رفتن به مطلب

دلیل بالا بودن مقدار آرماتور تقویتی فونداسیون نواری ساره فولادی در SAFE14&16


Ghahramani
 اشتراک گذاری

پست های پیشنهاد شده

سلام.

دلیل بالا بودن مقدار آرماتور تقویتی فونداسیون نواری ساره فولادی در SAFE14&16 چیست؟

بعضا اعداد نامعقولی می دهد. مثلا ۲۷ عدد تقویتی نمره ۲۲ زیر دهانه بادبندی ساختمان ۳ طبقه!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آیا می تواند به دلیل uplift باشد؟

بادبندها در دو ضلع در دهانه کناری هستند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

آیا می تواند به دلیل uplift باشد؟

بادبندها در دو ضلع در دهانه کناری هستند.

در  فونداسیون زیربادبند و دیوار برشی معمولا این اتفاق میافته به دلیل وجود نیروی زیاد در این محل طبیعی میتونه باشه با استفاده از نمودار لنگر میتونید به صورت دستی کنترل کنید یا نیروی اون قسمت رو دستی کنترل کنید تا مطمئن شوید

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر. راه حل رفع بلندشدگی پی به جز تعییرمحل بادبندها و افزایش بادبندها چیه؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر. راه حل رفع بلندشدگی پی به جز تعییرمحل بادبندها و افزایش بادبندها چیه؟

 

سلام

یکی از راه حل ها میتواند اجرای شمع (چاه شمع پافیلی) در زیرفونداسیون باشد

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

تشکر. راه حل رفع بلندشدگی پی به جز تعییرمحل بادبندها و افزایش بادبندها چیه؟

 

سلام

یکی از راه حل ها میتواند اجرای شمع (چاه شمع پافیلی) در زیرفونداسیون باشد

 

 

 

آیا این راه حل در کاهش مقادیر آرماتور خمشی فونداسیون میتونه تاثیر بذاره ؟!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

 

تشکر. راه حل رفع بلندشدگی پی به جز تعییرمحل بادبندها و افزایش بادبندها چیه؟

 

سلام

یکی از راه حل ها میتواند اجرای شمع (چاه شمع پافیلی) در زیرفونداسیون باشد

 

 

اجرای شمع برای مشکل کشش معمولاً اقتصادی و اجرایی نیست برای این موضوع نیاز به شمعهایی با طول بلند و پاشنه بزرگ هست. بهتر است در درجه اول با انتخاب سیستم سازه ای مناسب و یا ازدیاد تعداد دهانه های بادبند یا دیوار برشی کاری کنیم که آپلیفت به حداقل خود برسد اگر نشد گزینه بهتر افزایش ضخات نوار پی حداقل در نوارهایی است که دچار مشکل آپلیفت هستند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تشکر. پس با این حساب تبدیل پی نواری به رادیه هم می تواند راه حل باشد ولی ممکن است غیراقتصادی شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

جرای شمع برای مشکل کشش معمولاً اقتصادی و اجرایی نیست برای این موضوع نیاز به شمعهایی با طول بلند و پاشنه بزرگ هست. بهتر است در درجه اول با انتخاب سیستم سازه ای مناسب و یا ازدیاد تعداد دهانه های بادبند یا دیوار برشی کاری کنیم که آپلیفت به حداقل خود برسد اگر نشد گزینه بهتر افزایش ضخات نوار پی حداقل در نوارهایی است که دچار مشکل آپلیفت هستند.

 

 

البته نظر جناب مهندس جعفری کاملا" متین وقابل قبول می باشد.

 

ولی در مورد پیش نهاد چاه شمع به چند نکته توجه شود :

1- در بعضی موارد به لحاظ محدودیت های معماری جابجا کردن محل بادبند مقدور نیست و یا اینکه به سختی میتوان این مسله را به طراح معماری قبولاند.

2- صر فنا" به عنوان یکی از راه حل های موجود مطرح شده.

3 - نیروی آپ لیف که در اثر به کشش افتادن ستون ایجاد میگردد باعث تولید یک لنگر متمرکز در پی نواری شده که تاثیر خود را در کل طول پی خواهد داشت.اضافه نمودن ضخامت پی در محل بادبند

     ممکن است مشکل درصد آرماتور را درآن ناحیه حل کند ولی اثر لنگر متمرکز را در طول پی از بین نمی برد و این خود باعث افزایش درصد آرماتور در کل طول پی می باشد.در صورتیکه با

    چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

4 - حفر چاه در زیر پی و قبل از اجرای بتن مگر کاملا" اجرائی است.

 

post-17-0-83790800-1487100999_thumb.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

.در صورتیکه با چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

 

از لحاظ محاسباتی و اعمال در برنامه سیف چطور باید اقدام کرد ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

.در صورتیکه با چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

 

از لحاظ محاسباتی و اعمال در برنامه سیف چطور باید اقدام کرد ؟

 

 

سلام در خصوص نحوه کار در سیف دوستانی که تسلط دارند لطف میکنند و جواب میدند

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

 

 

.در صورتیکه با چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

 

از لحاظ محاسباتی و اعمال در برنامه سیف چطور باید اقدام کرد ؟

 

شمع را میتوانید به صورت فنر مدل کنید در نرم افزار امکان این هست که فنر را به صورت کششی یا فشاری یا هر دو تعریف کنید. فقط باید ضریب مناسبی برای سختی فنر محاسبه و به نرم افزار معرفی نمایید. در مورد فنر فشاری میتوانید مدول بستر خاک در نوک شمع را محاسبه و در مساحت کف شمع ضرب کنید البته این روش محافظه کارانه است و از اصطکاک محیط شمع صرفنظر میشود. ( البته به نظر میرسد که میشود این اصطکاک را هم به نوعی  با محاسبه در ضریب فنریت فتر اعمال کرد.)

در مورد فنر کششی اطلاع دقیق ندارم که این ضریب فنریت به چه شکل محاسبه میشود. در این حالت تماسی بین شمع و خاک زیر آن نیست و تحمل نیرو بر اساس اصطکاک شمع با خاک اطراف آن و مقاومت خاکی است که با زاویه مناسب به سمت بالا روی پاشنه شمع قرار میگیرد. به عنوان یک روش دیگر میتوان در این حالت حداکثر نیروی کششی قابل تحمل توسط شمع را محاسبه کرد و این نیرو را در محل شمع در حالات بار زلزله به سمت پایین اعمال کرد البته باید کنترل کرد که این نیرو از نیروی رو به بالای زلزله بیشتر نشود

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

 

 

 

.در صورتیکه با چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

 

از لحاظ محاسباتی و اعمال در برنامه سیف چطور باید اقدام کرد ؟

 

شمع را میتوانید به صورت فنر مدل کنید در نرم افزار امکان این هست که فنر را به صورت کششی یا فشاری یا هر دو تعریف کنید. فقط باید ضریب مناسبی برای سختی فنر محاسبه و به نرم افزار معرفی نمایید. در مورد فنر فشاری میتوانید مدول بستر خاک در نوک شمع را محاسبه و در مساحت کف شمع ضرب کنید البته این روش محافظه کارانه است و از اصطکاک محیط شمع صرفنظر میشود. ( البته به نظر میرسد که میشود این اصطکاک را هم به نوعی  با محاسبه در ضریب فنریت فتر اعمال کرد.)

در مورد فنر کششی اطلاع دقیق ندارم که این ضریب فنریت به چه شکل محاسبه میشود. در این حالت تماسی بین شمع و خاک زیر آن نیست و تحمل نیرو بر اساس اصطکاک شمع با خاک اطراف آن و مقاومت خاکی است که با زاویه مناسب به سمت بالا روی پاشنه شمع قرار میگیرد. به عنوان یک روش دیگر میتوان در این حالت حداکثر نیروی کششی قابل تحمل توسط شمع را محاسبه کرد و این نیرو را در محل شمع در حالات بار زلزله به سمت پایین اعمال کرد البته باید کنترل کرد که این نیرو از نیروی رو به بالای زلزله بیشتر نشود

 

مدلسازی شمع با ضرب مساحت پای شمع در ضریب بستر بدست می آید؟ پس یعنی طول شمع هیچ تاثیری ندارد و مثلا یک شمع 30 سانتیمتری با شمع 15 متری یکسان با فنر مدل میشود؟ من جایی خوانده بودم فقط شمع روی بستر سنگ باید با فنر مدل شود.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

سوال دیگر: آیا برای کنترل بلندشدگی ستون افزایش تعداد بولت برای تحمل کشش راهکاری می باشد؟

از کدام ترکیبات بار باید بلندشدگی ستون را کنترل کرد؟

آیا تنها با منفی شدن عکس العمل در یک ترکیب بار نتیجه می گیریم

ستون بلند شدگی دارد؟

برای بلندشدگی پی هم تبدیل پی نواری به رادیه به نظر بعضا مناسب باشد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

 

 

 

 

.در صورتیکه با چاه شمع که برای نیروی کششی آپ لیفت طراحی شده اثر لنگر از بین خواهد رفت.

 

از لحاظ محاسباتی و اعمال در برنامه سیف چطور باید اقدام کرد ؟

 

شمع را میتوانید به صورت فنر مدل کنید در نرم افزار امکان این هست که فنر را به صورت کششی یا فشاری یا هر دو تعریف کنید. فقط باید ضریب مناسبی برای سختی فنر محاسبه و به نرم افزار معرفی نمایید. در مورد فنر فشاری میتوانید مدول بستر خاک در نوک شمع را محاسبه و در مساحت کف شمع ضرب کنید البته این روش محافظه کارانه است و از اصطکاک محیط شمع صرفنظر میشود. ( البته به نظر میرسد که میشود این اصطکاک را هم به نوعی  با محاسبه در ضریب فنریت فتر اعمال کرد.)

در مورد فنر کششی اطلاع دقیق ندارم که این ضریب فنریت به چه شکل محاسبه میشود. در این حالت تماسی بین شمع و خاک زیر آن نیست و تحمل نیرو بر اساس اصطکاک شمع با خاک اطراف آن و مقاومت خاکی است که با زاویه مناسب به سمت بالا روی پاشنه شمع قرار میگیرد. به عنوان یک روش دیگر میتوان در این حالت حداکثر نیروی کششی قابل تحمل توسط شمع را محاسبه کرد و این نیرو را در محل شمع در حالات بار زلزله به سمت پایین اعمال کرد البته باید کنترل کرد که این نیرو از نیروی رو به بالای زلزله بیشتر نشود

 

مدلسازی شمع با ضرب مساحت پای شمع در ضریب بستر بدست می آید؟ پس یعنی طول شمع هیچ تاثیری ندارد و مثلا یک شمع 30 سانتیمتری با شمع 15 متری یکسان با فنر مدل میشود؟ من جایی خوانده بودم فقط شمع روی بستر سنگ باید با فنر مدل شود.

 

در واقع باید اصطکاک شمع در محیط آن با خاک نیز به نوعی  در ضریب فنریت دیده شود ولی اگر اطلاعات کافی و مطمئن در این مورد نبود فقط بر اتکای کف شمع روی بستر در مدلسازی فنر تکیه میشود. با بالا رفتن عمق شمع ، چون شمع بر لایه های سختتری قرار میگیرد عملاً ضریب فنریت هم بالا میرود. البته به نظر میرسد که سهم اصطکاک خاک با محیط شمع هم قابل توجه باشد و با ازدیاد طول شمع نادیده گرفتن این سهم غیراقتصادی خواهد بود

سوال دیگر: آیا برای کنترل بلندشدگی ستون افزایش تعداد بولت برای تحمل کشش راهکاری می باشد؟

از کدام ترکیبات بار باید بلندشدگی ستون را کنترل کرد؟

آیا تنها با منفی شدن عکس العمل در یک ترکیب بار نتیجه می گیریم

ستون بلند شدگی دارد؟

برای بلندشدگی پی هم تبدیل پی نواری به رادیه به نظر بعضا مناسب باشد.

اضافه شدن بولتها فقط مربوط به انتقال نیرو از ستون به پی میباشد و ربطی به کنترل بلندشدگی پی ندارد. ترکیب بار کنترل آپلیفت به نظر من با ترکیب بار طراحی پی و سازه متفاوت نیست و هر جا که عکس العمل منفی شود یعنی آپلیفت داریم. البته باید ترکیب بارهای تشدید یافته را هم مشابه طراحی کف ستون و طراحی پی در کنترل آپلیفت در نظر گرفت ( با حذف لنگر خمشی پای ستونها و البته در سازه های فلزی )

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با تشکر. نوشته آید هرجا عکس العمل منفی باشد اپلیفت داریم. معمولا در ستونها ی بادبنددار عکس العمل منفی داریم. تکلیف چیست؟

آیا رادیه بگیریم؟ آیا عمق پی را افزایش دهیم؟

امکان اضافه کردن بادبندها وجود ندارد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

با تشکر. نوشته آید هرجا عکس العمل منفی باشد اپلیفت داریم. معمولا در ستونها ی بادبنددار عکس العمل منفی داریم. تکلیف چیست؟

آیا رادیه بگیریم؟ آیا عمق پی را افزایش دهیم؟

امکان اضافه کردن بادبندها وجود ندارد.

قاعدتاً یا باید عمق پی را افزایش دهید یا چاه شمع استفاده کنید یا از پی رادیه استفاده کنید بسته به شرایط مختلف باید بررسی کنید که کدام حالت اقتصادی تر است

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 1 سال بعد...

براي يک پي نواري با عرض 1.2 و 8 ميلگرد اصلي شماره 20، محاسب بيش از 30 عدد ميلگرد تقويتي 25 در مقطعي خاص داده! به لحاظ محاسباتي ميتونه منطقي باشه؟!اگر منطق محاسباتشم مشکل نداشته باشه چطور بيش از 40 تا ميلگردو ميشه توي اين عرض جا داد؟ حتي با گروه ميلگرد هم رعايت حداقل فاصله شدني نيست!!!

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

@masoud197 با گروه میلگردهای سه تایی نهایت 30 میلگرد در هر یک متر میشه جا داد ولی بهتره که جهت اجرای بهتر تعداد کمتری میگلرد گذاشت. این تعداد میلگرد تقویتی در سازه هایی که دیوار برشی یا بادبند دارند بعضاً پیش می آید و ناگزیر است. بهتر است عرض نوار افزایش داده شود تا میلگردها راحتتر جا شوند و یا ضخامت فونداسیون افزایش یابد تا تعداد میلگردها کاهش یابد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 6 ساعت قبل، admin گفته است :

@masoud197 با گروه میلگردهای سه تایی نهایت 30 میلگرد در هر یک متر میشه جا داد ولی بهتره که جهت اجرای بهتر تعداد کمتری میگلرد گذاشت. این تعداد میلگرد تقویتی در سازه هایی که دیوار برشی یا بادبند دارند بعضاً پیش می آید و ناگزیر است. بهتر است عرض نوار افزایش داده شود تا میلگردها راحتتر جا شوند و یا ضخامت فونداسیون افزایش یابد تا تعداد میلگردها کاهش یابد

با سلام خدمت استاد گرامي مهندس جعفري عزيز.ممنون از پاسخ دقيق شما و سپاسگزار از اين فعاليت هاي بي منت که همچنان پس از 12 سال از اغاز فعاليت سايت، چراغ ايران سازه رو روشن نگه داشته و پاسخگوي امثال بنده هستيد.

بله دقيقا اين تعداد ميلگرد در محدوده ديوار برشي هاي يک ساختمان 6 طبقه بتني به دست اومده. فقط سوال ديگه اي که هست اينه که ميشه به جاي گروه ميلگرد، اين تعداد زياد رو در دو يا سه سفره جداگانه کار کرد؟ به لحاظ اجرايي سخت نيست؟ و براي اجراي دو سفره يا بيشتر، ناگزير به اجراي ميلگردهاي عرضي در ترازهاي جداگانه مربوط به سفره ها هستيم؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • Administrators

@masoud197 

با سلام

قرار دادن میلگردها در بیش از یک سفره با رعایت ضوابط بند 9-14-11-1-3 از مبحث نهم مجاز است.

بر این اساس فاصله سفره ها باید حداقل 25 میلیمتر به صورت آزاد باشد و از قطر بزرگترین میلگرد هم کمتر نباشد. طبعاً لازم است که عمق موثر مقطع بر اساس مرکز کل سفره ها لحاظ گردد

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

@masoud197 @admin 

همانطور که مهندس جعفری فرمودند شما باید عمق موثر رو برای مرکز سفره های میلگرد در نظر بگیرین

به طور مثال در یکی از پروژه ها بنده برای ناحیه ای در زیر دیوارهای برشی ضخامت فونداسیون رو زیادتر کردم و سفره میلگرد تحتانی سایر نواحی پی در این ناحیه به عنوان سفره میانی میلگرد ادامه پیدا میکرد

 

سایر دوستان اگر تجربه ای در این نوع موارد دارند لطفا به اشتراک بگذارن

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 2 مهر 1397 در 20:10، Mjd گفته است :

@masoud197 @admin 

همانطور که مهندس جعفری فرمودند شما باید عمق موثر رو برای مرکز سفره های میلگرد در نظر بگیرین

به طور مثال در یکی از پروژه ها بنده برای ناحیه ای در زیر دیوارهای برشی ضخامت فونداسیون رو زیادتر کردم و سفره میلگرد تحتانی سایر نواحی پی در این ناحیه به عنوان سفره میانی میلگرد ادامه پیدا میکرد

 

سایر دوستان اگر تجربه ای در این نوع موارد دارند لطفا به اشتراک بگذارن

سپاس از دو بزرگوار. بله قاعدتا عمق موثر دستخوش تغيير ميشه و طبيعتا چون محاسب ديتيل نقشه رو نداده بعيده اين موضوعو در نظر گرفته باشه و قطعا نميشه بدون هماهنگي اون و محاسبه مجدد، ميلگردها رو در دو يا چند سفره اجرا کرد.درسته؟

حالا سوالي که دارم و بيشتر اجرايي هست اينه که بر فرض همه هماهنگي ها و فرضيات به اين سمت رفت که ميلگردها در دو تراز يا بيشتر اجرا بشه و به لحاظ فاصله گذاري هر دو سفره و ميلگردها هم مقررات مبحث 9 رعايت بشه، شيوه اجراي کار براي قرار دادن ميلگردهاي سفره هاي بالاتر معمولا چطوريه؟ استفاده از خرک اضافه؟ اسپيسر اضافه؟ ميلگرد عرضي و يا.....؟

 

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 29 شهریور 1397 در 02:11، masoud197 گفته است :

براي يک پي نواري با عرض 1.2 و 8 ميلگرد اصلي شماره 20، محاسب بيش از 30 عدد ميلگرد تقويتي 25 در مقطعي خاص داده! به لحاظ محاسباتي ميتونه منطقي باشه؟!اگر منطق محاسباتشم مشکل نداشته باشه چطور بيش از 40 تا ميلگردو ميشه توي اين عرض جا داد؟ حتي با گروه ميلگرد هم رعايت حداقل فاصله شدني نيست!!!

با سلام

با توجه به آرماتور زیاد بکار رفته نیروها در این مقطع زیاد است و احتمالا این مقطع برای برش جوابگو نیست ! وقتی مقدار آرماتور ها در مقطع نسبت به ابعاد مقطع زیاد است احتمالا مقطع برای برش کنترل نشده است

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • 3 ماه بعد...
در در 26 بهمن 1395 در 14:15، admin گفته است :

اجرای شمع برای مشکل کشش معمولاً اقتصادی و اجرایی نیست برای این موضوع نیاز به شمعهایی با طول بلند و پاشنه بزرگ هست. بهتر است در درجه اول با انتخاب سیستم سازه ای مناسب و یا ازدیاد تعداد دهانه های بادبند یا دیوار برشی کاری کنیم که آپلیفت به حداقل خود برسد اگر نشد گزینه بهتر افزایش ضخات نوار پی حداقل در نوارهایی است که دچار مشکل آپلیفت هستند.

سلام و عرض ادب و خسته نباشید .

از آنجا که اضافه کردن بادبند مقرون به صرفه نباشد یا امکان معماری و فنی موجود نباشد ، با افزایش منطقی ابعاد عرض و عمق پی نواری میلگرد را به 20 سانت برسانیم و در نقشه 20 سانت میلگرد بدهیم ، آیا مسئله ای ، موردی  ایرادی بجز کنترل آرماتور حداکثر پی وجود دارد ؟

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری
 اشتراک گذاری

  • 220 نظرسنجی در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی

    1. 1. نظر شما در مورد ارجاع نظارت در نظام مهندسی چیست؟


      • موافقم
      • مخالفم
      • با انجام اصلاحاتی در فرآیند موجود، موافقم

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      12,508
    • بیشترین افراد آنلاین
      17,603

    جدیدترین کاربر
    FelipeGange
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

  • کاربران

    • hamidt

      hamidt 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • behzad.g

      behzad.g 39

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mohsen6176

      mohsen6176 0

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ramin1357

      ramin1357 4

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rahmatii

      rahmatii 34

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saeede-k

      saeede-k 18

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • mehran7240

      mehran7240 32

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • farbodkhani

      farbodkhani 88

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • BehrouzMoradi

      BehrouzMoradi 15

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • admin

      admin 1,755

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • اضافه کردن...