رفتن به مطلب

درخواست اطلاعات در مورد نحوه طراحی سقف متال دک (عرشه فولادی)


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

باسلام

دوستان جهت طراحی سقف به شکل متال دک نیازمند اطلاعات طراحی میباشم .آیا در این سقف برش پانچ باید محاسبه گردد.عامل تعیین ضخامت دال چیست لطفا راهنمایی فرمایید. باسپاس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

در مورد برش پانچ با توجه به اینکه در محل اتصالات دال به ستون ، تیر نیز وجود دارد و کل برش به تیر اختصاص داده میشود نیازی به کنترل پانچ نیست و کنترل تیر برای جوابگویی در برش کافیست.

در مورد کنترل ضخامت دال چیزی که به نظر من میرسد اینست که با توجه به ماندگار بودن قالبهای فلزی در زیر دال میتوان از کمک این ورقها برای تحمل خمش و برش استفاده نمود. در واقع مقطع را به صورت مرکب فولاد و بتن فرض نمود و آن را برای خمش و برش  و خیز کنترل نمود. (کنترل در جهت عرضی دال انجام میشود).

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطلبی که به شخصه ازش اطلاع نداشتم کنترل برش پانچ زیر بار متمرکز برای سقف عرشه فولادی هست (به ویژه زیر بار ناشی از چرخ وسائل نقلیه)

 

در متن زیر مطالبی در این رابطه عنوان شده

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در مورد برش پانچ با توجه به اینکه در محل اتصالات دال به ستون ، تیر نیز وجود دارد و کل برش به تیر اختصاص داده میشود نیازی به کنترل پانچ نیست و کنترل تیر برای جوابگویی در برش کافیست.

در مورد کنترل ضخامت دال چیزی که به نظر من میرسد اینست که با توجه به ماندگار بودن قالبهای فلزی در زیر دال میتوان از کمک این ورقها برای تحمل خمش و برش استفاده نمود. در واقع مقطع را به صورت مرکب فولاد و بتن فرض نمود و آن را برای خمش و برش  و خیز کنترل نمود. (کنترل در جهت عرضی دال انجام میشود).

با تشکر از پاسختان

لطفا در خصوص مرکب بودن سقف را بیشتر توضیح دهید آیا ترکیب ورق و بتن مد نظر است یا ترکیب دال و تیرهای فلزی؟معمولا در محاسبات توصیه به در نظر نگرفتن ورق می شود؟ باسپاس

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

 

در مورد برش پانچ با توجه به اینکه در محل اتصالات دال به ستون ، تیر نیز وجود دارد و کل برش به تیر اختصاص داده میشود نیازی به کنترل پانچ نیست و کنترل تیر برای جوابگویی در برش کافیست.

در مورد کنترل ضخامت دال چیزی که به نظر من میرسد اینست که با توجه به ماندگار بودن قالبهای فلزی در زیر دال میتوان از کمک این ورقها برای تحمل خمش و برش استفاده نمود. در واقع مقطع را به صورت مرکب فولاد و بتن فرض نمود و آن را برای خمش و برش  و خیز کنترل نمود. (کنترل در جهت عرضی دال انجام میشود).

با تشکر از پاسختان

لطفا در خصوص مرکب بودن سقف را بیشتر توضیح دهید آیا ترکیب ورق و بتن مد نظر است یا ترکیب دال و تیرهای فلزی؟معمولا در محاسبات توصیه به در نظر نگرفتن ورق می شود؟ باسپاس

 

ترکیب تیر فلزی و بتن که جای خود وجود دارد و بحثی نیست ولی در بحث تعیین ضخامت دال میتوان اثر وجود ورق فولادی در زیر آن را هم لحاظ کرد و مجموعه را به صورت مرکب در نظر گرفت. قطعاً عدم لحاظ کردن وجود ورق در جهت اطمینان است ولی بعید میدانم بدون لحاظ کردن ورق بتوان با توجه به فواصل زیاد بین تیرهای فرعی و ضخامت نه چندان بالای دالها به جواب مناسب رسید.+

البته یک نکته که وجود دارد اینست که برای عملکرد مرکب فولاد و بتن باید اتصال کافی بین ورق فولادی و بتن وجود داشته باشد با توجه به اینکه این اتصال ورق روی بال تیرها وجود دارد نمیتوان به صورت قطعی روی اتصال مناسب آنها نظر داد و شاید جدا کردن سهم فولاد و بتن و بررسی جداگانه این دو منطقی تر باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطلبی که به شخصه ازش اطلاع نداشتم کنترل برش پانچ زیر بار متمرکز برای سقف عرشه فولادی هست (به ویژه زیر بار ناشی از چرخ وسائل نقلیه)

 

در متن زیر مطالبی در این رابطه عنوان شده

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

لطفا در خصوص روش محاسباتی کنترل برش پانچ بیشتر توضیح دهید. باتشکر

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

متاسفانه در این مورد اطلاعات کافی ندارم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,471
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    Brucejal
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...