رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

پست های پیشنهاد شده

جزوه آموزشی : تحلیل تاریخچه زمانی در آباکوس - سید مهرزاد حسینی بای

فایل پی دی اف فارسی در 20 صفحه

به نقل از کانال تلگرام

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

دانلود از پیوست

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط admin
      بررسی اثرات پارامترهای مختلف در تعیین میزان بهینه فشار جبهه کار تونل‌های مکانیزه در خاک‌های رسی- سیلتی
      امیرحسن رضایی فرعی؛ سعید بابائی
      چکیده برآورد فشار لازم برای نگهداری جبهه کار تونل، یکی از مهم­ترین عوامل حفاری ایمن و بهینه با استفاده از ماشین­های حفار مکانیزه در نواحی شهری است. چرا که اعمال فشار کمتر و یا بیشتر از حد تعادلی به جبهه کار به ترتیب باعث فرونشست و بالازدگی در جبهه کار و سطح زمین می­شود. در مقاله حاضر، با استفاده از نرم­افزار المان محدودABAQUS  به بررسی تأثیر پارامترهای مدول الاستیسیته، مشخصات مهندسی خاک با تأکید بر چسبندگی و همچنین شرایط آب زیرزمینی بر روی میزان بهینه فشار جبهه کار در خاک­های چسبنده پرداخته شده است. بیش از 130 مدل سه­بعدی تحلیل و با اندازه­گیری مقادیر جابجایی­های جبهه کار تونل به ازای مقادیر متفاوت فشار جبهه کار و پارامترهای مختلف مورد بررسی، مقدار بهینه فشار جبهه کار تعیین شده است. بر اساس نتایج حاصل مدول الاستیسیته خاک و تراز آب زیرزمینی تأثیر قابل توجهی در مقدار فشار بهینه جبهه کار دارد. همچنین، زاویه اصطکاک داخلی دارای تأثیر بیشتری نسبت به چسبندگی در مقدار فشار بهینه جبهه کار می­باشد. با توجه به تعداد بسیار زیاد پارامترهای دخیل در حفاری مکانیزه مشخصات هندسی تونل، پارامترهای مختلف ماشین حفار و مشخصات ژئوتکنیکی مسیر، از مشخصات پروژه خط 2 قطار شهری تبریز انتخاب شده است تا پارامترهای استفاده شده در تحلیل­های عددی منطبق بر واقعیت باشد. همچنین، صحت­سنجی نتایج مدل عددی با استفاده از نتایج نشست سطحی حاصل از ابزاربندی پروژه انجام یافته است.
      The Soil Parameters Effects on the Optimum Face Pressure of Mechanized Tunnels in Cohesive Soils
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.  
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      پروژه دینامیک سازه - حسن یوسفی - دانشگاه آزاد کرمان
      فایل پی دی اف در 67 صفحه
      پروژه مربوط به تحلیل یک ساختمان 26 طبقه به روشهای استاتیکی معادل ، دینامیکی طیفی و دینامیکی تاریخچه زمانی میباشد. 

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. دانلود از پیوست
       

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      بررسی تأثیر احداث ستون‌های سنگی بر فرکانس اصلی ساختگاهی به روش اجزای محدود مسعود مطلبیان, مسعود حاجی علیلوی بناب, محمد داوودی  
      چکیده به‌کارگیری ستون‌های سنگی، از جمله­ روش­های مناسب و شناخته ­شده­ در بهسازی خاک­های سست محسوب می‌شود. این مقاله، به بررسی تأثیر احداث ستون‌های سنگی بر فرکانس اصلی ساختگاهی با تحلیل عددی    می­پردازد. برای بررسی مسئله، نرم­افزار اجزای محدود ABAQUS با تحلیل مودال به‌کار رفته است. نتایج نشان می‌دهد احداث ستون‌های سنگی، می‌تواند فرکانس اصلی ساختگاه را تا چهار برابر افزایش دهد. ضریب بزرگنمایی فرکانس اصلی ساختگاه () بر اساس پارامترهای بدون بعد، شامل نسبت­های سرعت موج برشی ستون سنگی به خاک، ارتفاع به قطر و مساحت به سطح بارگیر ستون سنگی، بیان شده است. نتایج نشان می‌دهد با افزایش نسبت ارتفاع به قطر ستون و لاغر شدن ستون،  کاهش می­یابد. مقایسه‌ی آرایش­های مختلف ستون‌های سنگی بیان می­دارد که  در آرایش مثلثی بیشتر از مقدار متناظر در آرایش مربعی می‌باشد. بر اساس تحلیل­های صورت گرفته، ستون‌های سنگی شناور برخلاف ستون‌های سنگی اتکایی تأثیر چندانی بر فرکانس اصلی ساختگاه نخواهد داشت. در ادامه با کمک الگوریتم ژنتیک بر مبنای رگرسيون چندجمله­ای تکاملی (EPR)،  به شکل رابطه­ای سه متغیره بر پایه­ی پارامترهای بدون بعد و با همبستگی مناسبی بیان شده است. در پایان، یک روش معادل دوبعدی با فرض کرنش مسطح برای ساده‌سازی مسئله‌ی سه‌بعدی ارائه گردیده است. 
      Evaluation of Stone Columns Installation on Fundamental Frequency of Site with Finite Elements Method
      Keywords: Stone Columns; Fundamental Frequency; FEM; EPR Genetic Algorithms; Soil Improvement
      ستون‌های سنگی، فرکانس اصلی، روش اجزای محدود، ABAQUS، الگوریتم ژنتیک EPR، بهسازی خاک   Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.     Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.  
       

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      ارز‌یابی رفتار لرزه‌ا‌ی قاب‌های خمشی فولاد‌ی منظم طراحی شده با روش مستقیم مبتنی بر تغییر مکان   امید بهار, فرشید گذشت   چکیده روش مستقیم طراحی بر اساس تغییر مکان معرفی شده توسط پریستلی، از بهترین روش‌ها برای طراحی لرزه‌ای سازه‌ها بر اساس عملکرد است. در این روش به جای محدود نمودن جابه¬جایی‌ها، سازه برای رسیدن به یک هدف عملکردی تحت شدت لرزه‌ای معین طراحی می‌شود. در این مطالعه رفتار لرزه‌ای سه قاب فولادی خمشی کوتاه، متوسط و بلند که به دو روش مستقیم مبتنی بر تغییر مکان و روش نیرویی مبتنی بر نیروهای استاندارد 2800 ایران طراحی شده‌اند، مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور، قاب‌ها تحت هفت‌ شتاب‌نگاشت واقعی مقیاس‌شده با طیف پاسخی منطبق بر طیف طرح، تحلیل دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی شده‌اند. ارزیابی عملکرد سازه‌ها نشان داد، قاب‌های طراحی‌شده به روش تغییر مکان، به اهداف عملکردی (محدود نمودن نسبت تغییر مکان طبقات به مقدار مشخص تحت جنبش‌های قوی زمین) دست یافته‌اند؛ درحالی‌که سازه‌های طراحی‌شده با روش نیرویی در عین ارضای شرایط اولیه طراحی، اهداف عملکردی خود را تأمین نمی‌کنند.
      Seismic Evaluation of Regular MR Steel Frames Designed by Direct Displacement Based Method
      Keywords: Direct Displacement-Based Design; Forced Based Design Method, MRF Steel Structures; Nonlinear
      Time History Analysis.
       

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. دانلود از پیوست
       

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      ارزیابی شاخص های عملکردی پل بزرگراهی جداسازی شده با جداساز اصطکاکی-لاستیکی تحت رویدادهای لرزه‌ای نزدیک گسل     افشین کلانتری, سید امیرحسین مؤیدی   یکی از راههای مناسب برای کاهش تقاضای لرزه‌ای سازه‌ها افزایش زمان تناوب و میرایی است. این مهم توسط جداسازها امکانپذیر خواهد بود. با توجه به این موضوع، عملکرد مناسب سازه‌های جداسازی شده در مناطق نزدیک گسل به عملکرد مناسب جداسازها تحت مؤلفة قائم زلزله وابسته است. با توجه به خطر لرزه‌ای زیاد در کشور و وجود گسلهای فراوان در نزدیکی بسیار‌ی از شهرها‌ی  بزرگ، احتمال وقوع زلزله‌های حوزه نزدیک با مؤلفه قائم قابل‌ توجه در این شهرها زیاد است. از سوی دیگر، اغلب آیین‌نامه‌ها با نادیده گرفتن مؤلفه قائم و یا جایگزین کردن آثار دینامیکی این مؤلفه با بارهای استاتیکی معادل به آن پرداخته‌اند. با این ‌حال، زلزله‌های گذشته، که در مناطق نزدیک گسل رخ‌داده‌اند، اهمیت در نظرگیری این مؤلفه را بر پاسخ پلها نشان می‌دهند. در این پژوهش، برا‌ی تعیین آثار فزاینده مؤلفه قائم زلزله بر پلهای بزرگراهی جداسازی شده، با طراحی جداساز ترکیبی اصطکاکی–لاستیکی(سری) برای یک پل بزرگراهی اثر مؤلفه قائم حرکت قوی زمین بررسی ‌شده است. به این منظور، مطالعات عددی بر روی مدل پل جداسازی شده در حالتهای تنها تحت مؤلفه‌های افقی بدون مؤلفه قائم و تحت سه مؤلفه زلزله پرداخته‌شده است. در این راستا، مدل اجزای محدود سازه یاد شده در نرم‌افزار OpenSees  ایجاد و تحلیل‌های دینامیکی سازه تحت شتابنگاشتهای ثبت‌شده در 14 رویداد لرزه‌ای در نزدیک گسل صورت گرفته است. همچنین ضریب اصطکاک جداساز به ‌صورت متغیر با سرعت و نیروی قائم مدلسازی شده است. مقادیر لنگر وسط دهانه، نیروی محوری ستونها، نیرو و جابه‌جایی جداسازها و جابه‌جایی قائم وسط دهانه ثبت شده است. نتایج نشان داد نیروی برشی و جابه‌جایی نسبی جداساز مورد نظر در برخی از رویدادهای لرزه‌ای افزایش‌ می‌یابد. همچنین در مقادیر لنگر وسط دهانه، نیروی محوری ستونها و جابه‌جایی قائم وسط دهانه در نظر گرفتن مؤلفه قائم در تمامی موارد باعث افزایش این پاسخ ها شده است. در بخش دیگر، ارتباط میزان اثرگذاری مقادیر لنگر وسط دهانه، نیروی محوری ستونها و جابه‌جایی قائم وسط دهانه با مقدار شتاب طیفی در مد قائم بیان ‌شده است. نتایج نشان‌دهنده رابطه مستقیم بین این شدت لرزه‌ای و شاخصهای در دست بررسی است.
        Evaluation of Seismic Performance Indices of Rubber-Friction Bearings in an Isolated Highway Bridge under Near Fault Ground Motion Keywords: Seismic Base Isolation, Vertical Component, Time History Analysis, Highway Bridge.    
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. دانلود از پیوست
       

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
  • نظرسنجی در مورد قالب جدید انجمن گفتگوی ایران سازه   20 کاربر تاکنون رای داده است

    1. 1. قالب جدید انجمن گفتگوی ایران سازه را چگونه ارزیابی مینمایید؟


      • بسیار عالی
      • عالی
      • خوب
      • متوسط
      • ضعیف
      • بسیار ضعیف

    لطفا وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام نمایید تا بتوانید رای خود را در نظر سنجی ارسال نمایید. نمایش موضوع
  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      5,128
    • بیشترین آنلاین
      1,150

    جدیدترین کاربر
    saeid2397
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

  • کاربران

    • admin

      admin 1,383

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • samcivil23

      samcivil23 2

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 28

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ebrahimraeyat

      ebrahimraeyat 107

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • art

      art 21

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • askari36

      askari36 52

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehdipanahi

      mehdipanahi 9

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ImanSafari1989

      ImanSafari1989 2

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehdiyeganeh84

      mehdiyeganeh84 16

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • omidreza57

      omidreza57 6

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×