رفتن به مطلب

سوالات و حل تشریحی آزمون نظام مهندسی محاسبات پایه سه بهمن 94


 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

دوستان یکی یکی اعتراض خود را به ایمیل بالا مستقیم بفرستیم؟روند ارسال اعتراض چه جوری باشه که همه به یک شیوه اعتراض را بفرستیم؟


مهندسان عزیز اگر صلاح بدانید متن واحدی را تنظیم و به دفتر مقررات ملی بفرستیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • تعداد پاسخ 261
  • زمان ایجاد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

پست های محبوب

admin

حل تشریحی آزمون نظام مهندسی محاسبات پایه سه بهمن 94 ( سوالات 1 تا 30) منبع:  Hidden Content Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. کانال تلگرام دکترمسعود حسین زاده اصل دانلود ازمنبع یا از پیوست     ---------------------------- دانلود سوالات آزمون محاسبات94 بهمن c303کد منبع: Hidden Content Give reaction or reply to this topic to see the hidden content. &#

Fredcivil

متن پیشنهادی بنده: خواهشا مقدمه رو هر کس نامه نگاریش خوبه بنویسه من که هر چی مینویسم خوب در نمیاد.اما توضیحات سوالات: ۱.صورت سوال:در یک قاب ساختمانی ساده با مهاربندهای همگرای ویژه پس از اتمام عملیات تحلیل و طراحی و در هنگام تیپ بندی مقاطع اعضا افزایش مقطع کدامیک از اعضای قاب صحیح نیست؟(فرض کنید پس از تیپ بندی اعضا تحلیل و طراحی مجدد انجام نمی شود.همچنین فرض کنید سختی جانبی ستونها در برابر سختی جانبی مهاربندها بسیار ناچیز بوده و تغییر ابعاد اعضای قاب تاثیری در نحوه توزیع نیروی جانبی قاب بین عنا

Barazandeh123

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همکاران عزیزم لطفا هر سوالی رو که همگی به این نتیجه رسیدیم که ایراد داره و چند نوع برداشت از حل سوال میشده و مشکل از طراح سوال بوده رو هر چه زودتر جمع بندی کنیم و به صورت یه نامه تایپی یا دست نوشته فکس کنیم به دفتر مقررات ملی آقای محمدی مسئول آزمون ها تا رسبدگی بشه قبل از اینکه سازمان سنجش رسیدگی کلی رو انجام داده باشه..چون این حق همه ماست اینا همیشه و در هر آزمون چند تا سوال مبهم طرح میکنن تا وقت همه گرفته شه و درگیر اون سوالا شن و این اصلا انصاف نیست چون اگر وق

تصاویر ارسال شده

سلام خدمت همه دوستان عزیز

کلید سوالات کی میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

کلید سوالات دفتر مقرررات ملی ساختمان منظورمه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان خواهشا فقط سوالای مبهم یا به نوعی مشکل دار رو بفرستین نه سوالایی که غلط نوشتیم و دلمون میخاد به نوعی جبرانش کنیم.والا این موضوع باعث میشه به سوالایی که به حق اعتراض داریم هم تحت الشعاه قرار گرفته و نمره اون تست های واقعا غلط یا دو جوابه رو ندن.

مثلا دوستان میشه بگین مشکل خرپای شیبدار چیه؟من مشکلی نمیبینم شما مشکل سوال رو بگین شاید من اشتباه میکنم.

نکته اخر دوستان عجله نکنین یکم صبر کنین به اجماع نظر برسیم و حرفمون یکی باشه بعدا اعتراض می کنیم.به نظرم بحث رو سوالای غاط رو از همین الان شروع کنیم.

دوستان خواهشا همه نظرتون را راجب سوال مهاربند بگین تا بریم یکی یکی سراغ تست های بعدی.به نظر من این سوال دو جوابه است و باید حذف شه.

حواهشا حتی اگه تستی رو درست زدین ولی به نوعی دو جوابه است رو هم بگین.این سوالات حتی اگر هم حذف شوند حق شما تضییع نمی شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوال مهاریند و چند تا سوال بنابی یعنی حداکثر فاصله میلگردهای طولی در کلاف بنایی و حداکثر شیب خرپای چوبی هیچ مشکلی ندارند. من با اساتیدم تماس گرفتم.

سوال های مشکل دار چه از نظر نگارشی و چه از نظر دو جوابه بودن که باید به اجماع برسیم از قرار زیر هستند :

1- حداکثر فاصله خاموت ها در خارج از ناحیه بحرانی . وقتی متن آیین نامه میگه این فاصله میتونه حداکثر d/2 باشه یعنی حتما به خاموت احتیاج هست (بر خلاف قاب خمشی معمولی که شاید احتیاج به خاموت نباشه) و میتونه فاصله ان تا d/2 اختیار بشه. پس نقص از متن آیین نامه هست.

2- سوال برش پایه سیلوی بتنی (نباید از لفظ حداقل استفاده می شد).

3- نیروی برون محور ستون روی پی منفرد

4- سوال دیوار برشی (چون در شکل مشخص نیست تیر داخل دیوار می تواند دیوارهای طبقات را از هم تفکیک کند یا خیر)

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوست عزیز لطفا با دلیل بگین چرا مشکل ندارن؟در مورد سوال مهار بند میتونین ثابت کنین که افزایش مقطع ستون نه موجب تغییر نیروی اتصالات میشه نه موجب تغییر طول موثر ستون؟

مشورت با اساتید خیلی خیلی خوبه ولی دلیل نمیشه حتما نظرشون در ست باشه.مثلا تو یکی از این پاسخ نامه ها سوال خرپا غلط حل شده اون هم با یک اشتباه خیلی ساده.

حال سوال مربوط به فاصله میلگردهای طولی در سازه بنایی.بنده با توجه به پاسخنامه اقای حسین زاده درست زدم جوابو.ولی به این نکته توجه داشته باشین که باید اندازه خاموت برای محاسبه فاصله میلگردها در نظر گرفته شه پس این سوال هم به نظر من مشکل دارد.مهندس به این سوال هم اعتراض کنید چون اکثر بچه ها با توجه به پاسخ نامه های موجود مثل من این سوال رو جز صحیح هاسون گذاشتن ولی بترسیم از روزی که ممکنه اقایون خاموت حداقل رو در نظر گرفته و با اون حل کرده باشن اون موقع دستمون میمونه تو پوست گردو.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم با با این 4 مورد موافقم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم با با این 4 مورد موافقم

ممنون مهندس، پس شما هم با توجه به دلایلی که اورده شده است به این چهار مورد اعتراض کنید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوال مهاربند مشکل ندارد زیرا اتصالات ستون به ستون در مرحله اخر یعنی بعد از کامل شدن تحلیل و طراحی اعضای اصلی محاسبه می شوند. در ضمن اگر اعضای ستون قوی تر شوند در نهایت تاثیرات منفی ندارند، زیرا در قاب مهاربندی شده ی همگرا در هر حالت حداکثر مقدار ضریب طول موثر 1 می باشد. ولی اگر مهاربند را قوی تر کنیم چون نیروهای لرزه ای ستون ها از مهاربندها تعیین می شود مجاز به افزایش سطح مقطع اعضای مهاری نیستیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

البته مهندس من به کاهش با زنده در ستون نیز اعتراض دارم اگه کسی بتونه قانعم کنه اشتباه میکنم ممنون میشم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوال مهاربند مشکل ندارد زیرا اتصالات ستون به ستون در مرحله اخر یعنی بعد از کامل شدن تحلیل و طراحی اعضای اصلی محاسبه می شوند. در ضمن اگر اعضای ستون قوی تر شوند در نهایت تاثیرات منفی ندارند، زیرا در قاب مهاربندی شده ی همگرا در هر حالت حداکثر مقدار ضریب طول موثر 1 می باشد. ولی اگر مهاربند را قوی تر کنیم چون نیروهای لرزه ای ستون ها از مهاربندها تعیین می شود مجاز به افزایش سطح مقطع اعضای مهاری نیستیم.

به صورت سوال دقت کنین.سوال گفته در صورتی که تحلیل مجدد انجام نشود یعنی اینکه در همین مرحله باید طراحی انصالات انجام بشه و چون نباید تحلیل دوباره انجام بدیم مجاز به افزایش مقطع ستون نیز نیستیم.

۲.همون طور که شما فرمودین حداکثر ضریب موثر برای طول ستون ۱ می باشد ولی طبق مبحث دهم میتوان در صورت تحلیل دقیقتر مقادیر کوچکتری نیز برایk در نظر گرفت.در صورت سوال هم گفته نشده که از کدام روش استفاده شده یعنی اگر مقدار k بصورت نظری بدست آمده باشد در این مرحله مجاز به افزایش مقطع ستون نیستیم چون قطعا k و در نتیجه طول موثر را افزایش میدهد.

با توجه به موضوعات بالا من این تستو نزدم جون به نظرم مبهم اومد و طراح تو این سوال بی دقتی کرده البته به نظر من.

مهندس شرمنده ولی من بازم قانع نشدم ای کاش بقیه دوستان هم نظر بدن.

در ضمن من هم اون سوال ستون و پی رو نزدم چون مبهم بود هم میشد تنش رو بدست آورد هم تنش رو داده بود.البته به نظرم بهتره از چند نفر پرس و جو کنیم اون دیوار برشی هم وقت نکردم بهش جواب بدم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

درموردسوال کاهش یافتگی بار ستون همکف . با اینکه در صورت سوال ذکر شده به جز بار بام. ولی در مورد اعمال بار زنده نهایی که روی با وجود دارد و همانطور که بار پارتیشن ها رو اعمال میکنیم بار نهایی زنده بام را هم نیز اعمال میکنیم اگر قرار بود باری به ستون اعمال نشود بار پارتیشن نیز نباید اعمال میشد که فرض محالی میباشد که ستون فقط بارهای خودش را انتقال دهد

لطفا همه دوستان به اجماع برسند و یه متن قوی تهیه بشه

 

خود صورت سوال گفته به جزء بار بام. پس بقیه در نظر گرفته میشه به جزء بام. اگر سوال چیز دیگری خواسته بود به اون جواب میدادیم.

لیست سوالات شبهه دار تا الان:

1. حداکثر فاصله خاموت ها در خارج از ناحیه بحرانی . وقتی متن آیین نامه میگه این فاصله میتونه حداکثر d/2 باشه یعنی حتما به خاموت احتیاج هست (بر خلاف قاب خمشی معمولی که شاید احتیاج به خاموت نباشه) و میتونه فاصله ان تا d/2 اختیار بشه. پس نقص از متن آیین نامه هست.

2. سوال برش پایه سیلوی بتنی (نباید از لفظ حداقل استفاده می شد).

3. نیروی برون محور ستون روی پی منفرد

4. سوال دیوار برشی (چون در شکل مشخص نیست تیر داخل دیوار می تواند دیوارهای طبقات را از هم تفکیک کند یا خیر)

5. حداکثر شیب خرپای چوبی

6. مهاربند و ستون

مورد 3 و 4 مشکلش چی هست؟ لطفا ذکر بفرمایید.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

درموردسوال کاهش یافتگی بار ستون همکف . با اینکه در صورت سوال ذکر شده به جز بار بام. ولی در مورد اعمال بار زنده نهایی که روی با وجود دارد و همانطور که بار پارتیشن ها رو اعمال میکنیم بار نهایی زنده بام را هم نیز اعمال میکنیم اگر قرار بود باری به ستون اعمال نشود بار پارتیشن نیز نباید اعمال میشد که فرض محالی میباشد که ستون فقط بارهای خودش را انتقال دهد

لطفا همه دوستان به اجماع برسند و یه متن قوی تهیه بشه

 

خود صورت سوال گفته به جزء بار بام. پس بقیه در نظر گرفته میشه به جزء بام. اگر سوال چیز دیگری خواسته بود به اون جواب میدادیم.

لیست سوالات شبهه دار تا الان:

1. حداکثر فاصله خاموت ها در خارج از ناحیه بحرانی . وقتی متن آیین نامه میگه این فاصله میتونه حداکثر d/2 باشه یعنی حتما به خاموت احتیاج هست (بر خلاف قاب خمشی معمولی که شاید احتیاج به خاموت نباشه) و میتونه فاصله ان تا d/2 اختیار بشه. پس نقص از متن آیین نامه هست.

2. سوال برش پایه سیلوی بتنی (نباید از لفظ حداقل استفاده می شد).

3. نیروی برون محور ستون روی پی منفرد

4. سوال دیوار برشی (چون در شکل مشخص نیست تیر داخل دیوار می تواند دیوارهای طبقات را از هم تفکیک کند یا خیر)

5. حداکثر شیب خرپای چوبی

6. مهاربند و ستون

مورد 3 و 4 مشکلش چی هست؟ لطفا ذکر بفرمایید.

 

 

سوال پی منفرد روی ستون از این جهت مشکل دارد که اولا به سادگی محاسبه می شود که حداکثر بعد پی باید برابر 1.8 متر باشد، ثانیه اگر مقدار نیروی 160 کیلونیوتنی را بر سطح پی منفرد تقسیم کنیم مقدار تنش متوسطی که محاسبه میشود برابر با 49.38 می شود که از مقدار مجاز (یعنی 200 کوچکتر می باشد پس این میتواند درست باشد چون حداکثر نیروی می باشد که تنش محاسبه شده از ان کمتر از مقدار مجاز می باشد، از طرفی اگر نیروی 650 کیلونیوتنی نیز بر سطح پی تقسیم شود مقدار تنش زیر پی کمی بیشتر از مقدار مجاز می شود و برابر با 200.6 می شود که این هم می تواند درست باشد چون تنش محاسبه شده کمی از مقدار مجاز بیشتر می شود. اقایان دکتر حسین زاده و حقگو دو گزینه متفاوت را انتخاب کرده اند. پس از سوال نیز دو گزینه ای خواهد بود. من خودم نیروی 160 رو انتخاب کردم چون واقعا نمی دانستم منظور طراح کدام گزینه است؟ اگر در عمل میخواستم تصمیم بگیرم نیروی 650 را انتخاب میکردم.  :angry: 

 

در مورد دیوار برشی نیز اختلاف نظر اساتید بر این است که مقدار h/l را باید کل ارتفاع دیوار به طول ان را لحاظ کنند یا بزرگترین ارتفاع دیوار در یک طبقه را به طول آن. چون تیرهای قرار گرفته در دیوار برشی عملا جزئی از دیوار محسوب می شوند پس باید کل ارتفاع دیوار را لحاظ کرد از طرفی آیین نامه این موضوع را درست مشخص نکرده است. پس این سوال نیز ابهام دارد. در امتحان من برای این سوال هم شک داشتم رهاش کردم.  :angry: 

 

اما سوال مربوط به مهاربند درست است زیرا این نیروهای تیر و ستون است که بر اساس نیروهای ظرفیتی مهاربند محاسبه می شوند پس مقطع مهاربند را نباید تغییر بدیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان دقت کنین که سوال مهاربند و ستون دو گزینه ای است و اگر در همین فروم نگاه کنید میبینید هیچ یک از دوستان هیچ دلیل علمی قابل قبولی برا رد کردن گزینه ستون نیاورده .

در مورد اون سوالی که دوستان در مورد فاصله خاموتها میگن هر چند من خودم اشتباه زدم ولی کدوم عقل سلیمی میتونه قبول کنه که فاصله خاموته در قاب خمشی متوسط بیشتر از قاب معمولی باشه؟

بیایید کمی منطقی تر و علمی تر صحبت کنیم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهندس عزیز اگر فاصله خاموتها به 4/dدر ناحیه غیر بحرانی برسه پس درناحیه بحرانی باید 8/d قرار و فاصله خاموت را در ناحیه بحرانی در ای تیر را کنترل نمایید به جواب متناقض میرسید

مهندس عزیز اگر فاصله خاموتها به 4/dدر ناحیه غیر بحرانی برسه پس درناحیه بحرانی باید 8/d قرار و فاصله خاموت را در ناحیه بحرانی در ای تیر را کنترل نمایید به جواب متناقض میرسید

صورت سوال گفته شده به جز بار کاهش یافته بام نه بام بصورت سوال دقت کنید لطفا

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهندس عزیز اگر فاصله خاموتها به 4/dدر ناحیه غیر بحرانی برسه پس درناحیه بحرانی باید 8/d قرار و فاصله خاموت را در ناحیه بحرانی در ای تیر را کنترل نمایید به جواب متناقض میرسید

مهندس عزیز اگر فاصله خاموتها به 4/dدر ناحیه غیر بحرانی برسه پس درناحیه بحرانی باید 8/d قرار و فاصله خاموت را در ناحیه بحرانی در ای تیر را کنترل نمایید به جواب متناقض میرسید

صورت سوال گفته شده به جز بار کاهش یافته بام نه بام بصورت سوال دقت کنید لطفا

 

روز تمام مهندسین هموطنم مبارک ;) 

در پاسخ به سوال حداکثر فاصله خاموت ها در ناحیه غیر بحرانی همان d/2 درست می باشد به چند دلیل منطقی :

1- آیین نامه ذکر کرده حداکثر فاصله خاموت ها در ناحیه غیر بحرانی باید d/2 باشد، این بدین معنی می باشد که در این ناحیه حتی اگر به آرماتور برشی نیز احتیاج نباشد باید آنها را قرار داد (ولی در قاب های خمشی معمولی اگر vu<0.5Vc باشد احتیاجی به آرماتور برشی نیست) این یعنی آیین نامه ضوابط سخت گیرانه تری برای قاب خمشی متوسط در نظر گرفته است. تا اینجا موافقید عزیزان من؟؟؟؟

2- اگر قرار بود این فاصله بر اساس نیروی برشی مورد نیاز ناحیه غیر بحرانی محاسبه بشه حتما آیین نامه به ضوابط قاب خمشی معمولی ارجاع میداد یا مستقیما در بند مربوط به بخش لرزه ای (قاب خمشی متوسط) این مساله را عنوان میکرد. 

من اصلا کاری به نظر اساتید و برداشت های سلیقه ای انها از این بند آیین نامه ندارم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در قاب خمشی متوسط اصلا اشاره ای به d/4 نکرده ولی در فصل برش برای قابهای معمولی گفته که اگه Vu از 0.125.  فلان بیشتر باشه باید مقدار فاصله را به d/4 محدود کرد، بنابراین:

واقعیت این هست که باید ضوابط قاب متوسط سخت گیرانه تر از قاب معمولی باشه و لذا d/4 درست است، امااااااااا:

آیین نامه در قسمت لرزه ای و در قاب خمشی متوسط هیچ اشاره ای به این مورد نکرده و این نقص آیین نامه هستش و باید این سوال حذف بشه ، هرچند گزینه d/4 درست باشه که هست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

الان تو این مساله خاص اگر d/2 قرار بدیم یعنی اینکه مقدار کمتر از استاندارد در نظر گرفتیم و فکر می کنم مثل روز روشنه که این تیر به برش جواب نخواهد داد.ایا کسی میتونه ثابت کنه که این تیر به برش جواب میده؟جواب مسلما منفی است.

لطفا مطالبی بگویید که مطابق منطق همه باشد نه فقط منطق خودتون.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان لطفا سریع جمع بندی کنین بفرستیم بره تا کلید رو تو سایت نزاشتن

در ضمن سال قبل که درگیر همین مسائل حذف بودیم و تا تهران هم رفتیم اونجا متوجه شدم مسئولین وقت نظرات دوستان رو تو این سایت مطالعه میکنن

حالا نمیدونم امسال هم همینطوریه یا نه

ولی به حر حال باید هر چیزی رو که کوچکترین ابهام. رو داره سریعتر بفرستیم.مخصوصا بعضی سئوالا که اظهرمن الشمس که مبهمه مثل اون سئوال حداقل نیروی برشی سیلو

یه نفر که ادبیات زیبایی داره منت سرمون بزاره و متن شرح سئوالات مبهم رو تایپ کنه و تو این سایت بزاره تا با نظر دوستان سریع بفرستیم بره

والا من دیگه اعصاب اینو ندارن که دوباره برای محاسبات بخونم

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

منم مواقم و بهتره بیشتر از این طولش ندهیم.هر کسی که میتونه متن مناسب تنظیم کنه زحمتشو بکشه و سریع بفرستیم بره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

من بعضی سوالو رو اصلا قبول ندارم حذف بشه چون به نظرم کاملا غیر منطقیه دوستان استدلال هایی که میارن کاملا متعصبانه و غیر منطقی است دلیلش هم اینه که تست رو غلط زدن و لب مرزن و میخان هر جور شده قبول شن.در حالیکه متاسفانه مقابل حرفهای علمی و منطقی هم مقاومت میکنن و حرف خودشونو میزنن بدون ارایه کدچکترین دلیل علمی محکمه پسند.شرمنده این طور رک گفتم عین حقیقته.

به هر حال به احترام دوستان و علیرغم میل باطنیم به نظرم تمامی سوالاتی که تو این تاپیک مطرح شده رو بفرستیم شاید اقایون طراح هم قبول کرن.امیدوارم اشتباه از من باشه و حق با دوستان باشه چون اون موقع نمره خودم هم بالاتر میره.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مهندس جان شما هر سوالی را قبول ندارید بفرمایید.قرار نیست من به خاطر خودمون از هر سوالی ایراد بگیریم.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

الان تو این مساله خاص اگر d/2 قرار بدیم یعنی اینکه مقدار کمتر از استاندارد در نظر گرفتیم و فکر می کنم مثل روز روشنه که این تیر به برش جواب نخواهد داد.ایا کسی میتونه ثابت کنه که این تیر به برش جواب میده؟جواب مسلما منفی است.

لطفا مطالبی بگویید که مطابق منطق همه باشد نه فقط منطق خودتون.

 

آیین نامه میگه حداکثر فاصله آرماتورهای برشی میتونه d/2 باشه،  در این صورت اگر ترک برشی اتفاق بیفته حتما توسط حداقل یک ارماتور برشی در برابر آن مانع ایجاد می شود (چون فرض می شود ترک با زاویه 45 درجه رخ می دهد). در ضمن اگر شما فاصله d/2 را انتخاب کنید نسبت به حالتی که این فاصله d/4 باشد، فقط قطر میلگرد برشی یا تعداد شاخه های ان بیشتر میشه و خللی در طراحی رخ نمی دهد. پس نه مثل روز روشنه نه مسلم هست :) 

در ضمن مگر غیر از این هست که در نواحی بحرانی که حداکثر برش ایجاد میشه (با استفاده از علم استاتیک به راحتی اثبات میشه که هم در هنگام زلزله و هم تحت بارهای ثقلی حتما حداکثر برش در بر ستون رخ می دهد) آرماتورگذاری بسیار سخت گیرانه ای انجام می شود؟؟؟ پس در این قاب ها نواحی بحرانی مهم می باشد نه نواحی غیر بحرانی. ولی باز هم آیین نامه گفته حتی اگر در این ناحیه (غیر بحرانی) به آرماتور برشی محاسباتی احتیاج نباشه باید این آرماتورها را قرار داد و حداکثر فاصله انها را d/2 در نظر گرفت. همیشه هم حق با استاتید نیست. متن ایین نامه ACI نیز دقیقا همین میگه میتونید مراجعه کنید.

پس اینجا طراح زرنگی کرده و کاملا میدانسته چکار میکنه. و مقدار برش هم برا گمراه کردن داده.

 

از همه مهمتر در قاب های خمشی معمولی فاصله d/4 در نواحی بر ستون ها که حداکثر برش ایجاد می شود احتمالا حاکم می شود نه در نواحی میانی تیر(در ناحیه غیر بحرانی). پس شما اساسا دارید ناحیه غیر بحرانی تیر قاب خمشی متوسط را با نواحی بر ستون در قاب خمشی معمولی مقایسه میکنید که اشتباه می باشد.

 

از همه مهمتر من به فکر همه دوستان احترام میذارم ولی خودم را نیز صاحب فکر میدونم چون کلی دلیل علمی میارم نه از روی قصد و غرض.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

الان تو این مساله خاص اگر d/2 قرار بدیم یعنی اینکه مقدار کمتر از استاندارد در نظر گرفتیم و فکر می کنم مثل روز روشنه که این تیر به برش جواب نخواهد داد.ایا کسی میتونه ثابت کنه که این تیر به برش جواب میده؟جواب مسلما منفی است.

لطفا مطالبی بگویید که مطابق منطق همه باشد نه فقط منطق خودتون.

آیین نامه میگه حداکثر فاصله آرماتورهای برشی میتونه d/2 باشه، در این صورت اگر ترک برشی اتفاق بیفته حتما توسط حداقل یک ارماتور برشی در برابر آن مانع ایجاد می شود (چون فرض می شود ترک با زاویه 45 درجه رخ می دهد). در ضمن اگر شما فاصله d/2 را انتخاب کنید نسبت به حالتی که این فاصله d/4 باشد، فقط قطر میلگرد برشی یا تعداد شاخه های ان بیشتر میشه و خللی در طراحی رخ نمی دهد. پس نه مثل روز روشنه نه مسلم هست :)

در ضمن مگر غیر از این هست که در نواحی بحرانی که حداکثر برش ایجاد میشه (با استفاده از علم استاتیک به راحتی اثبات میشه که هم در هنگام زلزله و هم تحت بارهای ثقلی حتما حداکثر برش در بر ستون رخ می دهد) آرماتورگذاری بسیار سخت گیرانه ای انجام می شود؟؟؟ پس در این قاب ها نواحی بحرانی مهم می باشد نه نواحی غیر بحرانی. ولی باز هم آیین نامه گفته حتی اگر در این ناحیه (غیر بحرانی) به آرماتور برشی محاسباتی احتیاج نباشه باید این آرماتورها را قرار داد و حداکثر فاصله انها را d/2 در نظر گرفت. همیشه هم حق با استاتید نیست. متن ایین نامه ACI نیز دقیقا همین میگه میتونید مراجعه کنید.

پس اینجا طراح زرنگی کرده و کاملا میدانسته چکار میکنه. و مقدار برش هم برا گمراه کردن داده.

دوست خوب اول صورت سوالو بخونین بعد.

سوال گفته برش ثابت در طول تیر.این صورت سواله والا بچه ترم اولی هم میدونه که برش در بر ستون بیشتره.اون قطع کردن ترک ها هم که میگی یه موضوع دیگه است.برو ایین نامه رو بخون تا متوجه شی.

شما باز هم نتونستی ثابت کنی تیر به برش جواب میده من خودم دارم میگم اشتباه زدم سوالو ولی اگه این سوال رو حذف کنن مسلما بیسوادی اقایون رو میرسونه.البته امیدوارم این طور بشه و سوال حذف شه تا نمرش به همه تعاق بگیره.

در ضمن من به حذف حتی یک سوال هم محتاج نیستم و از قبولی خودم اطمینان دارم فقط به خاطر بعضی مسایل کاری و رقابت با یکی از همکاران خود میخام نمره بیش از ۶۷ بیارم هر چند من دفعه اولمه قبول میشم ایشان دفعه چهارم قبول شدن.

بازم با این اوصاف ن به این سوال اعتراض میدم شاید همین سوال منجر به قبولی یکی از دوستان شد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

الان تو این مساله خاص اگر d/2 قرار بدیم یعنی اینکه مقدار کمتر از استاندارد در نظر گرفتیم و فکر می کنم مثل روز روشنه که این تیر به برش جواب نخواهد داد.ایا کسی میتونه ثابت کنه که این تیر به برش جواب میده؟جواب مسلما منفی است.

لطفا مطالبی بگویید که مطابق منطق همه باشد نه فقط منطق خودتون.

آیین نامه میگه حداکثر فاصله آرماتورهای برشی میتونه d/2 باشه، در این صورت اگر ترک برشی اتفاق بیفته حتما توسط حداقل یک ارماتور برشی در برابر آن مانع ایجاد می شود (چون فرض می شود ترک با زاویه 45 درجه رخ می دهد). در ضمن اگر شما فاصله d/2 را انتخاب کنید نسبت به حالتی که این فاصله d/4 باشد، فقط قطر میلگرد برشی یا تعداد شاخه های ان بیشتر میشه و خللی در طراحی رخ نمی دهد. پس نه مثل روز روشنه نه مسلم هست :)

در ضمن مگر غیر از این هست که در نواحی بحرانی که حداکثر برش ایجاد میشه (با استفاده از علم استاتیک به راحتی اثبات میشه که هم در هنگام زلزله و هم تحت بارهای ثقلی حتما حداکثر برش در بر ستون رخ می دهد) آرماتورگذاری بسیار سخت گیرانه ای انجام می شود؟؟؟ پس در این قاب ها نواحی بحرانی مهم می باشد نه نواحی غیر بحرانی. ولی باز هم آیین نامه گفته حتی اگر در این ناحیه (غیر بحرانی) به آرماتور برشی محاسباتی احتیاج نباشه باید این آرماتورها را قرار داد و حداکثر فاصله انها را d/2 در نظر گرفت. همیشه هم حق با استاتید نیست. متن ایین نامه ACI نیز دقیقا همین میگه میتونید مراجعه کنید.

پس اینجا طراح زرنگی کرده و کاملا میدانسته چکار میکنه. و مقدار برش هم برا گمراه کردن داده.

دوست خوب اول صورت سوالو بخونین بعد.

سوال گفته برش ثابت در طول تیر.این صورت سواله والا بچه ترم اولی هم میدونه که برش در بر ستون بیشتره.اون قطع کردن ترک ها هم که میگی یه موضوع دیگه است.برو ایین نامه رو بخون تا متوجه شی.

شما باز هم نتونستی ثابت کنی تیر به برش جواب میده من خودم دارم میگم اشتباه زدم سوالو ولی اگه این سوال رو حذف کنن مسلما بیسوادی اقایون رو میرسونه.البته امیدوارم این طور بشه و سوال حذف شه تا نمرش به همه تعاق بگیره.

در ضمن من به حذف حتی یک سوال هم محتاج نیستم و از قبولی خودم اطمینان دارم فقط به خاطر بعضی مسایل کاری و رقابت با یکی از همکاران خود میخام نمره بیش از ۶۷ بیارم هر چند من دفعه اولمه قبول میشم ایشان دفعه چهارم قبول شدن.

بازم با این اوصاف ن به این سوال اعتراض میدم شاید همین سوال منجر به قبولی یکی از دوستان شد.

 

من هم 36 تا زدم و اگر این سوال  غلط باشه فقط 4 تا غلط دارم. من هم نیازی به حذف این سوال ندارم ولی دوست دارم علمی بحث بشه.

چرا جواب نده؟ کافیست با توجه به رابطه موجود در ایین نامه و فاصله d/2 با مشخص بودن تعداد شاخه های خاموت قطر انها را محاسبه کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

دوستان در ضمن جواب های اقای حسین زاده طبق مکاتباتی که با ایشان انجام شده ویرایش شده خصوصا اون سوال خرپا که همون روشی که بنده اشاره کردم رو استفاده کردن و همون جواب ۲۶ درجه رو ارایه دادم.میتونین ویرایش جدیدشو اگه دان نکردین از سایت شخصی ایشون دان کنین.

دوست عزیز ثابت کن جواب میده در ضمن من ۴۸ تا تست زدم حتی اگر ۱۳ تا غلط هم داشته باشم قبولم.

وقتی یکی ازتون سوال علمی میپرسه شما حاشیه میرین کار هم به حاشیه کشیده میشه.

شما نه در این سوال نه در سوال مهاربند هرگز نتونتین ثابت کنین حرفتونو .قضاوت با دوستان

شما فقط گیر دادی به قطع ترکها در حالی که اصلا برای شما مهم نیست که برش ۱ تن باشه یا ۱۰۰۰تن طیق استدلال شما فقط کافیه ترک قطع شه مقدار نیروی برشی فقط برای قشنگیه

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری


  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,459
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    ChrisNop
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...