رفتن به مطلب
تالار گفتگوی ایران سازه، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

پست های پیشنهاد شده

دستورالعمل طراحي، اجرا و نگهداري روسازي بتني راه ها

Design, Construction and Maintenance Manual for Highways Concrete Pavements

 

 

نشریه شماره 731

شماره بخشنامه :  

96/1523992

 

 

از تاريخ 97/01/01 اين ضابطه جايگزين نشريه شماره 354 با عنوان "راهنماي طراحي و اجراي بتن غلتكي در روسازي راههاي كشور" مي شود.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به عنوان یک لینک به جای

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

در حال بارگذاری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط admin
      معرفی خرابی های روسازی صلب و علل خرابی
      فایل پی دی اف در 65 اسلاید

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      مزایا و معایب روسازی های بتنی
      زهره عاشوری ، مهدی رییس الواعظین ، علی اکبر رمضاونیانپور
      یکی از مشکلات جاده ها در مناطق دارای ترافیک توام با توقف و حرکت زیاد؛ نظیر ایستگاه های اتوبوس، تقاطعات، باسکول ها و آشیانه های هواپیما، بروز خرابی هایی چون شیارافتادگی مسیرچرخ، موج زدگی و کناررفتگی است که در عرض چند سال، جاده را از درجه بهره برداری ساقط کرده و انجام روسازی را لازم میسازد؛ این در حالی است که در روسازی جدید که غالبا در ایران و سایر کشورها، از نوع روسازی آسفالتی است پس از گذشت زمان کوتاهی، همان خرابیها مجددا ظاهر میشوند. اولین بار در سال 1991 ، در ایالت لویزویل، کنتاکی آمریکا، روسازی بتنی بسیار نازک بر روی روسازی آسفالتی موجود ساخته شد. اما در کنار مزایای بسیار زیاد این روسازی، فواصل درز بسیار کوتاه آن( 6 / 0 تا 2 / 1 متر)، هزینه ایجاد درز، تعمیر و نگهداری آن، افزایش زمان ساخت و بازگشایی راه، نفوذ بیشتر عوامل جوی، سبب کاهش سهولت رانندگی و تا حدی کاهش دوام روسازی می شود . در روسازی های بتنی استفاده از پودر سرباره کوره آهنگدازی به جای 25 %سیمان، به تراکم و غیرقابل نفوذ کردن بتن و سنگدانه های آهکی به کاهش تبادلات حرارتی بتن با محیط کمک میکند؛ الیاف پلی پروپیلن در بهبود مقاومت کششی، انعطاف پذیری و انسجام بتن، پس از ترک خوردگی تاثیر بسزایی دارد. صرف کمی هزینه بیشتر برای اجرای روسازی بتنی که عملکرد خود را بطور مطمین در طول عمر واقعی طرح خود حفظ میکند و مزایای بیشمار دیگری دارد، به طور قطع در طولانی مدت، به نفع استفاده کنندگان از راه و سازمانهای مسیول خواهد بود.

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      راهنمای تهیه گزارش طرح های راهسازی
      سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
      فایل پی دی اف در 448 صفحه

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
    • توسط admin
      مراحل احداث یک مسیر راه
      فایل پاورپوینت در 100 اسلاید

      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
      Hidden Content
      Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.


  • 133 نظرسنجی درآمد سال 97

    1. 1. درآمد شما در سال 97 در هر ماه چقدر بوده است؟


      • فاقد درآمد
      • کمتر از ماهی 500 هزار تومان
      • بین 500 هزار تا یک میلیون تومان
      • بین 1 تا 2 میلیون تومان
      • بین 2 تا 3 میلیون تومان
      • بین 3 تا 4 میلیون تومان
      • بین 4 تا 5 میلیون تومان
      • بین 5 تا 10 میلیون تومان
      • بین 10 تا 20 میلیون تومان
      • بیشتر از 20 میلیون تومان

  • آمارهای کاربران

    • کل کاربران
      7,917
    • بیشترین آنلاین
      3,517

    جدیدترین کاربر
    HosseinSadri
    تاریخ عضویت
  • چه کسانی آنلاین هستند؟ (مشاهده لیست کامل)

  • کاربران

    • admin

      admin 1,558

      Administrators
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • omidreza57

      omidreza57 9

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • hhay

      hhay 3

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • saital

      saital 1

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • Alek2Lek

      Alek2Lek 7

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • askari36

      askari36 62

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ebrahimraeyat

      ebrahimraeyat 120

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • kiani20090

      kiani20090 13

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • rshahi

      rshahi 13

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :
    • ImanSafari1989

      ImanSafari1989 3

      Members
      تاریخ عضویت :
      آخرین فعالیت :

درباره ما

انجمن های گفتگوی ایران سازه ، وبسایت تخصصی مهندسی عمران

این انجمن ، نسخه جدید انجمن ایران سازه میباشد

Follow us

×
×
  • جدید...