی سازه شده و توزیع نیروها را به هم بزند و یا افزایش نامنظمی پیچشی سازه را به دنبال داشته باشد؛ همچنین نیروی طراحی اتصالات مهاربند تغییر می یابد و باید طراحی مجدد صورت پذیرد لذا افزایش مقطع مهاربند در این حالت مجاز نیست.

از طرفی در صورت تغییر مقطع ستون، اتصالات آن باید مجددا بررسی شود؛ چرا که ستون های متصل به بادبند لرزه ای بوده و با افزایش مقطع ستون بایستی وصله آنها مجددا طراحی گردد. لذا تغییر مقطع ستون نیز مجاز نمی باشد. بنابراین این سوال دو پاسخ صحیح داشته و بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

سوال 34 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس بند 9-23-4-5-2-2 صفحه 342 مبحث 9 مقررات ملی ساختمان، محاسبه مقاومت برشی نهایی مقطع وابسته به مقدار h/l می باشد که طبق توضیحات صفحه 316 مبحث 9 مقدار l برابر طول کل دیوار (4 متر) می باشد لیکن مقدار h در این صفحه برابر ارتفاع کل دیوار و همچنین ارتفاع قطعه ای از دیوار معرفی گردیده؛ لذا مقدار h/l را هم می توان برابر ارتفاع کل دیوار تقسیم بر طول( 4/11) و همچنین مطابق بند 9-23-4-5-2-3 برابر بیشترین مقدار در کل دیوار و در قطعه موردنظر (4/6) در نظر گرفته شود که در حالت اول به پاسخ 1695 (گزینه 2) و در حالت دوم به پاسخ 2015.4 (و نزدیک ترین گزینه به آن یعنی گزینه 3) می رسیم. با توجه به اشاره بند 9-23-4-5-2-3 ص 342 به نظر می رسد که گزینه 3 صحیح تر خواهد بود لیکن به دلیل تفاوت زیاد آن با گزینه ها در آزمون شبهه ایجاد شده و اشاره ص 316 به هر دو مقدار ذکر شده موجب تردید در پاسخگویی و ابطال وقت گردید لذا بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 50 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس جدول 7-4-5 صفحه 30 مبحث 7 مقررات ملی ساختمان، اگر مقدار نیروی 160 کیلونیوتنی (گزینه 2) را بر سطح پی منفرد تقسیم کنیم مقدار تنش متوسطی که محاسبه میشود برابر با 49.38 خواهد شود که از مقدار مجاز (یعنی 200 کوچکتر می باشد پس این گزینه می تواند درست باشد چون حداکثر نیرویی است که تنش محاسبه شده با استفاده از آن کمتر از مقدار مجاز می باشد، از طرفی اگر نیروی 650 کیلونیوتنی (گزینه 4) نیز بر سطح پی تقسیم شود مقدار تنش زیر پی کمی بیشتر از مقدار مجاز می شود و برابر با 200.6 می شود که این هم می تواند درست باشد چون تنش محاسبه شده کمی از مقدار مجاز بیشتر می شود. و به دلیل اینکه در صورت سوال نزدیک ترین پاسخ خواسته شده بود و این گزینه بسیار نزدیک بود ولی از طرفی بزرگتر از مقدار مجاز بود باعث سردرگمی در جلسه آزمون و تردید در پاسخگویی گردید. بنابراین با استفاده از تنش متوسط دو پاسخ صحیح می توان در نظر گرفت.

همچنین جدول 7-4-5 که در آیین نامه متوسط تنش زیر پی را با ظرفیت باربری مجاز مقایسه میکند زمانی قابل استفاده است که ما خروج از مرکزیت نداشته باشیم. زمانی که خروج از مرکزیت نداریم در واقعیت تنش تمام نقاط زیر پی یکسان نیست به همین دلیل در مدلسازی خاک زیر پی سختی همه فنرها را نباید یکسان بگیریم. به همین دلیل برای ساده سازی یک تنش متوسط که همان نیروی کل تقسیم بر مساحت است را برای تنش زیر پی در نظر میگیریم ولی وقتی خروج از مرکزیت داریم تنش متوسط یک توزیع مثلثی است. و ما باید تنش حداکثر ناشی از خروج از مرکزیت را با تنش مجاز مقایسه کنیم. جدول موجود در آیین نامه برای زمانی است که خروج از مرکزیت نداریم و جواب درست برای نیروی حداکثر 320 است که با توجه به بعد پی (1.8) در هیچیک از گزینه ها نمی باشد. لذا با توجه به ابهام علمی سوال و عدم وجود گزینه صحیح بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 59 رشته عمران (محاسبات) کد A

:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 3-3-2-2 صفحه 30، متن سوال 59 برای تعیین ضریب نامعینی ناقص بوده و یا باید اطلاعات بیشتری داده می شد و یا مستقیماً مانند سوالات گذشته ضریب نامعینی داده می شد .

ضریب نامعینی سازه در سوال 59 ممکن است برابر 1.2 شود اگر سازه در پلان منظم باشد و ضریب نامعینی براساس روش الف محاسبه شود، ضریب برابر 1.2 خواهد بود و نیروی زلزله محاسبه شده در ترکیب بارها باید به اندازه 20 درصد افزایش یابد. از طرفی همین سازه اگر با روش ب کنترل شود، ممکن است پس از محاسبات دقیق مقدار ضریب نامعینی آن برابر بدست آید.

بدین منظور باید بر اساس جدول 3-2 ص 30 یکی از بادبندهای ضربدری حذف شده و افت مقاومت سازه بررسی شود. با توجه به اینکه در هر راستا چهار بادبند قطری داریم، افت مقاومت بزرگتر از 0.25خواهد بود (که ممکن است از 0.33 کمتر یا بیشتر شود). همچنین سازه ممکن است دچار پیچش شدید بشود( و یا نشود). کنترل این موارد مستلزم اطلاعات بیشتر از جمله هندسه بادبندها، مقاومت فشاری و کششی آنها می باشد. در واقع در این ساختمان به علت آنکه هندسه بادبندها و مقاومت فشاری و کششی آنها مشخص نیست نمی توان مشخص کرد که آیا با حذف جزئی از سیستم باربر جانبی بر اساس جدول 3-2 ص 30 این آیین نامه کاهش مقاومت جانبی طبقه به میزان بیشتر از 33 درصد می شود و در طبقه نامنظمی شدید پیچشی ایجاد می شود یا خیر؟ در صورت پاسخ مثبت به این سوال ضریب نامعینی برابر 1.2 و در غیر اینصورت برابر با 1 می­شود. پس این سوال ابهام دارد زیرا داده های مساله برای تعیین ضریب نامعینی کافی نمی­باشد و هر کدام از گزینه های 3 یا 4 می­تواند پاسخ تست باشد. بنابراین بهتر است به علت ابهام موجود سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت وجود دو گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین و تردید در پاسخگویی به سوال از دست داده شد و می توانست صرف حل سوالات دیگر گردد، به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

 

سلام دوستان نظرتون در رابطه با سوال 18 دفترچه A چی هست؟

 

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

خیلی بعید میدونم گزینه دو صحیح باشه.بر طبق ص ۶۴ و ۶۵ اگر Lb بیشتر از Lr باشه دیگه Fcr با تنش تسلیم متناسب نیست حال درسته که طبق گفته شما در تمامی حالات با لنگر پلاستیک که تابعی از تنش تسلیم هستش مقایسه میشه ولی این فقط یک حالت خاص هستش یعنی اگر لنگر بدست آمده از لنگر پلاستیک بیشتر باشد حرف شما صحیح است ولی اگر لنگر بدست امده از لنگر پلاستیک کمتر باشد چطور؟باز میتوان گفت لنگر مقاوم با تنش تسلیم متناسب است؟مسلما خیر.پس نتیجه میگیریم لنگر مقاوم همواره با تنش تسلیم متناسب نیست و همون گزینه ۴ ارایه شده صحیح هستش.

من فکر کنم شما این استدلال رو از سایت ارشد عمران برداشت کردین.متاسفانه یکی از اعضای این گروه چون خودش اشتباها گزینه ۲ رو زده میخاد به هر نحوی شده این سوال رو به گزینه دلخواهش تغییر بده که البته متاسفانه استدلال ایشان بسیار سطحی می باشد و معلومه به تمام زوایای مساله دقت نداشتن.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

باتوجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

با توجه به کلید سوالات من 54.4 میشم

به سلامتی مبارک باشه. ان شاء الله با حذف 4 سوال بقیه دوستان هم قبول بشن.

 

سوال 1 رشته عمران (محاسبات) کد A:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 5-3-1 ب صفحه 69 و 70، حداقل برش پایه سازه غیرساختمانی غیرمشابه ساختمانها از روابط صفحه 70 تعیین می گردد که پاسخ در هیچ کدام از گزینه ها بر اساس هیچ یک از این روابط موجود نمی باشد.

هر قسمت از آیین نامه 2800 که حداقل برش پایه خواسته شود چه سازه غیرساختمانی فصل 5 و چه سازه­های فصل 3 تنها از فرمول حداقل استفاده می گردد (فقط در صورتیکه خود برش پایه خواسته شود مقدار آن مطابق رابطه 3-2 ص 28 محاسبه و با رابطه حداقلی مربوطه کنترل می گردد اما در سوال آزمون تنها حداقل برش یک سازه غیرساختمانی خواسته شده لذا تنها می بایستی از روابط ص 70 استفاده شود و طراح دچار اشتباه شده و کلمه حداقل با توجه به گزینه ها باید حذف می شد زیرا با هیچ کدام از روابط ص 70 به جواب نخواهیم رسید). هرچند که با محاسبه رابطه 3-2 نیز به عدد بزرگتری در مقایسه با فرمول حداقل سازه غیرساختمانی خواهیم رسید. بنابراین بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت عدم وجود گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین از دست داده شد به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 8 رشته عمران (محاسبات) کد A:

با توجه به این مطلب که چنانچه افزایش غیریکسان در مقطع مهاربند صورت پذیرد می تواند منجر به تغییر در سختی سازه شده و توزیع نیروها را به هم بزند و یا افزایش نامنظمی پیچشی سازه را به دنبال داشته باشد؛ همچنین نیروی طراحی اتصالات مهاربند تغییر می یابد و باید طراحی مجدد صورت پذیرد لذا افزایش مقطع مهاربند در این حالت مجاز نیست.

از طرفی در صورت تغییر مقطع ستون، اتصالات آن باید مجددا بررسی شود؛ چرا که ستون های متصل به بادبند لرزه ای بوده و با افزایش مقطع ستون بایستی وصله آنها مجددا طراحی گردد. لذا تغییر مقطع ستون نیز مجاز نمی باشد. بنابراین این سوال دو پاسخ صحیح داشته و بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

سوال 34 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس بند 9-23-4-5-2-2 صفحه 342 مبحث 9 مقررات ملی ساختمان، محاسبه مقاومت برشی نهایی مقطع وابسته به مقدار h/l می باشد که طبق توضیحات صفحه 316 مبحث 9 مقدار l برابر طول کل دیوار (4 متر) می باشد لیکن مقدار h در این صفحه برابر ارتفاع کل دیوار و همچنین ارتفاع قطعه ای از دیوار معرفی گردیده؛ لذا مقدار h/l را هم می توان برابر ارتفاع کل دیوار تقسیم بر طول( 4/11) و همچنین مطابق بند 9-23-4-5-2-3 برابر بیشترین مقدار در کل دیوار و در قطعه موردنظر (4/6) در نظر گرفته شود که در حالت اول به پاسخ 1695 (گزینه 2) و در حالت دوم به پاسخ 2015.4 (و نزدیک ترین گزینه به آن یعنی گزینه 3) می رسیم. با توجه به اشاره بند 9-23-4-5-2-3 ص 342 به نظر می رسد که گزینه 3 صحیح تر خواهد بود لیکن به دلیل تفاوت زیاد آن با گزینه ها در آزمون شبهه ایجاد شده و اشاره ص 316 به هر دو مقدار ذکر شده موجب تردید در پاسخگویی و ابطال وقت گردید لذا بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 50 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس جدول 7-4-5 صفحه 30 مبحث 7 مقررات ملی ساختمان، اگر مقدار نیروی 160 کیلونیوتنی (گزینه 2) را بر سطح پی منفرد تقسیم کنیم مقدار تنش متوسطی که محاسبه میشود برابر با 49.38 خواهد شود که از مقدار مجاز (یعنی 200 کوچکتر می باشد پس این گزینه می تواند درست باشد چون حداکثر نیرویی است که تنش محاسبه شده با استفاده از آن کمتر از مقدار مجاز می باشد، از طرفی اگر نیروی 650 کیلونیوتنی (گزینه 4) نیز بر سطح پی تقسیم شود مقدار تنش زیر پی کمی بیشتر از مقدار مجاز می شود و برابر با 200.6 می شود که این هم می تواند درست باشد چون تنش محاسبه شده کمی از مقدار مجاز بیشتر می شود. و به دلیل اینکه در صورت سوال نزدیک ترین پاسخ خواسته شده بود و این گزینه بسیار نزدیک بود ولی از طرفی بزرگتر از مقدار مجاز بود باعث سردرگمی در جلسه آزمون و تردید در پاسخگویی گردید. بنابراین با استفاده از تنش متوسط دو پاسخ صحیح می توان در نظر گرفت.

همچنین جدول 7-4-5 که در آیین نامه متوسط تنش زیر پی را با ظرفیت باربری مجاز مقایسه میکند زمانی قابل استفاده است که ما خروج از مرکزیت نداشته باشیم. زمانی که خروج از مرکزیت نداریم در واقعیت تنش تمام نقاط زیر پی یکسان نیست به همین دلیل در مدلسازی خاک زیر پی سختی همه فنرها را نباید یکسان بگیریم. به همین دلیل برای ساده سازی یک تنش متوسط که همان نیروی کل تقسیم بر مساحت است را برای تنش زیر پی در نظر میگیریم ولی وقتی خروج از مرکزیت داریم تنش متوسط یک توزیع مثلثی است. و ما باید تنش حداکثر ناشی از خروج از مرکزیت را با تنش مجاز مقایسه کنیم. جدول موجود در آیین نامه برای زمانی است که خروج از مرکزیت نداریم و جواب درست برای نیروی حداکثر 320 است که با توجه به بعد پی (1.8) در هیچیک از گزینه ها نمی باشد. لذا با توجه به ابهام علمی سوال و عدم وجود گزینه صحیح بهتر است سوال مورد نظر حذف شود و به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

سوال 59 رشته عمران (محاسبات) کد A

:

جواب: بر اساس آیین نامه 2800 ویرایش چهارم بند 3-3-2-2 صفحه 30، متن سوال 59 برای تعیین ضریب نامعینی ناقص بوده و یا باید اطلاعات بیشتری داده می شد و یا مستقیماً مانند سوالات گذشته ضریب نامعینی داده می شد .

ضریب نامعینی سازه در سوال 59 ممکن است برابر 1.2 شود اگر سازه در پلان منظم باشد و ضریب نامعینی براساس روش الف محاسبه شود، ضریب برابر 1.2 خواهد بود و نیروی زلزله محاسبه شده در ترکیب بارها باید به اندازه 20 درصد افزایش یابد. از طرفی همین سازه اگر با روش ب کنترل شود، ممکن است پس از محاسبات دقیق مقدار ضریب نامعینی آن برابر بدست آید.

بدین منظور باید بر اساس جدول 3-2 ص 30 یکی از بادبندهای ضربدری حذف شده و افت مقاومت سازه بررسی شود. با توجه به اینکه در هر راستا چهار بادبند قطری داریم، افت مقاومت بزرگتر از 0.25خواهد بود (که ممکن است از 0.33 کمتر یا بیشتر شود). همچنین سازه ممکن است دچار پیچش شدید بشود( و یا نشود). کنترل این موارد مستلزم اطلاعات بیشتر از جمله هندسه بادبندها، مقاومت فشاری و کششی آنها می باشد. در واقع در این ساختمان به علت آنکه هندسه بادبندها و مقاومت فشاری و کششی آنها مشخص نیست نمی توان مشخص کرد که آیا با حذف جزئی از سیستم باربر جانبی بر اساس جدول 3-2 ص 30 این آیین نامه کاهش مقاومت جانبی طبقه به میزان بیشتر از 33 درصد می شود و در طبقه نامنظمی شدید پیچشی ایجاد می شود یا خیر؟ در صورت پاسخ مثبت به این سوال ضریب نامعینی برابر 1.2 و در غیر اینصورت برابر با 1 می­شود. پس این سوال ابهام دارد زیرا داده های مساله برای تعیین ضریب نامعینی کافی نمی­باشد و هر کدام از گزینه های 3 یا 4 می­تواند پاسخ تست باشد. بنابراین بهتر است به علت ابهام موجود سوال مورد نظر حذف شود و با توجه به زمان زیادی که در آزمون به علت وجود دو گزینه صحیح و کنترل های مکرر توسط داوطلبین و تردید در پاسخگویی به سوال از دست داده شد و می توانست صرف حل سوالات دیگر گردد، به عنوان پاسخ صحیح برای کلیه داوطلبین در نظر گرفته شود.

 

سلام دوستان نظرتون در رابطه با سوال 18 دفترچه A چی هست؟

 

سوال 18 رشته عمران (محاسبات) کد A:

بر اساس صفحات 64 تا 77 مبحث 10 مقررات ملی ساختمان، مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل تابعی از مقاومت خمشی اسمی می باشد و مقاومت خمشی اسمی حتی در مواردیکه مستقیما متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد نمی باشد نیز با مقدار لنگر پلاستیک مقطع مقایسه می گردد که لنگر پلاستیک از حاصلضرب تنش تسلیم نوع فولاد و اساس مقطع پلاستیک حاصل می گردد. لذا در تمامی حالات مقاومت خمشی طراحی مقاطع I شکل نهایتاً متناسب با تنش تسلیم نوع فولاد خواهد بود؛ بنابراین گزینه 2 صحیح می­باشد و پاسخ مندرج در کلید می بایستی اصلاح گردد.

خیلی بعید میدونم گزینه دو صحیح باشه.بر طبق ص ۶۴ و ۶۵ اگر Lb بیشتر از Lr باشه دیگه Fcr با تنش تسلیم متناسب نیست حال درسته که طبق گفته شما در تمامی حالات با لنگر پلاستیک که تابعی از تنش تسلیم هستش مقایسه میشه ولی این فقط یک حالت خاص هستش یعنی اگر لنگر بدست آمده از لنگر پلاستیک بیشتر باشد حرف شما صحیح است ولی اگر لنگر بدست امده از لنگر پلاستیک کمتر باشد چطور؟باز میتوان گفت لنگر مقاوم با تنش تسلیم متناسب است؟مسلما خیر.پس نتیجه میگیریم لنگر مقاوم همواره با تنش تسلیم متناسب نیست و همون گزینه ۴ ارایه شده صحیح هستش.

من فکر کنم شما این استدلال رو از سایت ارشد عمران برداشت کردین.متاسفانه یکی از اعضای این گروه چون خودش اشتباها گزینه ۲ رو زده میخاد به هر نحوی شده این سوال رو به گزینه دلخواهش تغییر بده که البته متاسفانه استدلال ایشان بسیار سطحی می باشد و معلومه به تمام زوایای مساله دقت نداشتن.

 

 

سلام ممنون.

اره از همون سایت برداشتم. طبق روابط همون گزینه 4 پاسخ صحیح است.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سلام دوستان. این متن اعتراض رو از سایت ارشد عمران برداشتم. اعتراضات منطقی و بجایی داره. حتم دارم حداقل سه سوال حذف میشه.

 

شماره سوال: سوال 1 (حداقل برش پایه سیلوی بتنی درجا با دیوار پیوسته تا روی پی)
  توضيحات فني: این سوال اشکال نگارشی دارد. در این سوال به وضوح در صورت سوال از داوطلبین خواسته شده است که حداقل برش پایه مربوط به این سازه محاسبه شود نه برش پایه. حال اگر بر اساس بند 5-3 آیین نامه 2800 زلزله و فرمول ارایه شده در این بند یعنیVmin = 0.09W برش پایه حداقل این سازه محاسبه شود، مقدار حاصل از این محاسبه در هیچکدام از گزینه ها موجود نمی­باشد. بنده برای حل این سوال زمان اختصاص دادم ولی چون جواب سوال در گزینه ها نبود از آن عبور کردم. 

 

شماره سوال : سوال 50 ( ستون با برون محوری روی پی منفرد) توضیحات فنی : در این سوال اولا به راحتی حداکثر بعد پی با شرط آنکه که هیچ قسمتی از کف آن به کشش نیفتد برابر با 1.8 متر محاسبه می­شود. سپس باید حداکثر بار برون محور به صورتی محاسبه شود که حداکثر تنش موجود زیر پی بر اساس صورت سوال کمتر از 200 کیلوپاسکال باشد (در اینجا چون پی صلب می باشد و نوع خاک دانه ای، بر اساس مبحث هفتم مقررات ملی باید تنش متوسط محاسبه شود، هر چند به عقیده بنده چون بار به صورت برون محور به پی وارد می شود باید حداکثر تنش زیر پی ملاک محاسبات قرار گیرد و از این جهت مبحث هفتم اشکال فنی دارد). حال اگر نیروی 650 کیلونیوتنی را بر سطح پی تقسیم کنید داریم :
650/1.82 = 200.6 kPa
که از مقدار تنش مجاز اندکی بیشتر می باشد . بنابراین اگر از دید ایمنی به مساله نگاه شود این گزینه میتواند رد می شود ( هر چند ممکن است نظر طراح نیروی 650 کیلونیوتنی باشد ولی در شرایط آزمون تصمیم گیری مشکل است).
حال اگر نیروی 160 کیلونیوتنی به سطح پی تقسیم شود مقدار تنش متوسط زیر پی برابر با 49.4 کیلوپاسکال می شود که چون کمتر از مقدار تنش مجاز می باشد می تواند درست باشد. از طرفی اگر با دید اقتصادی به مساله نگاه کنیم چون مقدار تنش متوسط محاسبه شده خیلی کمتر از مقدار مجاز (200 کیلوپاسکال) می باشد این گزینه نیز می تواند رد شود.
حال سوال بنده این است که گزینه مد نظر طراح، کدام گزینه می باشد؟ هر چند در کلید، گزینه مد نظر طراح گزینه 4 می باشد ولی با اینکه بنده از نظر محاسبات برای حل این سوال مشکلی نداشتم ولی متاسفانه در اخر نتوانستم تصمیم بگیرم کدامیک از گزینه­های 2 و 4 را انتخاب کنم.
این سوال دو گزینه ای می باشد و برای احقاق حق کلیه داوطلبین باید حذف شود.
البته از زاویه دیگری نیز میتوان به این مساله نگاه کرد. چون در حالت بار برون محور توزیع تنش زیر پی اساسا به صورت مثلثی می باشد نمیتوان برای طراحی پی، تنش متوسط زیرآن را (بر اساس مبحث هفتم) با تنش مجاز مقایسه کرد و اساسا باید تنش حداکثر زیر پی را با تنش مجاز مقایسه کرد. جدول موجود در مبحث هفتم برای کنترل تنش زیر پی منفرد برای انواع شالوده و نوع خاک زیر پی، برای حالتی می باشد که بار برون محوریت نداشته باشد. با این طرز نگرش جواب درست، P = 320 kN و بعد پی برابر 1.8 متر حاصل می شود که در هیچکدام از گزینه ها موجود نمی­باشد.
  شماره سوال : سوال 59 (مهاربندهای یک ساختمان 4 طبقه)  توضیحات فنی : برای این سوال ضریب نامعینی را هم می توان برابر 1 و هم برابر با 1.2 در نظر گرفت. 
سوال بنده از طراح محترم این سوال این می­باشد که طراح سوال بر طبق کدام استدلال به قاطعیت، ضریب نامعینی را برابر 1.2 فرض نموده و برش پایه را بر این اساس محاسبه نموده است؟
بر اساس بند 3-3-2-2- آیین نامه 2800 زلزله، اولا در این ساختمان با فرض انکه در پلان منظم باشد (که ظاهرا اینگونه می­باشد) در هر طرف مرکز جرم در دو امتداد متعامد، دو دهانه مهاربندی شده داریم چون در هر دهانه مهاربندی شده دو عضو قطری داریم( بر اساس طرح شماتیک مساله، ظاهرا مهاربندها از نوع همگرای ضربدری می­باشد). ثانیا به علت آنکه هندسه بادبندها و مقاومت فشاری و کششی آنها مشخص نیست نمی توان مشخص کرد که آیا با حذف جزئی از سیستم باربر جانبی بر اساس جدول 3-2 این آیین نامه کاهش مقاومت جانبی طبقه به میزان بیشتر از 33 درصد می شود و در طبقه نامنظمی شدید پیچشی ایجاد می شود یا خیر؟ در صورت پاسخ مثبت به این سوال ضریب نامعینی برابر 1.2 و در غیر اینصورت برابر با 1 می­شود. پس این سوال ابهام دارد زیرا داده های مساله برای تعیین ضریب نامعینی کافی نمی­باشد و هر کدام از گزینه های 3 یا 4 می­تواند پاسخ تست باشد. بنده با انکه برای حل این سوال نیز وقت صرف کردم ولی در اخر نتوانستم برای تعیین ضریب نامعینی تصمیم گیری کنم. پس بجاست برای اینکه حقی از هیچکدام از داوطلبین ضایع نشود این سوال نیز حذف شده و امتیاز آن به کلیه داوطلبین داده شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان دیگه روز آخر اعتراضه هر کی اعتراض نداده تا دیر نشده بفرسته.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان خدا قوت. خسته نباشید. ان شاء الله شاهد حذف حداقل 4 تست باشیم. با تشکر.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان دیگه روز آخر اعتراضه هر کی اعتراض نداده تا دیر نشده بفرسته.

سلام .اگر ممکن هست آخرین و بهترین متن اعتراضی را همینجا آپلود کنید . باتشکر
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

post-192-0-82827200-1457988651_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

 

سلام

میشه بپرسم این موسسه کلا به چند سوال ایراد گرفته؟ لطفا شماره سوالات رو در پاسخ بنویسید. ممنون از شما

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

دوستان الان چیکار میشه کرد راجب این سوال؟وقت اعتراضات تا دیروز بود.الان بفرستیم ترتیب اثر میدن؟
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

 

سلام

این سوال قبلا در همین تاپیک بحث شد و نتیجه این شد که نیازی به در نظر گرفتن بار بام و کاهش سربار آن نیست که جناب دکتر حسین زاده اصل پاسخ صحیح را 350 انتخاب کردند. موسسه جهش 3 تا از سوالات را که اکثریت دوستان درست حل کردند را پاسخ غلط داده. این سوال هم جزء اون سوالات غلط هست.

بین سوالات از دفترچه کد A سوالات 1 و 8 و 34 و 50 و 59 احتمال بیشتری برای حذف شدن دارند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

سلام

این سوال قبلا در همین تاپیک بحث شد و نتیجه این شد که نیازی به در نظر گرفتن بار بام و کاهش سربار آن نیست که جناب دکتر حسین زاده اصل پاسخ صحیح را 350 انتخاب کردند. موسسه جهش 3 تا از سوالات را که اکثریت دوستان درست حل کردند را پاسخ غلط داده. این سوال هم جزء اون سوالات غلط هست.

بین سوالات از دفترچه کد A سوالات 1 و 8 و 34 و 50 و 59 احتمال بیشتری برای حذف شدن دارند.

خب مهندس الان این شبهه به وجود میاد که

۱.بار زنده طبقات کاهش داده شود بدون در نظر گرفتن وزن بام

۲.بار زنده کاهش یافته با در نظر گرفتن وزن بام ولی در نظر نگرفتن کاهش بار زنده برای بام

کدوم یکی از موارد ۱ یا ۲ ؟صورت سوال به وضوح این مساله رو روشن نکرده.پس به نظر من این سوال مبهمه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

سلام

این سوال قبلا در همین تاپیک بحث شد و نتیجه این شد که نیازی به در نظر گرفتن بار بام و کاهش سربار آن نیست که جناب دکتر حسین زاده اصل پاسخ صحیح را 350 انتخاب کردند. موسسه جهش 3 تا از سوالات را که اکثریت دوستان درست حل کردند را پاسخ غلط داده. این سوال هم جزء اون سوالات غلط هست.

بین سوالات از دفترچه کد A سوالات 1 و 8 و 34 و 50 و 59 احتمال بیشتری برای حذف شدن دارند.

خب مهندس الان این شبهه به وجود میاد که

۱.بار زنده طبقات کاهش داده شود بدون در نظر گرفتن وزن بام

۲.بار زنده کاهش یافته با در نظر گرفتن وزن بام ولی در نظر نگرفتن کاهش بار زنده برای بام

کدوم یکی از موارد ۱ یا ۲ ؟صورت سوال به وضوح این مساله رو روشن نکرده.پس به نظر من این سوال مبهمه.

 

 

اگر به صورت سوال دقت کنید فقط بار زنده طبقات پس از کاهش را به جزء بام را خواسته. یعنی نباید بار بام در حل مسئله وارد بشه. در صورت سوال هم (به جزء بام) را داخل پرانتز قرار داده است. فرض مورد یک صحیح می باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

 

دوستان موسسه جهش به این سوال هم ایراد گرفته.من در زیر عکسش را پیوست کردم.متاسفانه خودم اعتراض را فرستادم.از دوستان هر کس اعتراض نکرده این سوال را هم اضافه کنه

سلام

این سوال قبلا در همین تاپیک بحث شد و نتیجه این شد که نیازی به در نظر گرفتن بار بام و کاهش سربار آن نیست که جناب دکتر حسین زاده اصل پاسخ صحیح را 350 انتخاب کردند. موسسه جهش 3 تا از سوالات را که اکثریت دوستان درست حل کردند را پاسخ غلط داده. این سوال هم جزء اون سوالات غلط هست.

بین سوالات از دفترچه کد A سوالات 1 و 8 و 34 و 50 و 59 احتمال بیشتری برای حذف شدن دارند.

خب مهندس الان این شبهه به وجود میاد که

۱.بار زنده طبقات کاهش داده شود بدون در نظر گرفتن وزن بام

۲.بار زنده کاهش یافته با در نظر گرفتن وزن بام ولی در نظر نگرفتن کاهش بار زنده برای بام

کدوم یکی از موارد ۱ یا ۲ ؟صورت سوال به وضوح این مساله رو روشن نکرده.پس به نظر من این سوال مبهمه.

اگر به صورت سوال دقت کنید فقط بار زنده طبقات پس از کاهش را به جزء بام را خواسته. یعنی نباید بار بام در حل مسئله وارد بشه. در صورت سوال هم (به جزء بام) را داخل پرانتز قرار داده است. فرض مورد یک صحیح می باشد.

بله به نظرم حق با شماست.ای کاش یکم هم ادبیات خونده بودم تا این سوال رو درست جواب میدادم.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

اتفاقا حرف اقای fredcivil درست هست. اقای دکتر حسین زاده در مرحله قبلی ازمون محاسبات هم یک سوال بتن رو به اشتباه حل کرده بودند پس دلیل نمیشه همیشه حرف ایشون درست باشه. در عرف مبحث ششم هیچ وقت از کل بار زنده بام صرفنظر نمیشه بلکه از کاهش بار زنده آن ممکن است صرفنظر بشه. در صورت سوال ذکر شده بار زنده طبقات اداری ( به جز بام) پس از کاهش، این دو مفهوم میرسونه : 1 - اصلا بار زنده بام رو لحاظ نکیم و بار زنده طبقات دیگر رو کاهش بدیم. 2- بر اساس عرف آیین نامه بار زنده طبقات دیگر را کاهش بدیم ولی بار زنده طبقه بام را بدون کاهش لحاظ کنیم. این سوال ابهام داره اقایون. حالا چه خوشتون بیاد چه نیاد. 

اگر قرار باشه بار زنده بام اصلا لحاظ نشه طراح باید میگفت : بار زنده بام رو لحاظ نکنید.

اگر قرار بر عدم کاهش بار زنده بام باشه طراح باید میفگت : بار زنده بام رو کاهش ندهید.

پس بچه ها به این سوال هم اعتراض کنید. مهم نیست وقت تموم شده یا نه.

 

از همه جالب تر و تاسف بار تر اینکه بر اساس هیچکدام از بندهای مبحث ششم مجاز به صرفنظر از بار زنده بام نیستیم ، ولی در کلید با فرض آنکه از کل بار زنده بام صرفنظر شود به جواب 350 رسیده که به وضوح متن مبحث ششم که خود اقایون ادعای رعایت اون رو دارند نقض میکنه.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

متاسفانه صورت سوال به این مساله اشاره میکنه که کلا طبقه بام رو در نظر نگیرین مثل اینکه اصلا وجود نداره.یه بار دیگه سوالو بخونین و با ایین نامه مقایسه کنین واقعا سوال مسخره و خیلی ببخشین احمقانه ای هستش.از یه طرف سوال میگه فقط بار زنده طبقات در نظر گرفته شه و از طرف دیگر به قول دوستمکن ما طبق ایین نامه نمیتونیم بار زنده بام رو صرفنظر کنیم.

شاید سوال به خودی خود دارای ایراد نباشه ولی واقعا احمقانه هستش چون هدف از این ازمون رعایت مباحث ملی است.به هر حال من این سوال رو یه بار دیگه هم یه اعتراض جداگانه بهش میزنم شاید یه اتفاقی افتاد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته مهندس طبق یه بند دیگه ایین نامه مجاز به کاهش بار زنده بام هستیم اما به قول شما هیچ جا نمیشه وزن طبقه بام رو در نظر نگرفت که این عمل موجب فاجعه در پروژه های عملی خواهد شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

سلام

دوستان زمان اعلام نتیجه را اطلاع ندارن؟ اکثر دوره ها 2 ماه بعد از آزمون اعلام میشد اما دوره قبل یعنی مرداد 94 به خاطر تداخل با انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی 3 ماه طول کشید. بعد از تعطیلات مکرر تماس یگیرید تا سریعتر جواب بدن. باتشکر. 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

با سلام مجدد خدمت دوستان

نتایج را کی اعلام می کنند؟

چند بار تماس گرفتم اما جواب ندادن. چرا؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 2 هفته بعد...

با سلام خدمت دوستان


نتایج را کی اعلام می کنند؟


چند بار تماس گرفتم اما جواب ندادن. چرا؟


لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام

من امروز از اموزش نظام مهندسی تبریز پرسیدم خانومه گفت که به ما گفتن حدودا ۱۰ اردیبهشت میدن.

راست و دروغش گردن خودشون این چیزی بود که به من گفتن

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری


  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,126
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    autogsteks
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...