رفتن به مطلب

Design range of the damper of a T-stub damage-controlled system


admin
 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators

Design range of the damper of a T-stub damage-controlled system

Accepted 31 July 2019

abstract

Among passive energy dissipation methods, beam-to-column connection damage-controlled systems are more strongly influenced by the strength and stiffness ratios of adjacent members than conventional brace- and stud-type methods. This difference is due to the positional characteristics of the damper, in contrast with those of the conventional methods. Nevertheless, studies on the practical design of beam-to-column connection damage-controlled systems remain insufficient. The purpose of this study is to find the optimal design range of a steel seismic damper for a high-performing T-stub damage-controlled system. To achieve this, a full-scale quasi-static cyclic loading experiment was performed to analyze improved load-carrying performance of the T-stub damage-controlled systems. The results found that refocusing the seismic loads distributed along the con-nections in the structural frame on to the damper can isolate the vibrations and maximize passive energy dissi-pation, thus providing earthquake resistance. The results also were utilized to design the moment connections to study the transfer of bending moments from beam to column. Furthermore, to derive the optimal design of the seismic damper, an analysis model capable of simulating the real-time behavior of various T-stub damage-controlled systems under heavy vibrational loads was developed. A multi-parameter analysis was then con-ducted to determine damper-to-beam strength and stiffness ratios and damper-to-column strength ratios. The results further helped in analyzing the plastic strain energy of each element in the connections to determine whether the connections could act as a damage-controlled system.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۱۷_۲۳-۲۵-۲۴.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,127
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    autogsteks
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...