رفتن به مطلب

نحوه محاسبه بار برای تعیین صلبیت دیافراگم طبق ویرایش 4 آیین نامه 2800 ؟


پست های پیشنهاد شده

1- برای تعیین صلبیت دیافراگم با توجه به بند ب 3-8 از بار جانبی زلزله استفاده می شود ولی در کتاب طراحی سازه های بتنی با نرم افزار  Etabs اقایان سلطان ابادی  و جعفری از بار رابطه 3-15 استفاده شده است. ایا این بار صرفا برای طراحی دیافراگم نیست؟ ایا نباید برای تعیین صلبیت دیافراگم صرفا از نیروی جانبی وارد بر طبقه تحت اثر نیروی زلزله رابطه  3-6  استفاده نمود؟ (صفحه 200-199)

(بر فرض اینکه رابطه 3-15 برا ی کنترل صلبیت دیافراگم باشد)

 2- در ایین نامه قبلی معمولا طبقه بام طبقه بحرانی بود ایا در رابطه جدید سقفی که بیشترین وزن را دارد طبقه بحرانیست؟

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

کتاب بر اساس پیش نویس نهایی ویرایش 4 تدوین شده که کمی با ویرایش 4 متفاوت است.

در ویرایش 4 کنترل تغییر مکانهای دیافراگم با همان نیروهایی انجام میشود که بر اساس آن سازه طراحی شده است و طراحی دیافراگم با نیروهای به دست آمده از رابطه 3-15 ویرایش 4 آیین نامه 2800

تبعاً برای سازه های تیپ در طبقات ، جهت کنترل صلبیت دیافراگم ، طبقه بحرانی همان طبقه بام خواهد شد. در مورد طراحی دیافراگم هم اگر فرض کنیم که رابطه 3-15 صحیح است و اشتباهی در آن رخ نداده است ، طبقه بحرانی طبقه ای است که بیشترین جرم موثر را دارد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کتاب بر اساس پیش نویس نهایی ویرایش 4 تدوین شده که کمی با ویرایش 4 متفاوت است.

در ویرایش 4 کنترل تغییر مکانهای دیافراگم با همان نیروهایی انجام میشود که بر اساس آن سازه طراحی شده است و طراحی دیافراگم با نیروهای به دست آمده از رابطه 3-15 ویرایش 4 آیین نامه 2800

تبعاً برای سازه های تیپ در طبقات ، جهت کنترل صلبیت دیافراگم ، طبقه بحرانی همان طبقه بام خواهد شد. در مورد طراحی دیافراگم هم اگر فرض کنیم که رابطه 3-15 صحیح است و اشتباهی در آن رخ نداده است ، طبقه بحرانی طبقه ای است که بیشترین جرم موثر را دارد

ممنون از پاسختون

(البته فک میکنم در پیش نویس هم صحبت از نیروی جانبی زلزله شده بود). بنابراین نیروی کنترل صلبیت دیافراگم همان نیروی طبقه تحت اثر نیروی زلزله خواهد بود، ایا نیازی هست نیروی جدیدی تعریف کرده و بر تیرهای پیرامونی عمود بر راستای نیروی زلزله نیروی جدید را که از تقسیم نیروی جانبی زلزله در ان طبقه بر طول تیر حاصل می شود را وارد نمود؟

ضمنا در بند 3-8-1 الف صحبت از تغییر مکان نسبی متوسط طبقه شده است، طبق تعریف، تغییر مکان نسبی از مراکز جرم استخراج می شود، ایا منظور از "متوسط" میانگین تغییر مکان نسبی ماکزیمم و مینیمم گره هاست؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

 

کتاب بر اساس پیش نویس نهایی ویرایش 4 تدوین شده که کمی با ویرایش 4 متفاوت است.

در ویرایش 4 کنترل تغییر مکانهای دیافراگم با همان نیروهایی انجام میشود که بر اساس آن سازه طراحی شده است و طراحی دیافراگم با نیروهای به دست آمده از رابطه 3-15 ویرایش 4 آیین نامه 2800

تبعاً برای سازه های تیپ در طبقات ، جهت کنترل صلبیت دیافراگم ، طبقه بحرانی همان طبقه بام خواهد شد. در مورد طراحی دیافراگم هم اگر فرض کنیم که رابطه 3-15 صحیح است و اشتباهی در آن رخ نداده است ، طبقه بحرانی طبقه ای است که بیشترین جرم موثر را دارد

ممنون از پاسختون

(البته فک میکنم در پیش نویس هم صحبت از نیروی جانبی زلزله شده بود). بنابراین نیروی کنترل صلبیت دیافراگم همان نیروی طبقه تحت اثر نیروی زلزله خواهد بود، ایا نیازی هست نیروی جدیدی تعریف کرده و بر تیرهای پیرامونی عمود بر راستای نیروی زلزله نیروی جدید را که از تقسیم نیروی جانبی زلزله در ان طبقه بر طول تیر حاصل می شود را وارد نمود؟

ضمنا در بند 3-8-1 الف صحبت از تغییر مکان نسبی متوسط طبقه شده است، طبق تعریف، تغییر مکان نسبی از مراکز جرم استخراج می شود، ایا منظور از "متوسط" میانگین تغییر مکان نسبی ماکزیمم و مینیمم گره هاست؟

 

کنترل دیافراگم را در یک فایل جداگانه انجام دهید تبعاً باید دیافراگم ها از حالت صلبیت بیرون بیایند و بارها در المانهای سقف توزیع شوند. ارایه بار به صورت گسترده به تیرهای کناری اینطور که امتحان کردم با مشکل مواجه میشود بهتر است بارها را به سطح تقسیم کرده و به صورت سطحی و در راستای جانبی به المان های سطحی یا برخی از آنها که در لبه عمود بر نیروی زلزله قرار دارند بدهید.

تغییر مکان متوسط هم قاعدتاً میانگین دو انتهای پلان است یعنی متوسط ماکسیمم و مینیمم. قاعدتاً با مقدار جابه جایی مرکز جرم نباید تفاوت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,508
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    FelipeGange
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...