رفتن به مطلب

پهنه بندي خطر سقوط سنگ در دامنه هاي مشرف به مسير خط راه آهن لرستان با استفاده از GIS


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

  • Administrators
پهنه بندي خطر سقوط سنگ در دامنه هاي مشرف به مسير خط راه آهن لرستان با استفاده از GIS     نویسندگان: 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
*,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
,

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
   * دانشکده مهندسي معدن و متالورژي، دانشگاه صنعتي اميرکبير   چکیده: 

بخش قابل توجهي از سرمايه گذاري هاي ملي و زير بنايي مربوط به فعاليت هاي عمراني در طبيعت مي باشد. اين سرمايه ها بايد با اطمينان کافي و انتخاب شده به مصرف برسند تا متضمن بقا و دوام منافع حياتي باشند. در اين پژوهش پس از برداشت اطلاعات مختلف زاويه شيب، ليتولوژي، طول گسل، طول رودخانه و راه، بارندگي، زمينلرزه و پوشش گياهي در نقشه سلول بندي شده در محيط سيستم اطلاعات جغرافيايي پردازش صورت گرفته و در نهايت نقشه پهنه بندي خطر رانش زمين در مسير راه آهن دورود- انديمشک ارائه گرديده است. براي تهيه نقشه پهنه بندي از روش مورا و وارسون و براي اعتبارسنجي اين روش از AHP استفاده شده است. زاويه شيب از نقشه رقومي ارتفاعي منطقه بدست مي آيد، براي بدست آوردن نقشه رقومي ارتفاعي از نقشه توپوگرافي 1:25000 منطقه استفاده شده است. براي تهيه ليتولوژي منطقه از نقشه هاي زمين شناسي 1:100000 منطقه استفاده شده است. طول گسل، طول راه و رودخانه و پوشش گياهي از تصاوير ماهواره اي لندست بدست آمده است. بارندگي و زمينلرزه نيز به ترتيب از داده هاي سازمان هواشناسي کشور و موسسه ژئوفيزيک تهران استفاده گرديده است. در پايان نقاط اصلي حادثه خيز معرفي شده اند.

  كليد واژه: نقشه پهنه بندي، سقوط سنگ، روش AHP، سيستم اطلاعات جغرافيايي، راه آهن دورود انديمشک عنوان نشریه:  

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
; از صفحه 97 تا صفحه 104 .

 

دانلود:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    • هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.
  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,140
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    autogsteks
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...