رفتن به مطلب

پست های پیشنهاد شده

وقتی طراحی فونداسیون نواری با خاموت باشد, در محل تلاقی دو نوار که تراکم میلگرد طولی هم زیاد است, خاموتها به چه شکل اجرا میگردد؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

عرف به این شکل است که در یک جهت خاموت ها رو کامل میذارن و در نوار جهت دیگه تا بَر قسمت مشترک خاموت گذاری میشه

اما به نظر من این امر صحیح نیست

چون ما اصولا چیزی به نام خاموت در پی نداریم و اون چیزی که به صورت خاموت گذاشته میشه (به دلیل اجرای راحتتر نسبت به اجرای میلگرد بالا و پایین و خرک بین دو مش بالا و پایین ) در واقع میلگرد عرضی فونداسیون هستن و چون در محل تلاقی دو نوار میلگرد طولی در یک جهت در جهت دیگر حکم میلگرد عرضی رو پیدا میکنه و مقدار میلگردهای طولی از مقدار میلگرد عرضی حداقل (افت و حرارت) بیشتر هست نیازی به اجرای میلگرد عرضی در ناحیه مشترک نیست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

باید دید این خاموت چه نفشی دارد.  اگر نقش آرماتور حرارتی دارد در محل تقاطع دو نوار ، آرماتور طولی نوار متقاطع میتواند نقش آرماتور حرارتی را ایفا نماید و نیازی به ادامه این خاموتها نیست اگر هم نقش آرماتور برشی را دارند باز هم میتوان گفت که نیازی به آنها نیست چون مشابه تیرها شروع خاموتها از لبه تقاطع دو نوار ( یا در سقف تقاطع ستون و تیر) است و نیازی به ادامه دادن آنها در محل تقاطع نیست.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون از پاسخ شما

با توجه به اینکه کنترل برش یکطرفه d از بر ستون , پس مقطع کنترلی داخل تقاطع خواهد بود ,خب اگر جواب ندهد و ارماتور برشی نیاز باشد باید چه کنیم؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

ممنون از پاسخ شما

با توجه به اینکه کنترل برش یکطرفه d از بر ستون , پس مقطع کنترلی داخل تقاطع خواهد بود ,خب اگر جواب ندهد و ارماتور برشی نیاز باشد باید چه کنیم؟

در محل تقاطع نوارها با توجه به اینکه نوار متعامد نیز به نوعی به کمک نوار اصلی می آید و به صورت موضعی عرض نوار را بالا میبرد عملاً برای برش بحرانی نخواهد شد ضمن اینکه معمولاً d از بر ستون بیرون از ناحیه تقاطع قرار خواهد گرفت مگر در موارد استثنایی که عرض نوار بیشتر از حدود دو برابر ضخامت پی لحاظ میشود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تقریبا بله

عرض نوار طراحی شده 180 , و ارتفاع موثر شده 63

تقریبا مرز تقاطع

پس میتوان گفت, میشود از تمرکز تنش برشی داخل تقاطع صرفنظر کرد؟

ولی نرم افزار safe12 برای بر ستون ارماتور برشی داده؟!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,469
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    LqrwRok
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

    • در حال حاضر هیچ کاربر عضوی آنلاین نیست
  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...